AMG GT 63 SE Performance o mocy 843 KM
Z mocą systemową 620 kW (843 KM) i maksymalnym systemowym momentem obrotowym przekraczającym 1400 Nm, Mercedes-AMG GT 63 SE PERFORMANCE to nowy kamień milowy w historii firmy. Czterodrzwiowe coupé to pierwsza hybryda o wysokich osiągach i jednocześnie najmocniejszy seryjny model marki z Affalterbach. Połączenie 4,0-litrowego silnika V8 biturbo i silnika elektrycznego gwarantuje doskonałe osiągi i wyjątkową dynamikę jazdy przy jednocześnie imponującej wydajności. Nowy model edycji z lakierem w kolorze AMG green hell magno oraz licznymi akcentami stylistycznymi na zewnątrz i we wnętrzu zapewnia indywidualny wygląd. Wprowadzenie na rynek w Europie nastąpi od kwietnia 2022 roku.
Mercedes-AMG podąża własną ścieżką techniczną, aby przenieść typowe dla marki DNA w zelektryfikowaną przyszłość. W tym celu firma z Affalterbach wykorzystuje technologie z Formuły 1, na przykład w swojej strategii hybrydowej E PERFORMANCE. Koncepcja obejmuje niezależny układ napędowy z silnikiem elektrycznym i akumulatorem na tylnej osi. W AMG GT 63 SE PERFORMANCE system składa się z 4-litrowego silnika V8 biturbo ze stale wzbudzanym synchronicznym silnikiem elektrycznym, wysokowydajnego akumulatora opracowanego przez AMG oraz w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Moc systemu 620 kW (843 KM) i maksymalny moment obrotowy systemu ponad 1400 Nm umożliwia przyspieszenie od zera do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy. 200 km/h osiąga się w mniej niż dziesięć sekund. Napęd kończy się dopiero przy 316 km/h.
Nowy topowy model serii oferuje bogate wyposażenie standardowe. Między innymi:
- Zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ , z bezstopniowo regulowanymi zaworami bezpieczeństwa, w ciągu kilku milisekund dostosowuje siłę tłumienia każdego koła do sytuacji. Podstawowa konfiguracja jest wstępnie wybierana za pomocą programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – od trybu „Sport+” do szczególnie dynamicznej jazdy po ustawienie „Komfort” zapewniające płynną jazdę. Strojenie można również regulować w trzech etapach za pomocą przycisku, niezależnie od programów jazdy.
- Zintegrowana kontrola dynamiki jazdy AMG DYNAMICS wpływa między innymi na strategie kontroli ESP® (Electronic Stability Program), napęd na wszystkie koła i elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. Zwiększa to zwinność bez poświęcania stabilności.
- Ceramiczny wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy jest lekki, ma długą żywotność i jest wyjątkowo stabilny.
Dane w skrócie
|
Mercedes-AMG GT 63 SE DANE TECHNICZNE |
moc |
620 kW (843 KM) |
moment obrotowy |
1010 – 1470 Nm 3 |
Silnik spalinowy |
4.0-litrowy silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem i ładowaniem bi-turbo |
pojemność |
3982 cm 3 |
Maksymalna moc silnika spalinowego |
470 kW (639 KM) przy 5500-6500 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego |
900 Nm przy 2500-4500 obr./min |
Maksymalna moc silnika elektrycznego |
150 kW (204 KM) |
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego |
320 Nm |
napęd |
Napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z w pełni zmiennym rozdziałem momentu obrotowego i trybem driftu |
skrzynia biegów |
AMG SPEEDSHIFT MCT 9G |
Zużycie paliwa, łączne
|
7,9 l/100 km 4 |
Emisja CO 2 ważona, łącznie |
180g/km 4 |
Pobór mocy, łączny |
12,0 kWh/100 km 4 |
klasa efektywności |
b |
pojemność energetyczna |
6,1 kWh |
Zasięg elektryczny |
12 km 4 |
Przyspieszenie 0-100km/h |
2,9s |
prędkość maksymalna |
316km/h |
Waga gotowa do jazdy zgodnie z EG |
2380 kg |
3 ogólny system, w zależności od kombinacji biegów
4 Podane wartości są ustalonymi wartościami WLTP CO2 zgodnie z Art. 2 nr 3 Rozporządzenia Wykonawczego (UE) 2017/1153. Na podstawie tych wartości obliczono wartości zużycia paliwa. Pobór mocy i zasięg określono na podstawie VO 2017/1151/EU.
Źródło: jesmb i daimler media