Mercedes – Benz G 500 4 × 4² został bardzo dobrze przyjęty – w 2021 roku powróci na bazie nowej Klasy G.
W 2021 roku nowa Klasa G W463A ponownie pojawi się na rynku jako 4 × 4². Oryginalna wersja została zbudowana jako G 65 AMG Landaulet, G 63 AMG 6 × 6, a później jako bardzo udany G 500 4 × 4² i sprzedawana na całym świecie.
Pomimo dużej presji na zużycie CO2 przez flotę, nowa edycja V8 BiTurbo 4 × 4² w nowej Klasie G pojawi się w 2021 roku. Jednak zdecydowana większość tych pojazdów będzie sprzedawana na Bliskim Wschodzie. Nie ma tam zastosowania zużycie CO2 przez flotę UE.
Charakteryzuje się ekstremalnym prześwitem dzięki osiom portalowym i jest wyposażony w popularny w safari bagażnik dachowy z dodatkowymi światłami.
W przeciwieństwie do konwencjonalnych sztywnych osi, tutaj koła nie znajdują się na poziomie środka osi, ale są znacznie niżej na głowicach osi dzięki portalowej skrzyni biegów. Zwiększa to prześwit pod pojazdem G 500 4 × 4² do 450 milimetrów, a głębokość brodzenia – a raczej głębokość zanurzenia – do 1000 milimetrów.
Nie wiadomo jeszcze, jaki poziom wydajności V8-BiTurbo zostanie zainstalowany. Jednak wyraźnie słychać V8 BiTurbo od Mercedes-AMG 🙂