Loader

Mercedesie EQS o zasięgu 770 km

Tuż przed światową premierą jest więcej faktów na temat Mercedesa EQS 450+ i EQS 580 4matic

Światowa premiera Mercedesa EQS odbędzie się 15 kwietnia 2021 roku.

Na początku będzie można zamówić dwie wersje EQS:

EQS 450+ z napędem na tylne koła

EQS 580 4matic.

W  EQS 450+ prawdopodobnie pojawi się większy akumulator (108 kWh zamiast 90 kWh).

EQS 450+ osiąga zasięg elektryczny 770 km oraz 333 PS i 568 NM, a także dużemu akumulatorowi 108 kWh. Zasięg EQS 450, który będzie dostępny później, wyniesie wtedy ok. 640 km (w zależności od felg i innego wyposażenia).

Specyfikacja zakresu dla EQS 580 4matic (524 PS / 855 NM) nie została jeszcze przekazana. Będzie to około 720 km. Maksymalna prędkość jest ograniczona do 210 km / h. Sprint do 100 km / h EQS 580 4matic wynosi 4,3 sekundy. Jeszcze szybsza wersja EQS AMG pojawi się później.

Maksymalna rekuperacja jest dostępna dla EQS 580 4matic o mocy 290 kW (394 KM).

Kolejny zasięg 616 km w 31 minut

Wydajność ładowania dużego akumulatora o mocy 108 kWh wynosi do 207 kW. EQS 450+ może doładować na 300 km w 15 minut. EQS 580 4matic może również „pochłonąć” tę samą energię w 15 minut z mocą do 207 kW, ale ze względu na napęd 4matic to nie wystarczy na 300 km, ale ok. 280 km. Ze względu na wyższe zużycie zimą (EQS nie ma pompy ciepła, ale między innymi sprytnie ciepło odpadowe z silników elektrycznych) lub indywidualny styl jazdy, doładowywane kilometry zimą są krótsze w 15 minut.

Mercedes określa czas ładowania dużego akumulatora od 10 do 80% stanu naładowania (SoC) jako 31 minut. W przypadku EQS 450+ imponujące 616 km byłoby ponownie dostępne po 31 minutach.

EQS jest standardowo wyposażony w 3-fazową ładowarkę pokładową 11 KW. Opcjonalnie dostępna jest również ładowarka pokładowa 22 KW. Następnie EQS w pełni naładuje się na miejskich stacjach ładowania w niecałe 5 godzin. Domowe puszki ścienne również obsługują maksymalnie 22 KW, ale wymagają zgody operatora sieci.

Podłącz i ładuj z jonizacją: w przypadku jonizacji wystarczy podłączyć kabel CCS, a proces ładowania rozpocznie się automatycznie.

Obietnica wydajności poprzez certyfikat baterii dla klienta do 10 lat lub 250000 km (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej)

Waga EQS 580 4matic wyniesie około 2,5 tony.

Opcjonalnie wszystkie drzwi EQS można otwierać i zamykać elektrycznie.

Kierowanie tylną osią z Klasy S.

EQS jest opcjonalnie dostępny ze skrętną tylną osią nowej Klasy S. Na tylnej osi może obracać się do 4,5 stopnia. Kąt można zwiększyć do 10 stopni (jak w Klasie S) poprzez aktualizację bezprzewodową (za opłatą) ze sklepu Mercedes me Store. Następnie EQS skręca z rozstawem osi 3,21 m i długością zewnętrzną 5,21 m na 10,90 m!

Największy bagażnik w historii Klasy S.

Przy pojemności bagażnika 610 litrów EQS ma największy bagażnik w historii Klasy S. Ponadto można go powiększyć do 1770 litrów, składając tylne siedzenia, pomimo pochyłej linii dachu.

Podobnie jak w Klasie S, jazda autonomiczna na poziomie 3 pojawi się, gdy tylko zostanie zatwierdzona przez rząd federalny.

 

Źródło: jesmb

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij