Loader

Ładowanie łatwiejsze niż myślisz.

Ładowanie aut z napędem elektrycznym jest często demonizowane. Codzienna praktyka użytkowników „elektryków” pokazuje jednak, że zmiana przyzwyczajeń może nastąpić z dnia na dzień – wystarczy dostęp do źródła prądu w miejscu postoju samochodu, w domu lub w pracy. Cały proces dodatkowo ułatwia (i przyspiesza) korzystanie z wallboxa, czyli ściennej ładowarki. A gdy kierowca elektrycznego Mercedesa-EQ lub hybrydy plug-in musi naładować swój wóz w trasie, z pomocą przychodzi karta Mercedes me Charge, zapewniająca dostęp do tysięcy punktów ładowania bez konieczności osobnej rejestracji w aplikacjach. O tym wszystkim w najnowszym odcinku ekoprzewodnika Mercedes-Benz Polska opowiadają znany polski sportowiec, skialpinista Andrzej Bargiel oraz ekspert motoryzacyjny i trener techniki jazdy Przemek Bosek. Wersję wideo można obejrzeć pod adresem https://www.youtube.com/watch?v=vvJlzM2jpmY&feature=youtu.be.

Nie, ładowanie samochodu elektrycznego i hybrydy plug-in nie jest trudne. Tak jak w przypadku tankowania wystarczy mieć dostęp do dystrybutora paliwa, w tym przypadku – do źródła prądu. To podstawa, jeśli chcemy myśleć o zakupie pojazdu na prąd, w tym hybrydy plug-in. Owszem, ładowanie pojazdu zelektryfikowanego trwa dłużej niż tankowanie auta spalinowego, ale najczęściej odbywa się wtedy, kiedy samochód stoi bezczynnie, czyli nocą (w domu) albo w ciągu dnia (w pracy).

Obawy użytkowników na temat zasięgu samochodów zelektryfikowanych i czasu ładowania zazwyczaj są na wyrost – co pokazują badania Mercedes-Benz. Analiza kilku milionów podróży zarejestrowanych w aplikacji EQ Ready, adresowanej do wszystkich, którzy myślą o zakupie auta zasilanego prądem, wykazała, że 90% użytkowników pokonuje jednorazowo nie więcej niż 50 km, a 96% przejeżdża maksymalnie 400 km. Wniosek: cała ta grupa mogłaby z powodzeniem przesiąść się do samochodów elektrycznych.

Ładowanie w domu i w pracy można zresztą przyspieszyć – montując ścienną ładowarkę, czyli wallbox. Takie urządzenie ma w swojej ofercie Mercedes-Benz. Wallbox Mercedesa pozwala na ładowanie z mocą nawet 11-22 kW. Efekt: aby naładować w 100% elektrycznego SUV-a EQC, wystarczy ok. 7,5 h. „Tankowanie” hybrydy plug-in w postaci Klasy A 250 e zajmie już tylko ok. 1,5 h, a GLE 350 de z większym akumulatorem – niespełna 5 h. Mercedes-Benz Wallbox Home jest wyposażony w 6-metrowy kabel oraz zamek chroniący przed korzystaniem z ładowarki przez nieautoryzowanych użytkowników. Biorąc pod uwagę postępującą popularyzację pojazdów „z wtyczką”, inwestycja w taką ładowarkę – czy to w domu, na stanowisku postojowym we wspólnym garażu czy w miejscu pracy – zwiększa wartość nieruchomości i podnosi jej atrakcyjność. Na stronach Mercedesa można skorzystać z formularza Mercedes-Benz Online Wallbox Pre-Check, który pozwala sprawdzić, czy infrastruktura w miejscu postoju naszego auta jest przystosowana do montażu wallboxa: https://www.mercedes-benz.pl/passengercars/mercedes-benz-cars/electromobility/services-charging/wallbox-pre-check.module.html#multi/_wpcc-cont./questionnaires/customer/type_,_wctcc-cont._,

Większość ładowań samochodów elektrycznych to ładowania prywatne, ale w przypadku dalszych podróży niezbędne jest ładowanie na publicznych stacjach. To rozwiązanie jest nierzadko szybsze (ładowarki DC osiągają moc ponad 100 kW, pozwalając napełnić akumulator pojazdu w ciągu mniej niż 1 godziny), ale z uwagi na licznych dostawców prądu bywa kłopotliwe – teoretycznie użytkownik musi rejestrować się w różnych sieciach, pobierać aplikacje na smartfona i korzystać z różnych systemów płatności. Teoretycznie, ponieważ użytkownicy elektrycznych Mercedesów-EQ oraz hybryd plug-in spod znaku trójramiennej gwiazdy mają do dyspozycji kartę Mercedes me Charge, zapewniającą swobodny dostęp do ponad 200 tysięcy publicznych ładowarek w całej Europie – bez konieczności osobnej rejestracji. Płatność za ładowania w punktach różnych dostawców odbywa się raz w miesiącu, w ramach zbiorczej faktury.

Co więcej, hybrydy plug-in i elektryczne modele Mercedes-EQ oferują inteligentną nawigację, która pozwala z łatwością odnaleźć najbliższe stacje ładowania, a nawet wskazuje ich zajętość oraz ceny prądu.

Zapraszamy na czwarty odcinek ekoporadnika Mercedes-Benz Polska w wersji wideo: https://www.youtube.com/watch?v=vvJlzM2jpmY&feature=youtu.be. Jego bohaterami są uznany polski narciarz wysokogórski, skialpinista Andrzej Bargiel, zdobywca tytułu Śnieżnej Pantery, a prywatnie doświadczony użytkownik aut elektrycznych i hybryd plug-in, oraz pilot rajdowy i trener techniki jazdy Przemek Bosek dysponujący ponad 20-letnim doświadczeniem w motorsporcie.

 

Źródło: daimler.media.pl

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij