Nowa Klasa G W463a została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2018 roku w ramach spektakularnego pokazu. Teraz pierwsze prototypy liftingu Klasy G są w drodze do testów w Laponii i okolicach Sindelfingen. Z przodu i z tyłu pokryte są folią maskującą. Nie widać jednak większych zmian.
Prawdopodobnie pojawi się nowy układ przedniego grilla. Ze względu na ogromny sukces i popularny kształt Klasy G, nie dokonano żadnych zmian w blachach. Być może nadal osiągnie się niewielką poprawę wartości cW – również w odniesieniu do EQG.
Nie przewiduje się większych zmian w silnikach.
Reflektory można było przełączyć z wielowiązkowego światła LED na światło cyfrowe. Liczba pikseli wzrasta z 2×84 do 2x 1,3 miliona.
We wnętrzu MBUX przeniesie się do Klasy G. Nie wiadomo jednak, w jakiej formie. Najprawdopodobniej chodzi o przyjęcie systemu MBUX z liftingu Klasy E (W213) z wyświetlaczami 2 × 12,3 cala. Integracja 12,8-calowego pionowego wyświetlacza centralnego MBUX, jak w Klasie S (SL lub nowej Klasie C), byłaby prawdopodobnie zbyt skomplikowana.
Modernizacja może trafić do klientów na początku 2023 roku. W 2022 roku jako pierwszy zostanie zaprezentowany G 63 4×4² oparty na nowej wersji W463a.
Wielu klientów otrzyma lifting automatycznie, ponieważ czas dostawy to obecnie 4 kwartał 2024 r., a w Niemczech nałożono zamrożenie zamówień.
Całkowicie elektryczna Klasa G EQG pojawi się w 2024 roku.
Zdjęcia i wideo Jens Walko z WalkoArt