Loader

Fakty dotyczące rozwoju i testów nowego Mercedesa EQC

Rozgrzewka trwa: Mercedes-Benz EQC zgodnie z harmonogramem rozpoczęcia seryjnej produkcji

W 2019 r. zadebiutuje EQC – pierwszy całkowicie elektryczny model Mercedes-Benz reprezentujący nową markę produktów i technologii EQ. Od stycznia do marca br. prototypy nowej serii pojazdów przechodziły wymagające zimowe testy na północy Szwecji. Kolejne etapy na drodze do seryjnej produkcji obejmują dodatkowe testy zawieszenia i układu napędowego, a także próby kompletnego samochodu w warunkach wysokich temperatur prowadzone na południu Europy. Systematyczna ocena gotowego do jazdy EQC służy zagwarantowaniu wysokich standardów jakości i stanowi jedną z licznych składowych procesu rozwoju każdej serii modelowej Mercedes-Benz.

Przed rozpoczęciem produkcji nowy samochód musi osiągnąć określony przez Mercedes-Benz poziom dojrzałości.

Testowanie: istotny wstęp przed wdrożeniem każdego pojazdu

• Całkowicie cyfrowe: testy cyfrowe obejmują wszystkie kluczowe obszary rozwoju pojazdu, począwszy od symulacji i walidacji wykonalności konstrukcji oraz odporności na zderzenia, przez aerodynamikę, jazdę i prowadzenie oraz NVH (hałas, wibracje, kultura pracy), aż po zużycie paliwa i zasięg.

• Z ekranu komputera na stanowisko testowe, a później na drogi: mimo wielu zalet testowania cyfrowego – szybkości, dostępności danych i wydajności – żaden samochód nie trafia do produkcji seryjnej bez szeroko zakrojonych testów praktycznych. Na stanowisku badawczym nacisk kładzie się na trwałość komponentów takich jak układ napędowy, a na drogach – na funkcjonalne testy całego auta w zróżnicowanych warunkach klimatycznych. Oczywiście w przypadku EQC szczególną uwagę zwraca się na elektryczny zespół napędowy oraz akumulator. Także te komponenty są testowane i zatwierdzane zgodnie z niezwykle surowymi normami Mercedes-Benz.

• Wszystko jest kwestią proporcji: w przypadku auta elektrycznego wyjątkową rolę odgrywa akustyka – w przeciwieństwie do samochodu z silnikiem spalinowym jego układ napędowy nie wydaje bowiem prawie żadnych dźwięków. Sprawia to, że bardziej słyszalne są odgłosy takie jak szumy opon czy wiatru. Aby sprostać tym wymaganiom, Mercedes-Benz polega na swoim wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie eliminacji hałasu, wibracji i drgań.

• Jedna trzecia/dwie trzecie: proporcje testowania cyfrowego i testów w warunkach rzeczywistych wynoszą 35% do 65%. W ten sposób udaje się połączyć to, co najlepsze z obu światów – w interesie tradycyjnie wysokich standardów jakości Mercedes-Benz.

• Prawie 200: tyle prototypów i aut przedprodukcyjnych powstaje w ośrodkach Mercedes-Benz i zostaje poddanych testom.

• Kilkaset: przed dopuszczeniem do produkcji samochód musi zostać przetestowany i oceniony przez wiele osób z różnych działów rozwoju, od tych specjalistycznych, które zatwierdzają poszczególne komponenty i moduły, aż do testujących i sprawdzających wytrzymałość całej konstrukcji. W testowaniu bierze udział kilkuset ekspertów.

• Około 4 lat: tyle w sumie potrwa proces rozwoju EQC.

• Trzy zimy i trzy lata: EQC będzie testowany przez trzy kolejne zimy i trzy kolejne lata, w ekstremalnych warunkach od -35° do ponad +50° Celsjusza.

• Prawdziwy kosmopolita: zanim EQC pojawi się w sprzedaży w wielu krajach świata, zostanie wszechstronnie przetestowany w Niemczech, Finlandii, Szwecji, Hiszpanii, Włoszech, Dubaju, RPA, USA oraz w Chinach.

Aby spełnić cele wyznaczone dla każdego komponentu i całego samochodu, EQC przejdzie wkrótce program prób wytrzymałościowych w gorącym klimacie Hiszpanii. Poza oddziaływaniem temperatury na warunki jazdy w ekstremalnych warunkach przetestowane zostaną tam inne wyjątkowo trudne dla aut elektrycznych aspekty, takie jak działanie klimatyzacji oraz ładowanie. Ponieważ jedno jest pewne: EQC musi oferować jakość i wrażenia z jazdy typowe dla każdego Mercedesa.

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij