Loader

120 lat Mercedesa – dziewczyny i marki

 

Rocznica marki: 120 lat Mercedesa – dziewczyny i marki

 

Odtąd zakrzywiony napis „Mercédès” zdobił chłodnice samochodów osobowych Daimler. Nazwa została zarejestrowana jako znak towarowy w dniu 23 czerwca 1902 r. I prawnie chroniona w dniu 26 września 1902 r. Od tego czasu nazwa marki – która została zmieniona na Mercedes-Benz po połączeniu spółek Daimler i Benz w czerwcu 1926 r. – została zarejestrowana jest wyrazem i przywiązaniem do luksusu i innowacji. Jak żadna inna firma motoryzacyjna, Mercedes-Benz wie, jak połączyć piękno i elegancję z osiągami i technologią. Ponadto tajemnicą sukcesu obecnego projektu Mercedes-Benz jest połączenie inteligencji i emocji.

 

120 lat temu nazwa jedenastoletniej dziewczynki stała się uosobieniem samochodów i pierwszą marką luksusowych samochodów na świecie. 2 kwietnia 1900 roku Daimler-Motoren-Gesellschaft postanowił nazwać swoje samochody Mercédès, po córce Emila Jellinka. Austriacki biznesmen, który mieszkał w Nicei, handlował pojazdami Daimlera i rejestrował je na wyścigi. Pierwszy pojazd o tej melodyjnej hiszpańskiej nazwie – Mercedes 35 PS – wywołał sensację w Nicei podczas wyścigu już w marcu 1901 roku. Nie tylko z powodu jego bardzo zaawansowanej technologii – pozwalającej mu wygrać kilka wyścigów – ale także dlatego, że o wyjątkowo eleganckim wyglądzie. Mercedes 35 KM jest uważany za prototyp nowoczesnego samochodu, a dzięki postępowej architekturze pojazdu stał się modelem dla całej branży motoryzacyjnej. Paul Meyan, ówczesny sekretarz generalny Automobile Club of France, powiedział po tygodniu wyścigowym: „Weszliśmy w erę Mercedesa”.

 

 

Gorden Wagener, dyrektor generalny Daimler Group: „Nasze dążenie do idealnej realizacji luksusu i napędzania innowacji jest częścią DNA naszej marki. Stanowi podstawę trwałego sukcesu naszej marki. Nasz projekt zmieni fajnie wyglądającą technologię i emocjonalną inscenizację w pożądane doświadczenie, jak ma to obecnie miejsce na przykład w przypadku nowego kompaktowego GLA lub progresywnego EQC. ”

 

Jedyna marka samochodów z żeńskim imieniem

 

Do dziś Mercedes-Benz jest jedyną marką motoryzacyjną, która nosi żeńskie imię. „Kobiety takie jak Mercédès Jellinek czy Bertha Benz od samego początku kształtowały historię sukcesu Mercedes-Benz” – mówi Bettina Fetzer, szef marketingu Mercedes-Benz AG. „Dzięki naszej inicjatywie She’s Mercedes, założonej w 2015 roku, kontynuujemy tę tradycję dla naszych licznych klientek na całym świecie. Przyszłość Mercedes-Benz połączy zrównoważony rozwój i luksus w fascynujący sposób ”.

 

Od 2016 roku Mercedes-Benz niezmiennie jest najcenniejszą marką luksusowych samochodów na świecie i jest jedyną europejską marką wśród 10 najlepszych w rankingu „Best Global Brands 2019” autorstwa Interbrand, znanej amerykańskiej firmy konsultingowej w zakresie marek

 

Źródło: www.media.daimler.com

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij