Nowe oficjalne samochody Mercedes-AMG GT Black Series i GT 63 S 4MATIC+ na sezon 2022 F1®
Affalterbach. Kiedy sezon rozpocznie się w dniach 18-20 marca od FORMUŁA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX 2022, Mercedes-AMG przyczyni się do doskonałego bezpieczeństwa Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA™ dzięki dwóm wyjątkowym modelom, które już dobrze i naprawdę udowodniły swoje referencje na torze wyścigowym. Po raz pierwszy jako oficjalny samochód bezpieczeństwa F1® pojawia się Mercedes-AMG GT Black Series (średnie zużycie paliwa: 12,8 l/100 km, średnie emisje CO2: 292 g/km)[1], a Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa: 13,5-13,0 l/100 km, średnie emisje CO2: 308-295 g/km)[2] debiutuje jako oficjalny samochód medyczny F1®. W sezonie 2022 skorzystają z najpotężniejszych wariantów tych dwóch pojazdów.

„W ostatnich latach Mercedes-AMG świętuje ogromną liczbę niesamowitych sukcesów w Mistrzostwach Świata Formuły 1 FIA. Osiem tytułów konstruktorów i siedem tytułów kierowców w ciągu ostatnich ośmiu lat dobitnie mówi za siebie. Do tego dochodzi rozległy i powszechny transfer technologii i wizerunku z tego największego ze wszystkich etapów sportów motorowych oraz z naszych pojazdów seryjnych. Motorsport wiele dla nas znaczy, podobnie jak najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa. Nie było wątpliwości, że po ponad 25 latach rozszerzymy nasze zaangażowanie jako dostawca samochodu bezpieczeństwa i samochodu medycznego – o dwa absolutnie wyjątkowe pojazdy z naszej oferty” – wyjaśnia Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG. GmbH.
„Od 1996 roku – czyli każdego roku od ponad ćwierć wieku – Mercedes-AMG dostarcza pojazdy potrzebne Formuły 1 w sytuacjach awaryjnych. W roli oficjalnego samochodu bezpieczeństwa F1 nasze wyczynowe pojazdy bezpiecznie prowadziły pole Formuły 1 po torze, gdy wezwano je przy złej pogodzie lub w razie wypadku. W razie potrzeby nasz oficjalny samochód medyczny F1 jest na miejscu tak szybko, jak to możliwe. Aby to zapewnić, w sezonie 2022 jeszcze bardziej podnieśliśmy stawkę dzięki naszym najmocniejszym modelom, AMG GT Black Series i AMG GT 63 S. Co więcej, ich osiągi na torze pokazują ich niefiltrowane DNA sportów motorowych. niż którykolwiek z ich poprzedników. Jak zawsze, mam jednak nadzieję, że te pojazdy będą wymagały jak najmniejszego wsparcia” – mówi Christoph Sagemüller, dyrektor ds. sportów motorowych w Mercedes-AMG GmbH.
Bernd Mayländer, który od 2000 roku jeździ oficjalnym samochodem bezpieczeństwa FIA Formuły 1 World ChampionshipTM, mówi: „Jestem bardzo szczęśliwy, że ponownie zasiądę za kierownicą samochodu bezpieczeństwa Formuły 1 w sezonie 2022. A szczególnie cieszę się, że w tym roku to Mercedes-AMG GT Black Series. Miałem już okazję wielokrotnie testować ten niesamowity pojazd i po prostu jestem zachwycony tym, jak blisko jest do rasowego samochodu wyścigowego. To naprawdę duży krok w porównaniu do zeszłorocznego GT R – który był już na niezwykle wysokim poziomie. Posiadanie takiego miejsca pracy w imię bezpieczeństwa to spełnienie marzeń.”
Sygnalizacja samochodu bezpieczeństwa bezproblemowo zintegrowana z pojazdem po raz pierwszy
Z technicznego punktu widzenia oba samochody są prawie w całości standardowe. Mają jednak bogaty sprzęt dostosowany do ich zadań na torze. Najbardziej zauważalną cechą oficjalnego samochodu bezpieczeństwa F1® jest brak zwykłego paska świetlnego na dachu, który zakłócałby starannie dopracowaną równowagę aerodynamiczną AMG GT Black Series. Zamiast tego inżynierowie ds. rozwoju w Affalterbach wymyślili coś zupełnie nowego. Z przodu obowiązkowa sygnalizacja została wkomponowana w górną część przedniej szyby, a światła skierowane do tyłu zostały elegancko zintegrowane z tylnym spojlerem. Wszystkie funkcje sygnalizacyjne są realizowane przez szybko reagujące i energooszczędne diody LED.
Poziom modułu przedniego z osłonami przeciwsłonecznymi
Z przodu trzy małe pomarańczowe moduły świetlne i jeden duży zielony moduł są umieszczone po obu stronach logo AMG, na wysokości osłon przeciwsłonecznych. W głównym górnym ostrzu tylnego spojlera znajduje się 13 pomarańczowych świateł – trzy na zewnętrznych krawędziach po obu stronach, które świecą równomiernie, oraz siedem dalszych świateł w środku, które migają w razie potrzeby. Dostępne są również kolejne cztery szersze, zielone moduły LED. W spoiler po prawej stronie zamontowane są dwie malutkie kamery wideo, a ich obrazy wyświetlane są wewnątrz samochodu. Jedna kamera służy jako elektroniczne lusterko wsteczne dla pasażera (mały monitor w podsufitce po prawej stronie konwencjonalnego lusterka wstecznego), podczas gdy druga przesyła strumień telewizyjny na żywo. Jako usługa dla widzów na trybunach, w każdej z tylnych bocznych szyb znajduje się również moduł świetlny, który wyświetla „SC” (dla samochodu bezpieczeństwa) w kolorze pomarańczowym, gdy samochód jest w akcji.
Przegląd funkcji świateł bezpieczeństwa:
Pomarańczowy: Gdy tylko samochód bezpieczeństwa zostanie wezwany do ruchu, zapalają się pomarańczowe diody LED. Pomarańczowe światła migające w środkowej części z tyłu i świecące równomiernie po obu stronach z przodu oznaczają „absolutny zakaz wyprzedzania”.
Zielony: Jeśli AMG GT Black Series wjedzie na tor pośrodku pola na początku fazy samochodu bezpieczeństwa, zielone moduły z przodu i z tyłu są aktywowane. To sygnalizuje kierowcom wyścigowym, że mogą wyprzedzić samochód bezpieczeństwa.
Wszystkie moduły są w pełni ściemniane, co umożliwia dostosowanie natężenia światła do warunków: na przykład nocnych wyścigów pod reflektorami lub bardzo silnego światła słonecznego w dzień.
Tylna tablica rejestracyjna jest również podświetlona na pomarańczowo lub zielono, synchronicznie ze światłami bezpieczeństwa. Podobnie reflektory i światła tylne odgrywają ważną rolę w sygnalizacji. Gdy samochód bezpieczeństwa znajduje się na torze, ich szybkie miganie przyciąga jeszcze większą uwagę.
Standardowe wnętrze z pakietem AMG Track
Wnętrze Oficjalnego samochodu bezpieczeństwa F1® jest takie samo jak w standardowym AMG GT Black Series z opcjonalnym pakietem torów obejmującym zabezpieczenie przed dachowaniem. Lekka klatka bezpieczeństwa wykonana z skręcanych śrubami rurowego tytanu składa się z ramy głównej, wspornika mocującego pas, dwóch tylnych wsporników i krzyża ukośnego z tyłu. System jeszcze bardziej zwiększa i tak już doskonałą sztywność pojazdu, a tym samym ma pozytywny wpływ na osiągi pojazdu. Poprawia również bezpieczeństwo bierne.
Dodatkowe monitory do oglądania toru
Jedynymi nowościami są sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa wymagane przez FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) oraz dwa tablety w konsoli środkowej i tablicy rozdzielczej przed fotelem pasażera. Umożliwiają one pilotowi Richardowi Darkerowi monitorowanie pola Formuły 1®. Na lewym tablecie w konsoli środkowej wyświetlany jest międzynarodowy sygnał telewizyjny. Właściwy monitor można przełączać między animowaną reprezentacją pokazującą aktualną pozycję samochodów wyścigowych na torze lub aktualne czasy okrążeń. Zarządzanie danymi dla narzędzi komunikacji wizualnej jest obsługiwane przez InCar Hotspot z WLAN. Podczas gdy Bernd Mayländer koncentruje się na torze i jednocześnie obserwuje wszystko w lusterku wstecznym, Richard Darker utrzymuje kontakt radiowy z kontrolą wyścigu. W konsoli środkowej znajdują się dwa czerwone przyciski do sterowania wszystkimi poleceniami radia oraz dwa pokrętła do regulacji głośności. Mayländer i Darker również rozmawiają ze sobą za pośrednictwem interkomu radiowego. Kokpit wyposażony jest w drugi system radiowy jako rezerwę awaryjną.

Lekkie fotele kubełkowe są częścią pakietu Track, który może być również zamówiony przez każdego klienta. Jednak w oficjalnym samochodzie bezpieczeństwa F1® w bocznych poduszkach zainstalowany jest mały uchwyt na kubek, aby pomieścić butelkę z wodą. Sterowanie sygnalizacją świetlną odbywa się za pomocą panelu zamontowanego z przodu podsufitki, z okrągłymi, kolorowymi przyciskami umożliwiającymi dokładne przełączanie w rękawicach wyścigowych.


Oficjalne samochody bezpieczeństwa FIA Formuły 1 World Championship™ od Mercedes-AMG
1996 |
C 36 AMG (W 202) |
1997-1999 |
CLK 55 AMG (C 208) |
2000 |
CL 55 AMG (C 215) |
2001-2002 |
SL 55 AMG (R 230) |
2003 |
CLK 55 AMG (C 209) |
2004-2005 |
SLK 55 AMG (R 171) |
2006-2007 |
CLK 63 AMG Black Series (C 209) |
2008-2009 |
SL 63 AMG (R 230) |
2010-2012 |
SLS AMG (C 197) |
2012 (GP Niemiec)-2014 |
SLS AMG GT (C 197) |
2015-2018 |
Mercedes-AMG GT S (C 190) |
2019-2021 |
Mercedes-AMG GT R (C 190) |
2022 |
Mercedes-AMG GT Black Series (C 190) |
Oficjalne samochody medyczne FIA Formuły 1 World Championship™ od Mercedes-AMG
1996 |
C 36 AMG (W 202) |
1997 |
C36 AMG (W202); E 60 AMG (W 210) |
1998-2000 |
C 55 AMG kombi (S 202) |
2001-2003 |
C 32 AMG kombi (S 203) |
2004-2007 |
C 55 AMG kombi (S 203) |
2008-2014 |
C 63 AMG kombi (S 204) |
2015-2021 |
Mercedes-AMG C 63 S Kombi (S 205) |
2022 |
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ (X 290) |
Źródło: daimler.media i jesmb