Na targach CES Mercedes-Benz prezentuje Nowego CLA Coupé z udoskonalonym Asystentem Wnętrza MBUX oraz funkcją ENERGIZING COACH. Nowy model ustanawia także klasowe standardy w dziedzinie aerodynamiki i systemów wspomagających kierowcy z gamy Intelligent Drive.
Dzięki MBUX, począwszy od debiutu nowej Klasy A, Mercedes-Benz zrewolucjonizował sposób obsługi i komunikowania się z samochodem.„Teraz »wskakujemy« na kolejny poziom i w segmencie aut kompaktowych wprowadzamy inteligentnego asystenta wnętrza. Poprzez rozpoznawanie gestów ułatwia on intuicyjną obsługę (instrumentów)” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za prace badawcze w koncernie oraz za rozwój w Mercedes-Benz Cars. „Ale to nie jedyna nowa funkcja, dzięki której CLA wyróżnia się niespotykaną motoryzacyjną inteligencją”.
„Pierwsze wcielenie CLA odniosło wielki sukces – model znalazł około 750 tysięcy nabywców, a przy okazji stworzył zupełnie nowy segment czterodrzwiowych coupé” – dodała Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars.„Nowa odsłona CLA reprezentuje kolejne stadium rozwoju w dziedzinie samochodowej inteligencji, a jednocześnie ma jeszcze bardziej emocjonującyi sportowy charakter od poprzednika. W połączeniu z najnowszymi systemami obsługi ustanawia nieznane dotąd wzorce dla całego segmentu”.
Nowa generacja kompaktów z gwiazdą wniosła znaczący wkładw odmłodzenie oraz zmianę wizerunku marki Mercedes-Benz. Szczególnie istotny z punktu widzenia przejmowania i zatrzymywania klientów jest właśnie model CLA. W 2013 r. CLA Coupé trafił do sprzedaży jako pierwszy kompaktowy Mercedes na amerykańskim rynku. W szczytowych momentach ponad dwie trzecie jego nabywców w USA jeździło wcześniej konkurencyjnymi modelami innych marek. Średnia wieku klientów wybierających ten model w Stanach Zjednoczonych była o około 10 lat niższa od statystycznego nabywcy Mercedesa. Także w Europie właściciele modelu plasowali się wśród najmłodszych w portfolio marki.
W 2017 r. połowa europejskich nabywców CLA jeździła wcześniej modelami marek konkurencyjnych. Ponad 75% użytkowników modelu ze Starego Kontynentu – czy to wersji coupé, czy Shooting Brake – na swój następny samochód ponownie wybierało Mercedesa. Sumaryczna sprzedaż pierwszej generacji CLA Coupé oraz CLA Shooting Brake na poziomie 750 000 sztuk w znaczącym stopniu przyczyniła się do sukcesu rodziny kompaktowych aut spod znaku trójramiennej gwiazdy.
W ciągu pierwszego roku po debiucie nowy CLA będzie dostępny także w specjalnej, limitowanej wersji Edition 1. Jej ekskluzywny charakter podkreśla szereg wizualnych akcentów, wyróżniających ją zarówno w zakresie wyglądu zewnętrznego, jak i wystroju wnętrza.
Nowy CLA będzie wytwarzany w węgierskiej fabryce Mercedes-Benzw Kecskemét. Pierwsze egzemplarze modelu trafią na europejski rynek w maju 2019 r.