Nowe produkty, które zjeżdżą z linii montażowej w fabryce Mercedesa w Tuscaloosa (Alabama) do końca 2022 roku, są obecnie testowane w Sindelfingen.
Na miejscu powstanie nowy zakład produkcyjny akumulatorów do SUV-a EQE (X294), który jest oparty na platformie EVA2 oraz SUV-a EQS (X296) – również z fabryki Tuscaloosa. Tam, podobnie jak w zakładzie w Hedelfingen (produkcja akumulatorów do sedanów EQS i EQE), będą produkowane akumulatory do dwóch SUV-ów z serii EQS i EQE.
Nie jest jeszcze jasne, czy, podobnie jak w Europie, zostaną użyte ogniwa CATL (107,8 kWh) i Farasis (90,56 kWh), czy też zostanie użyty inny dostawca ogniw.
SUV EQE (X294) zostanie zaprezentowany pod koniec 2022 roku, ale podobnie jak SUV Maybach EQS, będzie dostępny dla klientów dopiero w 2023 roku.
Zarówno EQE, jak i EQS (SUV) mają dobrze znaną tylną oś skrętną zestawu EVA2 i opcjonalnie MBUX Hyperscreen. SUV EQE ma krótszy rozstaw osi, więc nie wygląda na tak rozciągnięty jak SUV EQS. Wygląd przypomina Klasę R z krótkim rozstawem osi.
EQE SUV będzie opcjonalnie dostępny z MBUX Hyperscreen.
Ponadto opcjonalnie można użyć światła cyfrowego z 2,6 milionami pikseli
Modernizacja Mercedesa GLE (V167) pojawi się pod koniec 2022 roku. GLE jest w tej samej klasie wielkości co SUV EQE (X294).
Grill, reflektory i przedni fartuch zostały całkowicie zmienione w liftingu.
Grill otrzymuje małe, chromowane gwiazdki. Zastępują diamentową kratkę z chromowanymi pinami.
Ponadto GLE 400d 4matic zostanie zastąpiony przez nowy OM656M z elektrycznym silnikiem 20-konnym ISG (48 V) i 2. SCR Kat.
W pozostałych silnikach nie będzie większych zmian.
Wydajność również powinna nieznacznie wzrosnąć.
Źródło: jesmb