Loader

Mercedes SL (R232) to będzie hit !

Nowy Mercedes SL (R232) opracowany pod kierunkiem AMG coraz bardziej traci kamuflaż

Światowa premiera została przełożona na koniec 2021 roku. Nie odbędzie się więc na festiwalu w Pebble Beach ani na IAA 2021 w Monachium na początku września.

Wiąże się to zapewne z jednej strony z brakiem chipów, a z drugiej ze sporym opóźnieniem w technologii AMG E Performance (P3 plug-in hybrid) . Czterodrzwiowy AMG GT (X290) o mocy około 816 KM miał wystartować na przełomie lipca/sierpnia 2021 roku. Teraz zostanie zaprezentowany tylko na targach IAA 2021 i trafi do klientów dopiero na początku 2022 roku. Prowadzi to również do opóźnień w S 63 AMG E Performance i nowym C 63 AMG E Performance.

zdjęcie: walkoART

Źródło: jesmb.de

zdjęcie: walkoART

Nowy SL, podobnie jak jego brat, nowy AMG GT Coupé, są silnie uzależnione od technologii hybrydowej plug-in P3. Technologia hybrydowa P3 plug-in ma być stosowana w 50% wariantów silnikowych – zarówno  z 4-cylindrowym M139 i M177 V8-BiTurbo. Oba silniki powinny być również dostępne bez technologii wysokonapięciowej 400 V.

Będą również dostępne jako łagodne hybrydy.

zdjęcie: walkoART

Innowacyjny układ napędowy z AMG E Performance

SL 43 AMG podzieli układ napędowy z nowym C 43 AMG (W206).

Opiera się na 4-cylindrowym silniku serii M254 o pojemności 2,0 litra, ale ma e-turbosprężarkę. Łączy on opóźnienie turbosprężarki z 48-woltowym silnikiem elektrycznym, który znajduje się na wale turbosprężarki i napędza koło sprężarki, jeśli przy niskiej prędkości nie ma wystarczającego ciśnienia spalin.

Z tego względu dla SL 43 AMG będzie dostępny 2-litrowy M254 o mocy około 390 KM + 20 KM ISG.

Ponadto istnieje  SL 53 AMG 4matic + E Performance,  który opiera się na podstawowych komponentach C 63e 4matic +. Tutaj do gry wkracza M139 z e-turbo i 400-woltowym RSG. Moc wyniesie nieco ponad 449 KM. W tym celu na tylnej osi wbudowany jest silnik elektryczny oraz mały akumulator ładowany zewnętrznie (6,1 kWh). Zasięg na napędzie elektrycznym wyniesie około 25 km.

SL 63 AMG 4matic + jest używany ze znanym V8 M177 4,0 litra BiTurbo. Osiąga 612 KM i jest również sprzężony z 48-woltowym ISG (+20 KM).

Najwyższy silnik pochodzi z AMG GT 63 4matic + E Performance (X290, 4-drzwiowy). SL 63 4matic + E Performance  jest instalowany razem z 4,0 litra M177 V8 biTURBO z 612 PS plus modułu AMG E Wydajność (P3 hybrydowych) na tylnej osi, o mocy 204 KM. Daje to moc szczytową (10 s) 816 KM. Ciągła moc wyjściowa akumulatora wynosi 95 KM, a zatem daje moc systemu 707 KM.

zdjęcie: walkoART

Tagi:

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij