Loader

Mercedes AMG o mocy ponad 816 KM

Będzie dostępny w  C63e 4matic +, S 63e, nowym SL i AMG GT

Wraz z przyszłą elektryfikacją układu napędowego, Mercedes-AMG łączy doskonałe osiągi i imponującą dynamikę jazdy z najwyższym poziomem wydajności.

Całkowicie nowo opracowana hybryda osiągów z innowacyjną koncepcją AMG

Hybryda plug-in P3 oznaczona etykietą E Performance zapewnia ponad 816 KM mocy systemowej w wariancie V8, a C 63e przez krótki czas ponad 653 KM mocy systemowej (do 10 sekund). Stała moc mieści się w przedziale 545 KM dla 4-cylindrowego i 707 KM dla V8!

Niezależna strategia napędu E PERFORMANCE opiera się na naczelnej zasadzie opracowania zelektryfikowanego układu napędowego, który jeszcze bardziej zwiększa typowe dla marki osiągi i dynamikę jazdy, ale jednocześnie jest bardzo wydajny. Wraz ze wzrostem wydajności dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu, zespół projektantów był również w stanie poprawić wydajność całego pojazdu – oraz osiągnąć niższe emisje i mniejsze zużycie.

Architektura pojazdu w sposób naturalny umożliwia również jazdę wyłącznie na napędzie elektrycznym i zewnętrzne ładowanie w wallboxie, publicznej stacji ładowania lub gniazdku domowym jako dodatkowe korzyści. Ponadto elektryfikacja pomaga w przyszłości utrzymać wysoki poziom osiągów AMG, a nawet go przewyższyć, nawet w przypadku mniejszych silników spalinowych.

Hybrydowy system modułowy AMG E Performance

Jako wydajna hybryda, modułowa koncepcja AMG łączy ośmiocylindrowy silnik AMG z trwale wzbudzanym synchronicznym silnikiem elektrycznym , wysokowydajny akumulator opracowany w Affalterbach oraz w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC +. Silnik elektryczny (w zależności od serii modeli do 204 KM i momencie obrotowym 320 Nm) jest umieszczony na tylnej osi i zintegrowany z elektrycznie sterowaną dwubiegową skrzynią biegów i elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym tylnej osi w kompaktowym elektrycznym napędzie ( EDU). Eksperci określają ten układ jako hybrydę P3. Lekki, wysokowydajny akumulator znajduje się również z tyłu nad tylną osią. Taka konstrukcja zapewnia liczne korzyści, zwłaszcza w przypadku samochodów sportowych i modeli wyczynowych:

Silnik elektryczny opracowany wyłącznie przez AMG działa bezpośrednio na tylną oś (bez przechodzenia przez przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT-9G) i może w ten sposób przekształcić swoją moc bezpośrednio w napęd – dla dodatkowego doładowania podczas ruszania, przyspieszania lub wyprzedzania.

Ponadto zintegrowany, sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy z blokadą tylnej osi może służyć do przydzielania optymalnego momentu obrotowego na każde tylne koło, w zależności od sytuacji na drodze. Rezultat: kierowca natychmiast odczuwa zauważalny wzrost osiągów, ponieważ pojazd hybrydowy przyspiesza z zakrętów z jeszcze większą zwinnością.

Umiejscowienie na tylnej osi poprawia rozkład masy i obciążenia osi w pojeździe, a tym samym stanowi podstawę przekonującego prowadzenia.

Koncepcja AMG oferuje również bardzo wysoki poziom wydajności rekuperacji, ponieważ system ten w zasadzie pozwala jedynie na minimalne straty mechaniczne i hydrauliczne silnika i skrzyni biegów.

Koncepcja modułowa może zostać wdrożona w kilku seriach modelowych, co zapewnia elastyczność prowadzenia portfolio AMG w zelektryfikowaną przyszłość (nowa Klasa S, AMG GT 4-drzwiowa, nowa Klasa C, nowa SL (koniec 2021 r.) Oraz nowy AMG GT 2-drzwiowy (2022).

Ponieważ silnik elektryczny działa niezależnie od przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT-9G, poprawia się również wydajność napędu.

Automatycznie zmieniająca się dwubiegowa przekładnia na tylnej osi, ze specjalnie dobranym przełożeniem, zapewnia rozłożenie od wysokiego momentu obrotowego kół, przez zwinne ruszanie do bezpiecznej pracy ciągłej przy wyższych prędkościach. Siłownik elektryczny włącza 2. bieg najpóźniej przy prędkości ok. 140 km / h, co odpowiada maksymalnej prędkości silnika elektrycznego ok. 13 500 obr / min.

Zainspirowany Formułą 1, opracowany w Affalterbach: wysokowydajny akumulator AMG

Każdy akumulator wymaga określonej temperatury, aby uzyskać optymalną moc wyjściową. Jeśli zasobnik energii stanie się zbyt zimny lub zbyt gorący, chwilowo traci moc, a nawet musi zostać wyłączony, aby nie uszkodzić się w przypadku zbyt wysokiej temperatury. Dlatego jednolita kontrola temperatury akumulatora ma decydujący wpływ na jego wydajność, żywotność i bezpieczeństwo. Konwencjonalne systemy chłodzenia, które chłodzą tylko powietrzem lub chłodzą cały pakiet akumulatorów pośrednio wodą, szybko osiągają swoje granice – zwłaszcza, że ​​wymagania rosną ze względu na coraz bardziej energochłonne ogniwa. Jeśli układ zarządzania temperaturą nie spełnia swojej funkcji optymalnie, istnieje również ryzyko przedwczesnego starzenia się akumulatora.

Impuls innowacyjny: bezpośrednie chłodzenie ogniw akumulatora

Podstawą wysokiej wydajności 400-woltowego akumulatora AMG jest innowacyjne chłodzenie bezpośrednie: po raz pierwszy ogniwa 560 są indywidualnie chłodzone; Zaawansowany technologicznie płyn chłodzący na bazie cieczy nieprzewodzącej elektryczności stale przepływa wokół nich. Do bezpośredniego chłodzenia specjaliści AMG musieli opracować nowe, zaledwie milimetrowe moduły chłodzące. Około 14 litrów chłodziwa krąży za pomocą specjalnie opracowanej wysokowydajnej pompy elektrycznej od góry do dołu przez cały akumulator obok każdego ogniwa, a także przepływa przez wymiennik ciepła olej / woda, który jest przymocowany bezpośrednio do akumulatora. W ten sposób ciepło jest kierowane do jednego z dwóch obwodów niskotemperaturowych (LT) pojazdu, a stamtąd do chłodnicy LT z przodu samochodu, która ostatecznie oddaje ciepło do otaczającego powietrza.

Wysoka wydajność ciągła i dwukrotnie większa moc szczytowa, zawsze w optymalnym oknie temperatur

Rezultat: akumulator zawsze znajduje się w stałym, optymalnym oknie temperatury roboczej wynoszącym 45 stopni Celsjusza, niezależnie od tego, jak często jest ładowany lub rozładowywany. Konwencjonalne systemy chłodzenia nie mogą tego zrobić, akumulator nie może już odzyskać pełnej pojemności. W przypadku wysokowydajnego akumulatora AMG tak nie jest: nawet na szybkich okrążeniach w trybie hybrydowym na torze wyścigowym, gdzie występuje częste przyspieszanie (akumulator jest rozładowany) i zwalnianie (ładowanie akumulatora), system magazynowania energii zachowuje wysoki poziom wydajność.

 

Źródło: jesmb

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij