Loader

Nowy Mercedes-Benz GLC w liczbach – nadwozie, wnętrze i wersje silnikowe

Nowy Mercedes-Benz GLC w liczbach – nadwozie, wnętrze i wersje silnikowe.

Nowy Mercedes-Benz GLC będzie wkrótce dostępny w siedmiu wersjach silnikowych, benzynowych i wysokoprężnych – z układem miękkiej hybrydy (ang. mild hybrid) oraz jako hybrydy plug-in. Rozwijają one moc maksymalną/systemową od 204 do 381 KM. Odmiany plug-in w trybie całkowicie elektrycznym mogą pokonać na jednym ładowaniu dystans ponad 100 km (WLTP). Nadwozie nowego GLC, o 6 cm dłuższe niż poprzedniej generacji, z jednej strony podkreśla jego dynamiczny design, a z drugiej przyczynia się do uzyskania znakomitej efektywności aerodynamicznej (współczynnik oporu powietrza wynosi 0,29).

Kluczowe wymiary podkreślają jeszcze bardziej dynamiczny wygląd nowego GLC. Z długością 4716 mm najnowsza generacja jest o 60 mm dłuższa od swojego poprzednika. Wysokość zmalała o 4 mm, do 1640 mm. Rozstaw kół wzrósł o 6 mm z przodu (do 1627 mm) i o 23 mm z tyłu (do 1640 mm). Zwiększona długość samochodu częściowo przypada na rozstaw osi (plus 15 mm, do 2888 mm), zapewniając podróżującym mnóstwo swobody.

Szerokość SUV-a pozostała taka sama i wynosi 1890 mm. Nowe lusterka boczne w znacznym stopniu wpływają na efektywność aerodynamiczną. Minimalny współczynnik oporu powietrza nowego GLC w jego najlepszej aerodynamicznie konfiguracji wynosi teraz Cd = 0,29, czyli o dwie setne mniej niż poprzednika (Cd = 0,31).

Pojemność bagażnika korzysta z większego tylnego nawisu – wynosi 620 litrów, czyli aż o 70 l więcej niż w poprzedniku. Oparcie tylnej kanapy można złożyć w proporcji 40:20:40, a także ustawić w bardziej stromej pozycji. W nowej generacji roletę można schować pod podłogą bagażnika, a siatkę rozdzielającą – w specjalnej torbie.

Kluczowe wymiary nowego GLC

GLCNowa generacja (X 254)PoprzednikRóżnica
Wymiary zewnętrzne (mm)
Długość47164656+60
Szerokość189018900
Szerokość z lusterkami20752096-21
Wysokość16401644-4
Rozstaw osi28882873+15
Rozstaw kół (przód)16271621+6
Rozstaw kół (tył)16401617+23
Wymiary wnętrza (mm)
Maksymalna przestrzeń nad głową z przodu, kierowca10481064-16
Przestrzeń nad głową z tyłu10071006+2
Przestrzeń na nogi z przodu10361037-1
Przestrzeń na nogi z tyłu950948+2
Przestrzeń na wysokości łokci z przodu149914990
Przestrzeń na wysokości łokci z tyłu14801474+6
Przestrzeń na wysokości ramion z przodu14561455+1
Przestrzeń na wysokości ramion z tyłu14381436+2
Pojemność bagażnika (VDA), w litrach620550+70

Menu przyczepy i planowanie trasy holowania

GLC jest popularnym SUV-em do holowania przyczepy, a nowa generacja modelu została do tego celu dodatkowo przygotowana. Dwie najważniejsze nowości w tym zakresie to nowe menu przyczepy i planowanie trasy holowania w systemie MBUX. Napęd na wszystkie koła 4MATIC zapewnia doskonałą przyczepność na każdej nawierzchni. Podczas holowania aktywowana jest stabilizacja przyczepy ESP®. Opcjonalny hak holowniczy jest sterowany w pełni elektrycznie. Obraz z kamery cofania obejmuje hak i obszar bezpośrednio za nim, dzięki czemu proces podczepiania przyczepy można obserwować na centralnym wyświetlaczu. Z kolei opcjonalny Asystent manewrowania z przyczepą sprawia, że jest ono jeszcze łatwiejsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze. System automatycznie reguluje kąt skrętu holującego samochodu do prędkości 5 km/h i nachylenia drogi do 15 procent.

 GLC 200 4MATICGLC 300 4MATICGLC 220 d 4MATICGLC 300 d 4MATIC
Dopuszczalne obciążenie haka (kg)100100100100
Maksymalny uciąg (masa przyczepy z hamulcem; kg)2400240025002500

Gama silnikowa nowego GLC

Paleta napędów dostępnych w nowym GLC obejmuje 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne, oferowane z układem miękkiej hybrydy (ang. plug-in) lub jako hybrydy plug-in.

Jednostki wysokoprężne OM 654 M z rozrusznikoalternatorem (ISG) drugiej generacji oraz 48-woltową instalacją elektryczną przodują w dziedzinie efektywności, którą zwiększają rekuperacja oraz możliwość „żeglowania”. Elektryczne wsparcie zapewnia tu do 17 kW dodatkowej mocy, a skuteczne oczyszczanie spalin odbywa się dzięki połączeniu katalizatora NOx, filtra cząstek stałych DPF oraz dwóch katalizatorów SCR.

Silniki benzynowe M 254 z ISG drugiej generacji łączą wszystkie innowacje modułowej rodziny 4- i 6-cylindrowych jednostek benzynowych i wysokoprężnych Mercedes-Benz, w tym powłokę cylindrów NANOSLIDE®, honowanie cylindrów CONICSHAPE® oraz układ oczyszczania spalin umieszczony bezpośrednio przy silniku. ISG zapewnia do 17 kW dodatkowej mocy oraz do 200 Nm dodatkowego momentu obrotowego i umożliwia realizację hybrydowych funkcji napędu, takich jak wspomaganie podczas przyspieszania, rekuperacja oraz „żeglowanie”. To sprawia, że benzynowe motory są bardzo oszczędne. Segmentowa turbosprężarka o podwójnym przepływie została całkowicie przeprojektowana, aby zapewnić jeszcze bardziej błyskawiczną reakcję. Stanowi ona wynik współpracy działu rozwoju turbosprężarek Mercedes-Benz z inżynierami zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas.

GLC będzie także dostępny z czwartą generacją hybrydowego napędu plug-in na trzech poziomach mocy, z bardziej kompaktowym układem wysokiego napięcia. Ponadto wyższe napięcie systemowe zwiększa moc napędu bez konieczności stosowania przewodów o większych przekrojach. Szczytowy moment obrotowy 440 Nm silnika elektrycznego jest dostępny praktycznie od zera, co zapewnia dużą zwinność podczas ruszania i umożliwia dynamiczną jazdę. W trybie w pełni elektrycznym można poruszać się do prędkości 140 km/h. Wysokonapięciowy akumulator o pojemności 31,2 kWh ma wewnętrzny układ chłodzenia i na życzenie może być szybko ładowany prądem stałym (DC), z mocą do 60 kW. Standardowa ładowarka AC pozwala na ładowanie baterii prądem przemiennym z mocą 11 kW.

Z mocą systemową do 381 KM i zasięgiem w trybie całkowicie elektrycznym przekraczającym 100 kilometrów (WLTP) hybrydowe wersje plug-in nowego GLC w wielu przypadkach i przez wiele dni będą jeździć po drogach czysto elektrycznie, bez użycia silnika spalinowego. Niezależnie od tego, czy z jednym z dwóch silników benzynowych, czy z silnikiem Diesla – jako hybryda plug-in GLC jest nie tylko bardzo efektywny, ale też niezwykle dynamiczny.

Wszystkie warianty nowego GLC wyposażono w najnowszy napęd na cztery koła 4MATIC. Nowa konstrukcja napędu przedniej osi umożliwia przenoszenie wyższych poziomów momentu obrotowego, z zachowaniem idealnego dla dynamiki jazdy rozkładu między osiami. Układ jest również lżejszy od stosowanego w poprzedniku. Nowa skrzynia rozdzielcza dodatkowo zmniejsza straty tarcia. Została zaopatrzona w zamknięty obieg oleju i nie wymaga żadnych dodatkowego osprzętu z zakresu chłodzenia.

Gama wersji mild hybrid

  GLC 200 4MATICGLC 300 4MATICGLC 220 d 4MATICGLC 300 d 4MATIC
Pojemność skokowaccm1999199919931993
Moc maks.kW/KM150/204190/258145/197198/269
Dodatkowa moc z silnika elektr.kW/KM17/2317/2317/2317/23
Maks. moment obrotowyNm320400440550
Dod. moment obr. z silnika elektr.Nm200200200200
Zużycie paliwa w cyklu miesz. (WLTP)l/100 km7,3-8,27,3-8,25,2-5,95,6-6,2 (dane wstępne)
Emisja CO2 w cyklu miesz. (WLTP)g/km167-186167-186136-155146-163 (dane wstępne)
Przyspieszenie 0-100 km/hs7,86,28,06,3
Prędkość maksymalnakm/h221240219243
Cena od240 100289 700249 900nieustalona

Gama wersji plug-in

  GLC 300 e 4MATICGLC 400 e 4MATICGLC 300 de 4MATIC
Pojemność skokowaccm199919991993
Moc maks. silnika spalinowegokW/KM150/204185/252145/197
przyobr./min610058003600
Maks. moment obrotowy silnika spalinowegoNm320400440
przyobr./min2000-40002000-32001800-2800
Moc maks. silnika elektrycznegokW/KM100/136100/136100/136
Maks. moment obrotowy silnika elektrycznegoNm440440440
Moc systemowakW/KM230/313280/381245/335
Systemowy moment obrotowyNm550650750
Pojemność akumulatorakWh31,231,231,2
Zużycie paliwa w cyklu miesz. (WLTP; dane wstępne)l/100 km0,5-0,60,5-0,60,4-0,5
Emisja CO2 w cyklu miesz. (WLTP; dane wstępne)g/km12-1512-1511-14
Zużycie energii elektr. w cyklu mieszanym, ważone (WLTP; dane wstępne)kWh/100 km20,4-22,520,4-22,520,5-22,9
Zasięg w trybie całkowicie elektr., EAER (WLTP; dane wstępne)km118-130118-130112-128
Przyspieszenie 0-100 km/hs6,75,66,4
Prędkość maksymalnakm/h218237217
Prędkość maksymalna w trybie elektr.km/h140140140
Cena odnieustalonanieustalonanieustalona
źródło Daimler media

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij