
Rocznica marki: 120 lat Mercedesa – dziewczyny i marki
Odtąd zakrzywiony napis „Mercédès” zdobił chłodnice samochodów osobowych Daimler. Nazwa została zarejestrowana jako znak towarowy w dniu 23 czerwca 1902 r. I prawnie chroniona w dniu 26 września 1902 r. Od tego czasu nazwa marki – która została zmieniona na Mercedes-Benz po połączeniu spółek Daimler i Benz w czerwcu 1926 r. – została zarejestrowana jest wyrazem i przywiązaniem do luksusu i innowacji. Jak żadna inna firma motoryzacyjna, Mercedes-Benz wie, jak połączyć piękno i elegancję z osiągami i technologią. Ponadto tajemnicą sukcesu obecnego projektu Mercedes-Benz jest połączenie inteligencji i emocji.
120 lat temu nazwa jedenastoletniej dziewczynki stała się uosobieniem samochodów i pierwszą marką luksusowych samochodów na świecie. 2 kwietnia 1900 roku Daimler-Motoren-Gesellschaft postanowił nazwać swoje samochody Mercédès, po córce Emila Jellinka. Austriacki biznesmen, który mieszkał w Nicei, handlował pojazdami Daimlera i rejestrował je na wyścigi. Pierwszy pojazd o tej melodyjnej hiszpańskiej nazwie – Mercedes 35 PS – wywołał sensację w Nicei podczas wyścigu już w marcu 1901 roku. Nie tylko z powodu jego bardzo zaawansowanej technologii – pozwalającej mu wygrać kilka wyścigów – ale także dlatego, że o wyjątkowo eleganckim wyglądzie. Mercedes 35 KM jest uważany za prototyp nowoczesnego samochodu, a dzięki postępowej architekturze pojazdu stał się modelem dla całej branży motoryzacyjnej. Paul Meyan, ówczesny sekretarz generalny Automobile Club of France, powiedział po tygodniu wyścigowym: „Weszliśmy w erę Mercedesa”.



Gorden Wagener, dyrektor generalny Daimler Group: „Nasze dążenie do idealnej realizacji luksusu i napędzania innowacji jest częścią DNA naszej marki. Stanowi podstawę trwałego sukcesu naszej marki. Nasz projekt zmieni fajnie wyglądającą technologię i emocjonalną inscenizację w pożądane doświadczenie, jak ma to obecnie miejsce na przykład w przypadku nowego kompaktowego GLA lub progresywnego EQC. ”
Jedyna marka samochodów z żeńskim imieniem
Do dziś Mercedes-Benz jest jedyną marką motoryzacyjną, która nosi żeńskie imię. „Kobiety takie jak Mercédès Jellinek czy Bertha Benz od samego początku kształtowały historię sukcesu Mercedes-Benz” – mówi Bettina Fetzer, szef marketingu Mercedes-Benz AG. „Dzięki naszej inicjatywie She’s Mercedes, założonej w 2015 roku, kontynuujemy tę tradycję dla naszych licznych klientek na całym świecie. Przyszłość Mercedes-Benz połączy zrównoważony rozwój i luksus w fascynujący sposób ”.
Od 2016 roku Mercedes-Benz niezmiennie jest najcenniejszą marką luksusowych samochodów na świecie i jest jedyną europejską marką wśród 10 najlepszych w rankingu „Best Global Brands 2019” autorstwa Interbrand, znanej amerykańskiej firmy konsultingowej w zakresie marek
Źródło: www.media.daimler.com

