Loader

Mercedes-AMG C 43 4MATIC już dostępny w sprzedaży!

Dzięki technice wywodzącej się wprost z Formuły 1™ najnowszy Mercedes-AMG C 43 4MATIC ustanawia nowe standardy innowacji w dziedzinie napędu. Czterocylindrowa jednostka AMG o pojemności 2,0 l – pierwszy na świecie seryjny silnik z elektryczną turbosprężarką, gwarantuje błyskawiczne reakcje w całym zakresie obrotów, a tym samym zapewnia jeszcze lepszą dynamikę. W C 43 4MATIC generuje moc 300 kW (408 KM), a w określonych sytuacjach – krótkotrwale do dyspozycji jest jeszcze dodatkowe 10 kW (14 KM) z alternatora zespolonego z rozrusznikiem. C 43 4MATIC z nadwoziami Limuzyna i Kombi można zamawiać już u polskich dealerów Mercedes-AMG, w cenie od 354 500 zł.

Innowacyjny czterocylindrowy silnik AMG o pojemności 2,0 l łączy wysokie osiągi z wzorową efektywnością. Wewnętrznie oznaczony jako M139l (l dla montażu wzdłużnego) jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką z turbodoładowaniem realizowanym za pomocą elektrycznej turbosprężarki. Innowacyjny system wywodzi się bezpośrednio z technologii, którą od wielu lat z powodzeniem stosuje zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

Innowacyjne doładowanie
Nowa forma turbodoładowania gwarantuje szczególnie błyskawiczne reakcje w całym zakresie obrotów, co prowadzi do jeszcze bardziej dynamicznych wrażeń z jazdy, a jednocześnie pozwala zwiększyć efektywność. Z wałkiem turbosprężarki, pomiędzy kołem turbiny po stronie wydechu a kołem kompresji po stronie dolotu, zintegrowano tu mały silnik elektryczny ( około 4 cm). Elektronicznie sterowana jednostka bezpośrednio napędza wałek turbosprężarki, a tym samym rozpędza koło kompresji, jeszcze zanim strumień spalin przejmie jego napęd w konwencjonalny sposób. Znacznie poprawia to reakcję z obrotów biegu jałowego i w całym zakresie prędkości obrotowych. Jednostka spalinowa jeszcze sprawniej reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Dodatkowo elektryfikacja turbosprężarki pozwala osiągać wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach. Nawet gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub hamulca, turbo jest w stanie przez cały czas utrzymywać ciśnienie doładowania.

Elektryczna turbosprężarka, zasilana przez 48-woltową pokładową instalację elektryczną, pracuje z prędkością do 175 000 obr./min, co skutkuje bardzo intensywnym przepływem powietrza. Z myślą o zapewnieniu optymalnych warunków temperaturowych, turbosprężarka, silnik elektryczny i energoelektronika są połączone z obwodem chłodzenia silnika spalinowego.

Jednostka M139l pozostaje wierna sportowej tradycji marki: nie tylko została w całości opracowana w siedzibie firmy w Affalterbach, ale jest tam również produkowana – zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Proces ten łączy kunszt wysoko wykwalifikowanych pracowników Mercedes-AMG z najnowszymi metodami produkcji Przemysłu 4.0 oraz wysokim stopniem cyfryzacji.

300 kW (408 KM) i 500 Nm

Między innymi za sprawą swojej innowacyjnej techniki czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2,0 l pod maską Mercedesa-AMG C 43 4MATIC generuje moc 300 kW (408 KM) przy 6750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm jest dostępny przy 5000 obr./min. W zależności od sytuacji na krótko do dyspozycji jest również dodatkowe zwiększenie mocy o 10 kW (14 KM) przez rozrusznikoalternator z napędem pasowym (RSG). RSG drugiej generacji działa jak łagodna hybryda (ang. mild hybrid): poza tymczasowym zwiększeniem mocy umożliwia realizację funkcji zapewniających maksymalną efektywność, takich jak żeglowanie oraz rekuperacja. Jednocześnie 48-woltowa instalacja zwiększa komfort jazdy – działanie funkcji start-stop i żeglowania jest niemal niezauważalne.

C 43 4MATIC Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 s, a wariant Kombi na to samo potrzebuje 4,7 s. W obu modelach prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG (9949 zł) można podnieść ją do 265 km/h. O potencjale innowacyjnej technologii turbo w zakresie efektywności świadczy zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP, wynoszące 8,7-9,1 l/100 km dla Limuzyny i 8,8-9,2 l/100 km dla Kombi.

Dynamiczne wrażenia z jazdy C 43 4MATIC zapewniają standardowo montowana skrętna tylna oś, stały napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC z priorytetem kierowania momentu obrotowego na tył (rozdział 31:69), przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym oraz zawieszenie AMG RIDE CONTROL z systemem adaptacyjnego tłumienia. Zorientowany na wysokie osiągi charakter nowego modelu podkreśla typowy dla marki z Affalterbach design.

Mercedes-AMG C 43 4MATIC dostępny do zamawiania

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Limuzyna kosztuje w Polsce od 354 500 zł, a Kombi – od 361 200 zł. Model standardowo oferuje rozbudowane wyposażenie, m.in. pakiet Premium obejmujący reflektory DIGITAL LIGHT, pakiet parkowania z zestawem kamer 360°, nawigację MBUX Premium, asystenta martwego pola, elektrycznie regulowane przednie fotele z pamięcią ustawień, podgrzewane przednie siedzenia, dostęp bezkluczykowy KEYLESS-GO czy rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX. Przynależność do rodziny AMG podkreślają elementy wykończenia wnętrza o strukturze metalu, czerwone pasy bezpieczeństwa MANUFAKTUR, sportowe fotele obszyte mieszanką skóry syntetycznej ARTICO i mikrofibry DINAMICA oraz kierownica AMG Performance wykończona skórą nappa.

Na życzenie C 43 4MATIC można doposażyć m.in. w pakiet wyposażenia Premium Plus (dach panoramiczny, system nagłośnienia Burmester 3D surround, wyświetlacz head-up oraz klimatyzacja automatyczna THERMOTRONIC). Opcje takie jak pakiety AMG Night (2880 i 4974 zł), obudowy lusterek zewnętrznych AMG z włókna węglowego i karbonowy spojler na pokrywie bagażnika (9163 zł), 20-calowe obręcze kół AMG (od 6545 zł) czy skórzane tapicerki w kilku konfiguracjach (od 8587 zł) zapewniają szeroki potencjał indywidualizacji. Kierowcy o szczególnie sportowych ambicjach docenią aplikację AMG Track Pace (1309 zł) oraz kierownicę AMG Performance wykończoną skórą nappa i mikrofibrą DINAMICA (2199 zł). Z kolei dodatkowy komfort na długich trasach zapewnią szyby z izolacją akustyczną (628 zł).

Źródło Daimler media

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij