18 maja 2021 r. obchodzono Międzynarodowy Dzień Muzeów, a 19 maja 2021 r. Muzeum Mercedes-Benz świętowało swoje 15. urodziny. Z tej okazji przygotowano ofertę wirtualnego zwiedzania muzeum – internauci mogą udać się na cyfrową wizytę na przykład za pośrednictwem Instagrama (mb4.me/MuseumTour). Z powodu pandemii Muzeum Mercedes-Benz jest obecnie zamknięte.
Dzięki cyfrowym technikom w każdej chwili muzeum można zwiedzać zdalnie – na przykład za pośrednictwem strony internetowej, interaktywnych wycieczek na Instagramie lub oglądając przelot z drona na YouTubie. Gama formatów i treści regularnie się powiększa, ponieważ Muzeum stale poszerza swoją cyfrową ofertę.
Widzowie mogą zwiedzać Muzeum Mercedes-Benz na stronie internetowej instytucji, przed lub po wizycie – według własnych preferencji. Podczas wirtualnego spaceru poznają wystawę zajmującą powierzchnię 16 500 metrów kwadratowych. Witryna zawiera informacje o wszystkich eksponatach, a także 360-stopniowe zdjęcia poszczególnych sal wraz z prezentowanymi tam pojazdami (www.mercedes-benz.com/en/classic/museum/exhibition/). W formie wycieczki 3D można także obejrzeć specjalne wystawy z przeszłości, takie jak „40 lat Klasy G” (mb4.me/3D-Gclass) i „125 lat VfB Stuttgart” (mb4.me/3D-VFB).
Ekspresowe zwiedzanie muzeum od dachu aż po poziom wejścia umożliwia zjawiskowy film z drona. Czterominutowy klip (mb4.me/drone-museum) w spektakularny sposób prezentuje wnętrza budynku, w tym „przelot” przez wnętrze legendarnego Mercedesa 300 SL Coupé. Gdy film opublikowano wiosną 2020 r., w ciągu pierwszych kilku dni na YouTubie i w kanałach mediów społecznościowych Muzeum Mercedes-Benz obejrzano go kilka milionów razy.
Każda wizyta w Muzeum to szczególne doświadczenie. Internetowa seria oferuje zwiedzanie z przewodnikiemi różnymi ciekawymi osobistościami (www.mercedes-benz.com/en/classic/museum/at-the-museum-with/). Jedną z nich jest Jutta Benz, prawnuczka Carla Benza, wynalazcy samochodu, oraz jego żony Berthy Benz. Do tego grona należy także Bernd Mayländer, który od 20 lat jeździ samochodem bezpieczeństwa podczas wyścigów Formuły 1. Gorden Wagener, szef designu Daimler AG, podczas wycieczki wymienia swoje ulubione samochody, a Benedikt Weiler, kurator Muzeum Mercedes-Benz, pokazuje widzom budynek „od kuchni”.
Media społecznościowe
Połączenie archiwalnych materiałów, zdjęć i filmów oraz relacji z tematycznych wydarzeń z całego świata sprawia, że Muzeum Mercedes-Benz jest najpopularniejszym kanałem dotyczącym klasycznych aut wśród wszystkich producentów samochodów na świecie. Profil @mercedesbenzmuseum na Instagramie obserwuje ponad 2 miliony ludzi. Internauci śledzą też aktywności muzeum na innych platformach: @mercedesbenzmuseum na Facebooku i @MB_Museum na Twitterze.
Na Instagramie przewodnicy z Muzeum Mercedes-Benz dzielą się zaskakującymi faktami dotyczącymi stałychi specjalnych wystaw. Instagramowa seria „Exclusive Insights: The Cars of the Mercedes-Benz Museum” prezentuje jedne z najciekawszych wystawianych tam samochodów (mb4.me/exclusive-insights). PádraicÓ Leanacháin, muzealny przewodnik, przybliża sylwetki między innymi modeli 500 K Special Roadster czy kombi 300 TD. Za pośrednictwem Instagrama można również udać się z nim na wirtualne zwiedzanie całego muzeum (mb4.me/MuseumTour) oraz zwiedzić z Damianem Dąbrowskim wystawę z okazji 40-lecia Klasy G (mb4.me/g-tour-ig).
Shmee150, znany YouTuber, podczas swojego spaceru po muzeum przedstawia pięć mało znanych faktówz historii Mercedesa w formacie wirtualnej rzeczywistości 180°: mb4.me/Top5. Widzowie mogą samodzielnie rozejrzeć się po salach ekspozycyjnych, używając wskaźnika myszy lub poruszając smartfonem.
A ci, którzy kiedykolwiek zastanawiali się nad zakupem własnego klasycznego Mercedesa, mogą spróbować swoich sił w zabawie „Quiz Mercedes-Benz Classic” (mb4.me/classic-quiz) – i dowiedzieć się, który model najlepiej do nich pasuje.
media.daimler.pl