Mercedes AMG GT 63 SE Performance 4-drzwiowy przyspiesza do 100 km/hw 2,9 sekundy – prędkość maksymalna 316 km/h
Pierwsza wyczynowa hybryda Mercedes-AMG wchodzi do produkcji seryjnej i wykorzystuje technologię z Formuły 1. Koncepcja obejmuje niezależny układ napędowy z silnikiem elektrycznym i akumulatorem na tylnej osi, a także wysokowydajny akumulator opracowany przez Mercedesa. Mercedes ‑ AMG GT 63 SE PERFORMANCE (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,6 l / 100 km; średnie emisje CO 2 w cyklu mieszanym: 196 g/km; ważone zużycie energii: 10,3 kWh / 100 km) łączy doskonałe osiągi i imponującą dynamikę jazdy z najwyższy poziom wydajności. W ten sposób model E PERFORMANCE przenosi DNA AMG Driving Performance w zelektryfikowaną przyszłość. Połączenie 4,0-litrowego silnika V8 biturbo i maszyny elektrycznej tworzy Moc systemową – 620 kW (843 KM) i maksymalny moment obrotowy systemu ponad 1400 Nm . Natychmiastowa reakcja napędu elektrycznego na tylną oś, szybki wzrost momentu obrotowego i lepszy rozkład masy zapewniają nowe, bardzo dynamiczne wrażenia z jazdy. Podobnie jak w Formule 1, akumulator jest specjalnie zaprojektowany do szybkiego wytwarzania i zużycia energii. Zasięg elektryczny wynoszący 12 kilometrów umożliwia praktyczny promień działania, na przykład w mieście lub na obszarach mieszkalnych.

Zasięg elektryczny i wpływ na bilans CO2 poniżej oczekiwań
W porównaniu z Ferrari SF90 z akumulatorem 7,9 kWh (zasięg elektryczny 25 km), zasięg napędu AMG E Performance przy 12 km (akumulator 6,1 kWh) jest znacznie poniżej oczekiwań. Dla porównania E 350e z 2016 roku z akumulatorem 6,4 kWh miał według NEDC 30 km.
AMG GT 63 S – obecnie niedostępny na zamówienie – miał porównanie 12,5 litra lub 285 g / km przed liftingiem. AMG GT 63 SE Performance ma tutaj 8,6 litra lub 196 g/km.
Masa AMG GT 63 S 4matic E Performance wynosi 2380 kg EG i jest większa o 260 kg niż wersja V8 ( 2120 kg) bez technologii hybrydowej wtyczki P3.

System multimedialny MBUX z wyświetlaczami hybrydowymi

70 kW / 95 KM mocy ciągłej i 150 kW / 204 KM w szczytowym znaczeniu

Źródło: jesmb oraz daimler.media