W weekend 6-8 sierpnia 2021 r. w Gdyni odbyło się święto triatlonu – Enea IRONMAN Gdynia. Kulminacyjnym dniem imprezy była niedziela 8 sierpnia, kiedy wystartowała dziewiąta edycja zawodów triatlonowych organizowanych w Gdyni. Zawody wspierały zeroemisyjne Mercedesy – modele z hybrydowym napędem plug-in oraz w 100% elektryczne Mercedesy-EQ. Triatlonistów na trasie Enea IRONMAN Gdynia poprowadził Mercedes EQC – SUV na prąd z napędem obu osi o mocy 408 KM, dysponujący ponad 400-kilometrowym zasięgiem.
Enea IRONMAN Gdynia to jedne z najważniejszych zawodów triatlonowych w naszej części Europy – wspaniały pokaz wytrwałości uczestników i ich walki z własnymi ograniczeniami Tegoroczne hasło zawodów spod szyldu IRONMAN organizowanych w Polsce brzmi „Rok przełamywania barier” – przede wszystkim barier, z jakimi zmagają się triatloniści wśród których są osoby z różnym stażem i w różnym wieku, w tym osoby z niepełnosprawnościami – Mówimy tu o wszystkich barierach, także o tych, z którymi muszą się zmagać nasi zawodnicy. Uczestnicy naszych zawodów mogą być inspiracją dla wszystkich. Pokazują, że tak naprawdę nie ma barier nie do pokonania i ograniczenia są tylko w naszej głowie. Z wielkim utęsknieniem czekaliśmy na powrót imprez sportowych z udziałem publiczności – powiedział Michał Drelich, dyrektor IRONMAN Poland.
Na kibiców, miłośników i amatorów triatlonu oraz zawodowych sportowców czekało w Gdyni szereg atrakcji, w tym strefa EXPO, gdzie można było zobaczyć najnowsze kolekcje sprzętu triatlonowego i poznać oferty sklepów sportowych. Już w sobotę kibice zobaczyli triatlonistów przemierzających ulice Gdyni. Byli to sportowcy startujący w Sprint Triathlon Gdynia – najkrótszej rywalizacji, na którą składa się 750 m pływania, 20 km trasy kolarskiej oraz 5 km biegu.
Podobnie jak przed rokiem uczestników imprezy wspierał Mercedes-Benz Polska. Na znak rozwoju elektromobilności na trasie rywalizacji pojawiły się Mercedesy z hybrydowym napędem plug-in oraz zasilaniem w 100% elektrycznym. Hybrydy plug-in reprezentowały: GLC 300 e Coupe, Klasa A 250 e w wersjach hatchback i Limuzyna, CLA 250 e oraz Klasa E 300 de,. Każda z nich oferuje kilkadziesiąt kilometrów zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym, dzięki czemu w warunkach codziennej eksploatacji – np. podczas dojazdów do pracy – może być eksploatowana wyłącznie „na prądzie”.
Oficjalnym samochodem zawodów Enea IRONMAN Gdynia był Mercedes EQC – komfortowy, elektryczny SUV z napędem obu osi o mocy 408 KM i ponad 400-kilometrowym zasięgiem, który w niedzielę poprowadził triatlonistów na pełnym dystansie IRONMAN.
Dodatkowo, w strefie EXPO na odwiedzających czekała gama elektrycznych Mercedesów: EQA, EQC oraz EQV. Doradcy Mercedes-EQ pomagali zapoznać się ze wszystkimi nowinkami i realiami użytkowania tych samochodów, a przy okazji – w przerwie od zmagań albo kibicowania – zaoferując pyszną kawę.
Źródło: media.daimler.pl