Nowy Mercedes SL (R232) opracowany pod kierunkiem AMG coraz bardziej traci kamuflaż
Światowa premiera została przełożona na koniec 2021 roku. Nie odbędzie się więc na festiwalu w Pebble Beach ani na IAA 2021 w Monachium na początku września.
Wiąże się to zapewne z jednej strony z brakiem chipów, a z drugiej ze sporym opóźnieniem w technologii AMG E Performance (P3 plug-in hybrid) . Czterodrzwiowy AMG GT (X290) o mocy około 816 KM miał wystartować na przełomie lipca/sierpnia 2021 roku. Teraz zostanie zaprezentowany tylko na targach IAA 2021 i trafi do klientów dopiero na początku 2022 roku. Prowadzi to również do opóźnień w S 63 AMG E Performance i nowym C 63 AMG E Performance.
zdjęcie: walkoART
Źródło: jesmb.de
zdjęcie: walkoART
Nowy SL, podobnie jak jego brat, nowy AMG GT Coupé, są silnie uzależnione od technologii hybrydowej plug-in P3. Technologia hybrydowa P3 plug-in ma być stosowana w 50% wariantów silnikowych – zarówno z 4-cylindrowym M139 i M177 V8-BiTurbo. Oba silniki powinny być również dostępne bez technologii wysokonapięciowej 400 V.
Będą również dostępne jako łagodne hybrydy.
zdjęcie: walkoART
Innowacyjny układ napędowy z AMG E Performance
SL 43 AMG podzieli układ napędowy z nowym C 43 AMG (W206).
Opiera się na 4-cylindrowym silniku serii M254 o pojemności 2,0 litra, ale ma e-turbosprężarkę. Łączy on opóźnienie turbosprężarki z 48-woltowym silnikiem elektrycznym, który znajduje się na wale turbosprężarki i napędza koło sprężarki, jeśli przy niskiej prędkości nie ma wystarczającego ciśnienia spalin.
Z tego względu dla SL 43 AMG będzie dostępny 2-litrowy M254 o mocy około 390 KM + 20 KM ISG.
Ponadto istnieje SL 53 AMG 4matic + E Performance, który opiera się na podstawowych komponentach C 63e 4matic +. Tutaj do gry wkracza M139 z e-turbo i 400-woltowym RSG. Moc wyniesie nieco ponad 449 KM. W tym celu na tylnej osi wbudowany jest silnik elektryczny oraz mały akumulator ładowany zewnętrznie (6,1 kWh). Zasięg na napędzie elektrycznym wyniesie około 25 km.
SL 63 AMG 4matic + jest używany ze znanym V8 M177 4,0 litra BiTurbo. Osiąga 612 KM i jest również sprzężony z 48-woltowym ISG (+20 KM).
Najwyższy silnik pochodzi z AMG GT 63 4matic + E Performance (X290, 4-drzwiowy). SL 63 4matic + E Performance jest instalowany razem z 4,0 litra M177 V8 biTURBO z 612 PS plus modułu AMG E Wydajność (P3 hybrydowych) na tylnej osi, o mocy 204 KM. Daje to moc szczytową (10 s) 816 KM. Ciągła moc wyjściowa akumulatora wynosi 95 KM, a zatem daje moc systemu 707 KM.
zdjęcie: walkoART