Loader

Mercedes EQ z zasięgiem 1000 km !

Mercedes Vision EQXX o zasięgu 1000 km

Mercedes chce pokazać Vision EQXX na początku 2022 roku

Mandat zarządu dla deweloperów Mercedes-Benz był jasny. Celem był zasięg ponad 1000 km według WLTP i to przy znacznie mniejszej baterii niż EQS (107,8 kWh).

Aerodynamicy szybko opracowali kształt o współczynniku oporu wynoszącym zaledwie 0,15, ale projektanci stwierdzili, że kształt ten nie jest zbyt atrakcyjny.

Dlatego Vision EQXX idzie na ustępstwa w zakresie projektu, ale dzięki aktywnym elementom aerodynamicznym nadal powinien mieć współczynnik oporu zaledwie 0,17 i poprawić wynik Mercedesa EQS (0,20).

Przednia szyba jest nieco bardziej stroma niż w EQS. Oprócz fenomenalnego współczynnika oporu zapewnia to również niewielką powierzchnię czołową.

Sterówki są lekko wyeksponowane. Koła na tylnej osi nie są zakryte, dzięki czemu rozstaw kół na tylnej osi nie jest węższy. Zapewnia to również dobrą stabilność kierunkową.

Aktywna aerodynamika powinna być odpowiednia do produkcji seryjnej.

Długość Concept EQXX w formacie EQE wynosi niecałe 5 metrów.

Wielkość baterii powinna mieścić się w zakresie 80 kWh.

Dla zasięgu 1000 km zużycie musiałoby spaść do 8 kWh.

Tak wyglądała aktywna aerodynamika Concept IAA 2015:

Za naciśnięciem przycisku lub automatycznie z prędkości 80 km/h Mercedes-Benz „Concept IAA” (Intelligent Aerodynamic Automobile) dokonuje fascynującej przemiany: wspaniałe czterodrzwiowe coupé staje się rekordzistą w zakresie aerodynamiki: osiem segmentów rozciąga się na tył i przedłuż go nawet o 390 milimetrów; Przednie klapy w przednim zderzaku przesuwają się o 25 mm na zewnątrz i 20 mm do tyłu i poprawiają przepływ powietrza wokół przednich i przednich nadkoli; aktywne felgi zmieniają swoją krzywiznę z 55 mm na zero; a listwa w przednim zderzaku przesuwa się o 60 mm do tyłu i poprawia przepływ na podwoziu.

Oprócz aerodynamiki dodatkowo optymalizowany jest również elektryczny układ napędowy

Maksymalna prędkość samochodu koncepcyjnego zostanie prawdopodobnie ograniczona do około 150 km/h.

Dodatkowo powinien to być napęd na przednie koła, ponieważ tutaj rekuperacja jest lepsza przy tylko jednej osi napędzanej (przy wysokiej rekuperacji na tylnej osi to by się blokowało). Musiałbyś się obejść bez rekuperacji z napędem na tylne koła. Wynika to zapewne również z faktu, że opony będą węższe, aby zminimalizować opory toczenia.

Z przodu znajdują się aktywne otwory wentylacyjne. Zwykle są zamknięte dla lepszej aerodynamiki. Jeśli są otwarte, wylot powietrza znajduje się na przedniej masce przed słupkami A. Ciepłe powietrze kierowane jest wokół słupków A bez turbulencji.

Moduły słoneczne powinny być zintegrowane na dachu aż do pokrywy bagażnika. Moc szczytowa jest przypuszczalnie w zakresie 200 watów szczytowych.

Przeprowadzono dalsze pomiary sprawności silnika elektrycznego, w tym urządzeń peryferyjnych i falownika z węglika krzemu (SiC). Dokładne szczegóły nie są jeszcze znane.

Rezygnując z napędu na przednie koła i mniejszego akumulatora, waga jest zmniejszona o ponad 300 kg w porównaniu z EQS.

Przy tych parametrach opory fizyczne wynoszące 8,8 kWh na 100 km dają przy 100 km/h.

Vision EQXX ma na celu przełamanie dotychczasowych ograniczeń w zakresie zasięgu, wydajności i ładowania. Nad tym pracują również eksperci z zespołu Mercedesa Formuły 1.

Ekscytujące pozostaje, jakie ostateczne wartości Mercedes zaprezentuje dla Vision EQXX na początku 2022 roku i które z nich mogą już trafić do serii nowej platformy MB.EA.

 

Źródło: jesmb.de

Tagi:

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij