Loader

Historia Klasy S Mercedes-Benz

Co sprawiło, że w swoim czasie pojazd stał się par excellence samochodem? Mercedes-Benz Klasy S i jego poprzednicy odpowiadali na to pytanie od początku historii marki. Tradycja luksusowych pojazdów Mercedes-Benz rozpoczęła się w 1951 roku, ale luksusowe sedany były integralną częścią gamy modeli na długo przed drugą wojną światową. Najnowszą generacją tej wyjątkowej tradycji jest nowy Mercedes-Benz Klasy S serii 223. Na rynek trafi jesienią 2020 roku.

Klasa S Mercedes-Benz ma długą i bogatą tradycję, która sięga początków marki Mercedes na początku XX wieku. Luksus, komfort i bezpieczeństwo: pojazdy z wyższej i luksusowej klasy były przedmiotem programu dostaw marki Stuttgart na długo przed wprowadzeniem oficjalnej nazwy Klasy S w 1972 roku.

Każdy model w historii Klasy S kształtuje rozwój motoryzacji swojej epoki dzięki indywidualnym mocnym stronom i dlatego jest zawsze zwierciadłem swojej epoki. Klasa S Mercedes-Benz, jak można podsumować znaczenie linii rozwojowej, jest zawsze uosobieniem luksusu – dotyczy to również poprzedniej serii.

Znakomity pod względem wszystkich zalet

Dzięki innowacyjnej technologii, najwyższemu poziomowi komfortu i pionierskim systemom bezpieczeństwa, topowy model Mercedes-Benz jest pionierem w rozwoju motoryzacji w każdym pokoleniu – w całej branży. Ponieważ wiele funkcji technicznych, które Mercedes-Benz oferuje po raz pierwszy w seryjnym samochodzie Klasy S, jest wykorzystywanych nie tylko w innych seriach modeli Mercedes-Benz, ale ostatecznie są również wykorzystywane przez innych producentów samochodów.

Ten wzór do naśladowania jest niezmienny w historii, ale także w teraźniejszości Mercedes-Benz. Prawdopodobnie nie ma pojazdu, z którym marka Stuttgart byłaby silniej identyfikowana niż z Klasą S. Suma jego właściwości sprawia, że ​​jest punktem odniesienia dla marki Mercedes-Benz i całego świata motoryzacji.

Najlepiej sprzedający się luksusowy samochód na świecie

Klasa S uosabia wizerunek luksusowych pojazdów Mercedes-Benz: to motoryzacyjna esencja stylu życia, który charakteryzuje się najwyższymi wymaganiami w zakresie mobilności i indywidualności, co oznacza sukces i dobry gust. To nie przypadek, że Klasa S, w tym modele Mercedes-AMG Performance, jest wielokrotnie postrzegana jako najlepszy samochód na świecie.

Tylko od 1951 roku, kiedy po raz pierwszy od zakończenia drugiej wojny światowej ruszyła produkcja luksusowych sedanów, Mercedes-Benz sprzedał na całym świecie prawie 4 miliony luksusowych sedanów. Klasa S i jej poprzednicy są zatem najbardziej udaną serią modelową w tym segmencie. Seria 223 będzie kontynuacją tego sukcesu od września 2020 r.

Korzenie Klasy S.

Wyjątkowa tradycja Klasy S Mercedes-Benz zaczyna się nie tylko od modelu 220 (W 187) w 1951 roku, ale sięga znacznie dalej w jej korzenie – do początków marki Mercedes na początku XX wieku. Wczesnym i bardzo uderzającym przykładem jest Mercedes-Simplex 60 PS, zaprezentowany w 1903 roku. Najwyższy model marki w tym czasie znajduje się w kolekcji Mercedes-Benz Classic jako szczególnie spektakularny eksponat.

W następnych latach program sprzedaży marek Mercedes i Benz konsekwentnie obejmował kilka modeli klasy wyższej i klasy luksusowej. Nawet jeśli otwarte samochody turystyczne były wówczas zdecydowanie najpopularniejszym kształtem nadwozia w tamtych czasach, to w szczególności mocniejsze modele oferowane są również jako luksusowe limuzyny, które gwarantują maksymalny komfort podróżowania.

W połowie lat 20. sytuacja uległa zmianie. W obliczu rosnącej motoryzacji i nasilającego się ruchu, których rozwój sieci drogowej nie może nadążać z tą samą prędkością, coraz ważniejsze stają się bezpieczne właściwości jezdne, komfortowe wnętrze oraz jak najlepsza ochrona przed wiatrem, deszczem i pyłem. Sedany i limuzyny Pullman stopniowo zyskują przewagę nad otwartymi samochodami turystycznymi. Ważnymi modelami klasy wyższej i luksusowej tej epoki są sześciocylindrowe samochody Mercedesa z doładowaniem 15/70/100 KM i 24/100/140 KM, które pojawiają się pod koniec 1924 roku.

W 1926 roku połączono dwiefirmy założone przez Carla Benza i Gottlieba Daimlera i stworzono Daimler-Benz AG, której gamę modelową uzupełniono w 1928 roku o Nürburg 460 (W 08) jako pierwszy samochód serii Mercedes-Benz z silnikiem ośmiocylindrowym. Dzięki ciągłemu rozwojowi pozostawał w sprzedaży do 1939 r., Ostatnio jako 500. Segment podstawowy w klasie luksusowej Mercedes-Benz składał się z sześciocylindrowego silnika 12/55 KM z 1926 r., Który został rozwinięty przez wprowadzonego w 1931 r. Mercedes-Benz Mannheim 370 (W 10). W 1933 r. Nastąpiła gruntowna przebudowa Mercedes-Benz 290 (W 18), która w 1937 r. Została zastąpiona przez 320 (W 142).

 

Tradycja:  Oznaczenie „Klasa S” zostało oficjalnie wprowadzone w 1972 roku, ale linia przodków sięga 1951 roku. Przed II wojną światową modele wyższej i luksusowej klasy zawsze były ważną częścią gamy modelowej Mercedes-Benz i oryginalnych marek od początku XX wieku.

„S”:  kiedy gama modeli została poszerzona o 170 S z rodowej linii Klasy E, ówczesny prezes zarządu, Wilhelm Haspel, ukuł nowe oznaczenie modelu z S na początku 1949 r., A także wyjaśnił, że list oznaczający „Super” lub „Specjalne”. Jest używany nieprzerwanie w luksusowej klasie Mercedes-Benz od czasu wprowadzenia modelu 220 S, który został wprowadzony w 1956 roku.

Perfekcja w każdym szczególe:  w każdej generacji swoich najlepszych samochodów Mercedes-Benz dostarcza przekonujących odpowiedzi na życzenia i wymagania swoich czasów. Każda generacja Klasy S i jej poprzedników kształtowała rozwój motoryzacji swojej epoki dzięki indywidualnym mocnym stronom.

Luksus i wygoda:  nawet podczas długich podróży trudno poczuć się wygodniej niż w Klasie S.

Design:  suwerenność, innowacyjność, sportowy charakter, progresywność – te podstawowe cechy w sposób ekspresyjny realizują projektanci Klasy S. Na zewnątrz tak jak we wnętrzu.

Wyznaczający trendy technologiczne:  Klasa S, w tym jej poprzednia seria, konsekwentnie wprowadzała przełomowe innowacje, takie jak nadwozie bezpieczeństwa (1959), układ przeciwblokujący ABS (1978), poduszka powietrzna (1981) i elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP®  (1995 )  – technologie stosowane obecnie w (prawie) każdym nowym samochodzie.

Spektakularne  sukcesy w sportach motorowych: modele 220 SE i 300 SE z serii W 111 / W 112 z „płetwą ogonową” odnoszą liczne zwycięstwa w rajdach i wyścigach szosowych, na przykład w Rajdzie Monte Carlo 1960 i Rajdzie Akropolu 1960, Rajdzie Algieru w Afryce Środkowej 1961, Tour d’Europe i rajd Liège – Sofia – Liège w 1962 roku oraz – cztery razy z rzędu od 1961 do 1964 – podczas GP Argentyny Road.

Mocny luksus:  300 SEL 6.3 z luksusowej serii W 109, dzięki swoim osiągom na poziomie samochodu sportowego, jest uważany za archetyp luksusowego i wygodnego sedana o wysokich osiągach, a tym samym ustanowił bardzo udaną tradycję, która trwa do dziś.

Historia sukcesu AMG:  Spektakularne zwycięstwo klasowe w 24-godzinnym wyścigu na Spa-Francorchamps za pomocą 300 SEL 6.8 AMG sprawiło, że młoda ówczesna marka z Affalterbach stała się znana na całym świecie za jednym zamachem i zapoczątkowała wyjątkowy rozwój.

Mnóstwo mocy:  wyczynowe sedany Klasy S pochodzą z Affalterbach. Mercedes-AMG nie boi się żadnego szczytu. Zostało to udokumentowane po raz pierwszy w historii Klasy S w 1999 roku z serią 220 z S 55 AMG (5,5-litrowy silnik V8 i  265 kW / 360 KM) i oczywiście w 2003 roku z S 65 AMG (silnik dwunastocylindrowy,  450 kW / 612 KM i imponujący moment obrotowy 1000 Nm).

Sukces sprzedaży:  począwszy od serii 220 (W 187) od 1951 do 222 wyprodukowano łącznie około 4 milionów sedanów Klasy S. Jeśli uwzględnimy również coupé i kabriolety, jest nawet 4,29 miliona pojazdów. Dodano dobre 25 000 pojazdów sprzed 1945 roku.

Rekordowa liczba jednostek: z serii 126 wprowadzonych w 1979 roku w ciągu prawie dwunastu lat wyprodukowano łącznie ponad 818 000 sedanów. Pochodzące z sedana SEC Coupé, również należące do serii 126, wyprodukowano w dobrych 74 000 egzemplarzy.

Najczęściej budowany model:  łącznie 150 593 egzemplarzy Mercedesa 280 SE (seria 116) zostało wyprodukowanych w latach 1972-1980. Jest duża szansa, że ​​pojedynczy model Klasy S już nigdy nie osiągnie większej liczby egzemplarzy – głównie dlatego, że gama modeli stale się poszerza, a cykle życia poszczególnych modeli skracają się.

Chiny, obecnie największy pojedynczy rynek na świecie:  dla dziesięciu procent kupujących tam Klasę S jest to ich pierwszy samochód – ze średnią wieku 40 lat. Niezły początek jazdy samochodem.

Seria modeli Klasy S w skrócie:

Mercedes Simplex o mocy 60 KM

Mercedes W08 typ Nürburg 460

Mercedes W142 typ 320

Od W 187 do „Pontona Mercedesa” (1951–1959)
W okresie powojennym bezpośrednia linia przodków Klasy S rozpoczęła się wraz z modelem 220 (W 187), którym Mercedes-Benz ponownie zajął segment wyższej klasy w 1951 r. – sześć lat po zakończeniu II wojny światowej i po zakończeniu pierwszej fazy odbudowy. W 1954 roku pojawił się całkowicie nowy model z tym samym oznaczeniem typu. Ten nowy typ 220, znany również wewnętrznie jako 220 a (W 180), jest pierwszym sześciocylindrowym modelem Mercedes-Benz o konstrukcji samonośnej. Jego nowoczesny i przestronny korpus pontonowy zapewnia nieznany dotąd poziom komfortu przestrzennego. W 1956 roku, wraz ze zmienionym, mocniejszym 220 S, litera „S” znalazła się w nomenklaturze luksusowej klasy Mercedes-Benz i podkreśliła specjalny status sześciocylindrowego pontonu w klasie specjalnej. W 1958 roku zadebiutował model 220 SE (W 128), a wraz z nim kolejny, dzięki wtryskowi benzyny, jeszcze mocniejszy model klasy luksusowej. Podobnie jak w przypadku nowego wariantu prestiżowego sedana Mercedes-Benz 300 (wewnętrzny 300 d, W 189), który został wprowadzony rok wcześniej, technologia zwiększająca osiągi i wydajność została zaprojektowana jako wtrysk do kolektora dolotowego.

Mercedes 220 W180

Płetwa ogonowa Mercedes W111 220

Mercedes W108

Wyznaczający trendy w motoryzacji: seria 116 i 126 (1972-1991)
Następca serii 116, zaprezentowany w 1972 roku, został po raz pierwszy oficjalnie nazwany „Klasą S”. W ten sposób Mercedes-Benz przedstawia program od dziesięcioleci w luksusowych sedanach z literą „S” w oznaczeniu typu. Nowa nazwa idzie w parze z całą gamą innowacji, które wyznaczają nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Kompleksowa koncepcja bezpieczeństwa obejmuje na przykład zbiornik odporny na kolizję, czteroramienną kierownicę bezpieczeństwa, boczne szyby o niskim poziomie zanieczyszczenia, duże reflektory, przyciągające wzrok kierunkowskazy i odporne na zabrudzenia, żebrowane światła tylne. Era diesla w klasie luksusowej rozpoczęła się w 1977 roku od 300 SD, ale początkowo tylko na rynkach północnoamerykańskich. Luksusowy diesel jest również pierwszym seryjnie produkowanym samochodem z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem. Od 1978 roku Klasa S stała się pierwszym na świecie pojazdem produkowanym seryjnie z układem przeciwblokującym (ABS), który zapewnia kierowanie pojazdem nawet w przypadku nagłego hamowania. Była wówczas światową sensacją, ta wyznaczająca trendy innowacja jest obecnie częścią motoryzacyjnego standardu dla wszystkich klas pojazdów. Klasa S podkreśla swój status wzorca w konstrukcji samochodów i sprawia, że ​​nazwa modelu jest ogólnym określeniem dla pojazdów najwyższej klasy.

Mercedes-Benz Klasy S W116

Mercedes-Benz Klasa S W126

Luksus w najlepszym wydaniu: seria 140 i 220 (1991-2005)
Klasa S z serii 140 była nowym superlatywem Mercedes-Benz w 1991 roku. Jego konstruktorzy stawiają na maksymalny komfort – między innymi dzięki dużym wymiarom i podwójnemu oszkleniu dla zoptymalizowanej izolacji akustycznej. W topowych modelach 600 SE i 600 SEL, samochód osobowy Mercedes-Benz po raz pierwszy oferuje silnik V12. Turbodiesel 300 SD wyznacza początek spektrum osiągów, dzięki czemu ten luksusowy diesel jest dostępny na rynkach poza Ameryką Północną. Ta generacja Klasy S wprowadza również przełomową innowację w zakresie bezpieczeństwa w przemyśle motoryzacyjnym: elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP®, który jest częścią standardowego zakresu wersji V12 od 1995 roku i jest opcjonalnie dostępny dla modeli V8. BAS Brake Assist zostanie dodany w następnym roku.

Mercedes-Benz Klasa S W140

Od 1998 roku nowa Klasa S z serii 220 stawia na bezkompromisowy komfort i luksus. Oszczędność wagi przy jednoczesnym dalszym zwiększaniu bezpieczeństwa i komfortu jest jednym z najważniejszych celów rozwojowych. Pomimo braku ciężkich podwójnych szyb, nowa generacja modeli oferuje jeszcze większy komfort dzięki nowemu elektronicznie sterowanemu zawieszeniu pneumatycznemu AIRMATIC, systemowi sterowania i wyświetlania COMAND oraz innowacyjnemu tempomatowi adaptacyjnemu DISTRONIC. Aktywne zawieszenie Active Body Control ABC, które było dostępne od 1999 roku, ogranicza tendencję do kołysania się nadwozia, umożliwiając w ten sposób wcześniej nieosiągalny poziom kultury jazdy. Projekt wnętrza, który po raz pierwszy został opracowany w ścisłej koordynacji ze stylistyką zewnętrzną, zapewnia w Klasie S. wysokiej klasy atmosferę. 

S 55 AMG przemawia do sportowców i ambitnych klientów: po raz pierwszy model AMG oficjalnie wszedł do cennika Klasy S. Nawet zwykły topowy model bez sportowej plakietki AMG, S 600, uzyskał poprawę osiągów jesienią 2002 roku i po raz pierwszy osiągnął magiczną granicę mocy 368 kW (500 KM). W tym samym czasie w serii 220 wprowadzono kolejną przełomową innowację: prewencyjny system ochrony pasażerów PRE-SAFE®. Dzięki temu systemowi pojazd automatycznie inicjuje działania mające na celu jak najlepszą ochronę pasażerów w przypadku grożącej kolizji. W ramach liftingu Mercedes-Benz po raz pierwszy oferuje również Klasę S z inteligentnym napędem na wszystkie koła 4MATIC

Mercedes-Benz Klasy S W220

Innowacje wyznaczające trendy: seria 221 (2005–2013)
Prezentowana w 2005 roku generacja modelu 221 łączy w sobie wyrazisty wygląd zewnętrzny z luksusowym wnętrzem. Sterownik udoskonalonego systemu COMAND umożliwia szybką i intuicyjną obsługę coraz bardziej złożonych funkcji i menu. Wyznaczające trendy innowacje techniczne obejmują aktywny asystent noktowizyjny, a także udoskonalony system kontroli odległości DISTRONIC PLUS i Brake Assist Plus, który w 2006 roku zostanie rozszerzony na hamulec PRE-SAFE® z autonomicznym częściowym hamowaniem. Inne systemy wspomagające, takie jak Blind Spot Assist, Lane Keeping Assist i Speed ​​Limit Assist, również odciążają kierowcę i przybliżają Mercedes-Benz Klasy S o krok do wizji bezpiecznej i bezwypadkowej jazdy.
Zmodernizowana generacja serii 221 pojawi się w 2009 roku. S 400 HYBRID to pierwszy samochód klasy luksusowej z napędem hybrydowym i pierwszy seryjny samochód osobowy z akumulatorem litowo-jonowym. Doskonałym przykładem wydajności są wersje S 350 BlueTEC wprowadzone w 2010 roku jako wariant wysokoprężny, a także S 350 i S 500 BlueEFFICIENCY z ekonomicznymi i mocnymi silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem. W modelu S 250 CDI Mercedes-Benz po raz pierwszy wprowadził do Klasy S wysoce wydajny czterocylindrowy silnik na początku 2011 roku. Jego silnik wysokoprężny umożliwia wartości zużycia paliwa na poziomie małego samochodu, przy odpowiednich osiągach i komforcie jazdy. Również ta generacja Klasy S odniosła duży sukces: do maja 2013 r. Z linii montażowej w zakładzie w Sindelfingen zjechało łącznie prawie 550 000 sedanów z serii 221.

Mercedes-Benz Klasa S W140

W przyszłość z Klasą S: seria 222 (2013-2020)

Począwszy od 2013 roku, Mercedes-Benz został liderem w rozwoju klasy luksusowej i najwyższej, rozwijanej przez wiele pokoleń, w przyszłość dzięki Klasie S serii 222. Wyznacza standardy techniczne, między innymi jako pierwszy samochód na świecie, który całkowicie rezygnuje z żarówek i oferuje jedynie oświetlenie LED zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu. Szczególną sprawność zapewniają nowoczesne napędy, także te z technologią hybrydową.

Priorytety rozwojowe serii 222 to „Intelligent Drive”, „Efficient Technology” i „Essence of Luxury”. Klasa S staje się nowoczesną gwiazdą przewodnią w rozwoju motoryzacji, w szczególności dzięki systemowi Intelligent Drive. Marka Stuttgart łączy pod tą nazwą wszystkie połączone w sieć systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Intelligent Drive sprawia, że ​​jazda jest jeszcze bezpieczniejsza i wygodniejsza niż dotychczas. Obejmuje to również systemy wspomagające, które mogą odciążyć kierowcę i umożliwić półautonomiczną jazdę. Pojazd badawczy S 500 INTELLIGENT DRIVE już w sierpniu 2013 r. Pokazywał na historycznej trasie Bertha-Benz z Mannheim do Pforzheim, jak mogłaby wyglądać przyszłość autonomicznej jazdy dzięki takim technologiom sieciowym: Jego systemy radzą sobie z bardzo złożonymi wymogami autonomicznej jazdy po drogach wiejskich i w ruchu miejskim. W 2014 roku do sedanów Klasy S dołączy coupé, a w 2015 roku kabriolet. Klasa S Mercedes-Maybach miała swoją premierę w 2014 roku, a Mercedes-Maybach S 600 Pullman zostanie zaprezentowany w 2015 roku.

Kolejnym dużym krokiem w kierunku jazdy autonomicznej jest kolejny etap rozwoju Intelligent Drive w odnowionej wersji serii 222, która zostanie zaprezentowana latem 2017 roku: Active Distance Assist DISTRONIC i Active Steering Assist wspomagają kierowcę w utrzymaniu dystansu i sterowaniu. teraz jeszcze wygodniejszy. Klasa S automatycznie dostosowuje prędkość, na przykład na zakrętach, na skrzyżowaniach lub rondach. Jest to możliwe dzięki dalszemu ulepszeniu systemów kamer i radarów monitorujących otoczenie, a po raz pierwszy mapy i dane nawigacyjne są również uwzględniane w obliczeniach zachowania podczas jazdy. Kierowca jest przez cały czas informowany na ekranie zestawu wskaźników i na wyświetlaczu przeziernym, które funkcje wspomagania są aktualnie aktywne. Innowacyjny inteligentny system napędowy Mercedes-Benz ma budowę modułową. Standardowe wyposażenie Klasy S serii 222 od roku modelowego 2017 obejmuje Active Brake Assist, Crosswind Assist, ATTENTION ASSIST, Traffic Sign Assist i system ochrony pasażerów PRE-SAFE.®  i nowy  dźwięk PRE-SAFE ® .

Mercedes-Maybach Klasa S X222

Od 2020 roku nowa Klasa S W223 wyznacza nowe standardy:

Innowacje i fakty: Klasa S Mercedes-Benz i poprzednia seria

Klasa S Mercedes-Benz i jej poprzednie modele zawsze były synonimem innowacyjnej technologii motoryzacyjnej. Wielokrotnie wprowadzają na rynek innowacje, które następnie znajdują szerokie zastosowanie i znacząco kształtują cały rozwój pojazdu. W tym przeglądzie przedstawiono cechy szczególne poszczególnych serii.

Mercedes-Simplex 60 KM (1903 do 1905)

  • Nowoczesny, wysokowydajny silnik: czterocylindrowy o dużej pojemności z wiszącymi zaworami dolotowymi
  • Bardzo wydajna  chłodnica o strukturze plastra miodu
  • Długi rozstaw osi i nisko położony środek ciężkości

 

Mercedes-Benz Nürburg (W 08, 1928 do 1933)

  • Pierwszy seryjny samochód Mercedes-Benz z  silnikiem ośmiocylindrowym
  • Luksusowy i przestronny korpus Pullman
  • Przekładnia nadbiegowa jako wyposażenie specjalne (od 1931 r. W związku ze zwiększoną wypornością)

 

Mercedes-Benz 320 (W 142, 1937 do 1942)

  • Cichy sześciocylindrowy silnik
  • W pełni zsynchronizowana czterobiegowa manualna skrzynia biegów, od 1939 z przekładnią dalekiego zasięgu
  • Bardzo duży wybór nadwozi: limuzyna, limuzyna Pullman (od 1939 z kufrem zewnętrznym), opływowa limuzyna, różne wersje kabrioletu

 

Mercedes-Benz 220 (W 187, 1951 do 1954)

  • Nowoczesny sześciocylindrowy silnik z górnym wałkiem rozrządu
  • Nagrzewnica jako opcja
  • Liczba wyprodukowanych jednostek (limuzyny): 16066

 

Mercedes-Benz 219/220/220 S / 220 SE (W 105 / W 180 / W 128, 1954 do 1959)

  • Korpus samonośny
  • Większy komfort w pomieszczeniu dzięki nowoczesnemu kształtowi pontonu
  • Przednie zawieszenie ramy pomocniczej
  • Oś wahadłowa z jednym przegubem i niskim punktem obrotu
  • Bębny hamulcowe z „chłodzeniem turbo”
  • Nagrzewnica w standardzie, oddzielnie regulowana dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Sprzęgło hydrauliczno-automatyczne „Hydrak” jako wyposażenie specjalne (od 1957 r.)
  • Wtrysk benzyny do kolektora dolotowego sterowany mechanicznie   (220 SE, od 1958)
  • Liczba wyprodukowanych jednostek (limuzyny): 111021
  • Najpopularniejszy model: 220 S (55268 pojazdów)

 

Mercedes-Benz 220 do 300 SE / 300 SE długi (W 111 / W 112, 1959 do 1965)

  • Bezpieczna kabina pasażerska ze strefami zgniotu (z przodu iz tyłu)
  • Wyściełana kierownica i „rozbrojone wnętrze”
  • Zamki drzwiowe klinowo-czopowe z dwoma nacięciami zabezpieczającymi
  • Hamulce tarczowe  (300 SE, od 1961)
  • Dwuobwodowy układ hamulcowy (od 1963 r.)
  • Czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów w wyposażeniu standardowym (300 SE) lub opcjonalnym (od 1961)
  • Zawieszenie pneumatyczne  (300 SE, od 1961)
  • Dostępna wersja długa (300 SE, od 1963)
  • Centralny zamek  jako opcja (długość 300 SE)
  • Liczba wyprodukowanych egzemplarzy (sedanów): 344417
  • Najczęściej zbudowany model: 220 S (161119 pojazdów)

 

Mercedes-Benz 250 S do 300 SEL 6,3 (W 108 / W 109, 1965 do 1972)

  • Bezpieczeństwo kierownicy (od 1967)
  • Hydropneumatyczna sprężyna wyważająca  na tylnej osi
  • Zawieszenie pneumatyczne (300 SEL, 300 SEL 6,3, 300 SEL 3,5)
  • Najwyższy model  300 SEL 6,3  z   silnikiem V8 o mocy 184 kW (250 KM) i osiągami na poziomie samochodu sportowego (od 1968)
  • Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 383341
  • Najczęściej zbudowany model: 280 S (93666 pojazdów)

 

Mercedes-Benz S-Class seria 116 (1972 do 1980)

  • Po raz pierwszy oficjalnie nazwany „Klasą S”
  • Integralna koncepcja bezpieczeństwa
  • Bezpieczna kierownica czteroramienna
  • Zbiornik zabezpieczony przed kolizją nad tylną osią
  • Klamki do drzwi antywłamaniowych
  • reflektory i kierunkowskazy o dużej powierzchni
  • tylne światła o niskim zanieczyszczeniu
  • boczne szyby o niskiej emisji zanieczyszczeń
  • Układ przeciwblokujący ABS  jako wyposażenie specjalne (od 1978)
  • Tempomat jako wyposażenie specjalne (od 1975 r.)
  • Przednia oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi
  • Oś sprzęgła z kompensacją momentu rozruchowego (450 SE, 450 SEL, 450 SEL 6,9)
  • Automatyczna skrzynia biegów z przemiennikiem momentu obrotowego jako wyposażenie specjalne (standard w 450 SE, 450 SEL, 450 SEL 6,9)
  • Zawieszenie hydropneumatyczne z kontrolą poziomu (450 SEL 6,9, od 1975)
  • Pierwszy luksusowy sedan z silnikiem Diesla, pierwszy samochód produkcyjny z silnikiem turbodiesel (300 SD, od 1978)
  • Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 473035
  • Najpopularniejszy model: 280 SE (150 593 pojazdów)

 

Mercedes-Benz S-Class 126 serii (1979 do 1991)

  • Konstrukcja nadwozia z  karetką wideł jest pierwszym na świecie seryjnym pojazdem spełniającym kryterium asymetrycznego zderzenia czołowego (zderzenie z przesunięciem)
  • Niski współczynnik oporu powietrza  c W  = 0,36
  • Nowe silniki V8 z blokiem z lekkiego stopu
  • Katalizator regulowany jako wyposażenie specjalne (od 1985), od 1986 standardowe wyposażenie
  • Elektrycznie regulowana kolumna kierownicy jako wyposażenie specjalne (od 1985)
  • Poduszka powietrzna kierowcy  i napinacz pasa pasażera jako wyposażenie specjalne (od 1981 r.)
  • Poduszka powietrzna pasażera  jako wyposażenie specjalne (od 1988)
  • Automatyczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu jako opcja dla modeli sześciocylindrowych (od 1985 r.)
  • Kontrola trakcji ASR  jako wyposażenie specjalne w modelach V8 (od 1985)
  • Najbardziej udany dotychczas sedan Mercedes-Benz w klasie luksusowej i luksusowej
  • Liczba wyprodukowanych egzemplarzy (sedany): 818,036
  • Najczęściej zbudowany model: 280 SE (133955 pojazdów)

 

Mercedes-Benz S-Class 140 seria (1991 do 1998)

  • Niski współczynnik oporu powietrza c W  = 0,31
  • Konsekwentnie  recyklingu  zaprojektowany
  • Całkowity brak węglowodorów fluorowo-chlorowych (CFC)
  • Silniki benzynowe z technologią czterozaworową i regulowanymi wałkami rozrządu zaworów dolotowych
  • Pierwszy samochód osobowy Mercedes-Benz z dwunastocylindrowym silnikiem , dotychczas najmocniejszy silnik w samochodach osobowych marki  (600 SE, 600 SEL)
  • Luksusowy diesel 300 SD po raz pierwszy dostępny na światowych rynkach
  • Pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów ze sterowaniem elektronicznym (standardowe wyposażenie modeli V8 i V12 od 1995)
  • Sterowanie parametryczne z momentem skrętu zależnym od prędkości
  • Podwójne szyby izolacyjne w bocznych oknach dla maksymalnego komfortu akustycznego
  • Automatyczna klimatyzacja z filtrem z węglem aktywnym i czujnikami wrażliwymi na CO / NOX w wyposażeniu standardowym (S 600, poza tym wyposażenie specjalne)
  • Lusterka zewnętrzne składane elektrycznie
  • Opcjonalnie siłownik zamykania drzwi i pokrywy bagażnika
  • Reflektory z odblaskami o swobodnym kształcie
  • Połączenie elektroniki za pośrednictwem magistrali CAN
  • System pasów z automatyczną regulacją wysokości
  • Boczne torby kierowcy i pasażera z przodu (od 1996)
  • Adaptacyjny system tłumienia ADS jako opcja
  • Elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP®  jako wyposażenie standardowe (S 600, od 1995) lub wyposażenie specjalne (S 420, S 500, od 1995)
  • Asystent hamowania BAS  (od 1996)
  • Elektroniczny system parkowania PARKTRONIC w wyposażeniu standardowym (S 600, od 1995) lub wyposażeniu specjalnym (od 1995)
  • System nawigacji  Auto-Pilot-System APS  jako wyposażenie specjalne (od 1995 r.)
  • System sterowania głosem  LINGUATRONIC  jako wyposażenie specjalne (od 1996)
  • System wzywania pomocy TELE-AID jako wyposażenie specjalne (od 1997)
  • Reflektory ksenonowe z dynamiczną regulacją zasięgu świateł jako wyposażenie specjalne (od 1996 r.)
  • Liczba wyprodukowanych egzemplarzy (sedany): 406717
  • Najpopularniejszy model: 300 SE / S 320 (98095 pojazdów)

 

Mercedes-Benz klasy S serii 220 (1998 do 2005)

  • Lekki korpus z mieszanką materiałów zmniejszających wagę (stal o wysokiej wytrzymałości, lekki metal, plastik)
  • Crash boxy wykonane z aluminium w konstrukcji przedniej i tylnej
  • Współczynnik oporu c W  = 0,27
  • Automatyczne odłączanie butli jako wyposażenie standardowe (S 600) lub wyposażenie specjalne (S 500)
  • 7-biegowa automatyczna  skrzynia biegów 7G-TRONIC  ze sterowaniem elektronicznym (S 430, S 500, od 2004)
  • Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z elektronicznie sterowanym adaptacyjnym systemem tłumienia ADS
  • Aktywne sterowanie podwoziem  Active Body Control ABC  jako wyposażenie specjalne (wyposażenie standardowe w S 600)
  • Dodatkowe kierunkowskazy wbudowane w lusterka zewnętrzne
  • Automatyczny włącznik świateł drogowych
  • System sterowania i wyświetlania COMAND  z opcjonalnym systemem  dynamicznej nawigacji
  • Torby z okienkiem
  • Boczne torby z tyłu
  • Poduszka powietrzna pasażera z dwustopniowym generatorem gazu
  • Napinacze pasów bezpieczeństwa i ograniczniki siły napięcia pasów z tyłu
  • Szyby boczne ze szkła laminowanego
  • Wielostrefowa klimatyzacja automatyczna z regulacją zależną od położenia słońca
  • Komfortowe fotele z wentylacją i oparciem dynamicznym wielokonturowym jako opcja
  • Adaptacyjny tempomat  DISTRONIC  jako opcja
  • Bezkluczykowy dostęp do systemu KEYLESS GO i system autoryzacji jazdy jako opcja
  • Reflektory bi-ksenonowe z dynamiczną regulacją zasięgu świateł jako wyposażenie specjalne (od 2002 r. Standardowe wyposażenie S 600)
  • Prewencyjny system ochrony pasażerów  PRE-SAFE ®  (od 2002)
  • Pierwszy model AMG Klasy S w oficjalnej gamie modeli (S 55 AMG,  265 kW / 360 PS, od 1999; od 2002 z doładowaniem,  368 kW / 500 PS i 700 Nm momentu obrotowego)
  • S 65 AMG o  mocy 450 kW  (612 KM) i momencie obrotowym 1000 niutonometrów (od 2003 r.)
  • Silnik wysokoprężny V8 z lekkim metalowym blokiem (S 400 CDI, od 2000)
  • Napęd na wszystkie koła 4MATIC jako wyposażenie specjalne (S 350, S 430, S 500, od 2002)
  • Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 484.697
  • Najczęściej zbudowany model: S 500 long (108823 pojazdów)

 

Mercedes-Benz S-Class z serii 221 (2005 do 2013)

  • Współczynnik oporu c W  = 0,26
  • Pierwszy samochód z  certyfikatem środowiskowym
  • Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC ze sterowaniem elektronicznym i dźwignią zmiany biegów DIRECT SELECT na kierownicy
  • Aktywna kontrola zawieszenia Active Body Control ABC ze stabilizacją bocznego wiatru jako wyposażenie specjalne (wyposażenie standardowe w S 600)
  • ADAPTIVE BRAKE układ hamulcowy
  • adaptacyjne światło hamowania
  • Brake Assist Plus jako opcja
  • Dalszy rozwój adaptacyjnego tempomatu  DISTRONIC PLUS  (z hamowaniem do zatrzymania) jako opcja
  •  Hamulec PRE-SAFE ®  z autonomicznym częściowym hamowaniem (od 2006) lub autonomicznym pełnym hamowaniem (od 2009) jako opcja
  • Udoskonalony system COMAND ze sterownikiem w tunelu środkowym
  • Wyświetlacz SPLITVIEW jako opcja (od 2009)
  • Asystent parkowania jako opcja
  • Panoramiczny dach przesuwno-podnoszony jako opcja
  • Opcjonalnie aktywny asystent noktowizyjny
  • Asystent martwego punktu jako opcja (od 2007, od 2010 jako aktywny asystent martwego punktu)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu jako opcja (od 2009, od 2010 jako aktywny asystent utrzymania pasa ruchu)
  • Adaptacyjny asystent świateł drogowych jako opcja (od 2009)
  • Asystent ograniczenia prędkości jako opcja (od 2009 r.)
  • Pierwszy pojazd luksusowej klasy z  napędem hybrydowym  i akumulatorem litowo-jonowym ( S 400 HYBRID , od 2009)
  • Pierwsza Klasa S z czterocylindrowym silnikiem (S 250 CDI, od 2010 r.)
  • Nowe reflektory ksenonowe o 20 procent wyższej temperaturze barwowej (5000 kelwinów) zapewniające barwę światła zbliżoną do światła dziennego (2010)
  • Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 547.698
  • Najpopularniejszy model: S 500 long (96 032 pojazdy).

 

Mercedes-Benz S-Class seria 222 (2013-2020)

  • „Intelligent Drive” z nowymi systemami wspomagania  i znacznie rozbudowanymi funkcjami:
    • DISTRONIC PLUS z asystentem kierowania i pilotem Stop & Go odciąża naprowadzanie na pas ruchu i pozwala opanować półautonomiczną jazdę w korkach.
    • Wspomaganie hamowania BAS PLUS z asystentem skrzyżowania pomaga uniknąć kolizji z tyłu oraz kolizji z ruchem poprzecznym. Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu może zapobiec niezamierzonemu przekroczeniu linii przerywanej.
    • Dane z kamery stereo i systemu radarowego pomagają w identyfikacji zajętych sąsiednich pasów.
    • Adaptacyjny asystent świateł drogowych Plus włącza nieoślepiające, stałe światła drogowe, maskując inne pojazdy w światłach drogowych.
    • Ulepszony asystent noktowizyjny Plus z kamerą termowizyjną może automatycznie przełączać się z wyświetlacza prędkościomierza na doskonały obraz noktowizyjny z oznaczeniem źródeł niebezpieczeństwa i błyskiem rozpoznanych pieszych z funkcją reflektora, jeśli istnieje zagrożenie ze strony pieszych lub zwierząt w nieoświetlonym otoczeniu.
    • ATTENTION ASSIST może ostrzegać przed nieuwagą i sennością w rozszerzonym zakresie prędkości.
    • Od 2017 roku systemy wspomagające kierowcę, takie jak Active Distance Assist DISTRONIC i Active Steering Assist, będą wspomagać kierowcę w utrzymywaniu odległości i jeszcze wygodniejszym kierowaniu. Prędkość jest automatycznie dostosowywana na zakrętach lub na skrzyżowaniach. Zmodernizowana Klasa S Mercedes-Benz robi kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej.
  • Pojazd badawczy  S 500 INTELLIGENT DRIVE  oparty na serii 222 z technologią zbliżoną do serii autonomicznie przejedzie jesienią 2013 r. Historyczną trasą Bertha-Benz z Mannheim do Pforzheim. Klasa S, znana wewnętrznie jako „Bertha”, jest częścią kolekcji pojazdów Mercedes-Benz Classic od 2016 roku.
  • Rozszerzony PRE-SAFE ®  z nowymi funkcjami (  hamulec PRE-SAFE ® z wykrywaniem pieszych, PRE-SAFE ®  PLUS i PRE-SAFE ®  IMPULS) może pomóc uniknąć wypadków w ruchu miejskim, rozładować niebezpieczne sytuacje z ruchu za Tobą i rozszerzyć funkcję ochronną pasa bezpieczeństwa . Od 2017 roku nowy PRE-SAFE ®  Sound będzie standardem w odnowionej Klasie S.
  • Rozszerzony system bezpieczeństwa dla pasażerów z tyłu z przedłużeniem zapięcia pasów bezpieczeństwa, torbą na pas (obie na życzenie w  pakiecie „PRE-SAFE ® tylne”) i poduszką (w opcjonalnym fotelu executive).
  • Aluminiowe nadwozie hybrydowe trzeciej generacji jest o 50 procent lżejsze (sztywność skrętna w stosunku do masy i rozmiaru pojazdu) niż w poprzedniej serii.
  • Pierwszy samochód na świecie  całkowicie bez żarówek , ale z prawie 500 diodami elektroluminescencyjnymi (LED) we wnętrzu i na zewnątrz. Wielopoziomowa funkcjonalność sterowania światłami hamowania to światowa premiera. Od 2017 roku reflektory MULTIBEAM LED umożliwią niezwykle szybkie i precyzyjne dostosowanie świateł drogowych do aktualnej sytuacji na drodze. Światła drogowe ULTRA RANGE generują maksymalne prawnie dopuszczalne natężenie światła.
  • Klasa S to pierwszy samochód na świecie, który jest w stanie wykryć wstrząsy  z wyprzedzeniem za pomocą funkcji  ROAD SURFACE SCAN . MAGIC BODY CONTROL odpowiednio dostosowuje podwozie (na życzenie dla modeli ośmiocylindrowych). Ciągle działający adaptacyjny system tłumienia ADS PLUS oraz ulepszone, w pełni nośne zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC stanowią wyposażenie standardowe.
  • Po raz pierwszy w historii Klasy S sedan z długim rozstawem osi znajduje się w centrum rozwoju. Z tego wywodzi się wersja z krótkim rozstawem osi. Odpowiednio wiele innowacji zapewnia komfort i bezpieczeństwo pasażerów z tyłu.
  • Koncepcja wyświetlacza i obsługi, w tym dwa kolorowe wyświetlacze TFT o wysokiej rozdzielczości ze współczynnikiem formatu 8: 3, klawiaturą dotykową telefonu i sterowanie głosowe LINGUATRONIC z systemem Speech Dialog. Od 2017 roku wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości zostaną połączone w panoramiczny kokpit pod wspólną szybą. Kierownica posiada dotykowe przyciski sterujące.
  • Klimatyzacja z  pakietem AIR – BALANCE  na zamówienie: zapach (nowość na świecie), jonizacja i jeszcze mocniejsza filtracja. Automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC z tyłu oferuje dwie dodatkowe strefy w celu zwiększenia komfortu. Elektryczne ogrzewanie podłokietników jest nowością w pakiecie ciepło-komfort.
  • Systemy takie jak  funkcja masażu ENERGIZING oparta  na zasadzie gorących kamieni ( nowość na świecie) oraz aktywna wentylacja fotela z nawrotnymi wentylatorami zwiększają komfort siedzenia. Do wyboru jest pięć różnych wariantów siedzeń z tyłu. Od września 2017 r. Sterowanie komfortem ENERGIZING połączy różne systemy w pojeździe w celu indywidualnej konfiguracji wellness.
  • Nowa generacja multimediów z intuicyjną obsługą i specjalnym doświadczeniem funkcji poprzez wizualizację i animacje, a także indywidualną rozrywkę z tyłu. Na zamówienie systemy audio opracowane we współpracy z firmą Burmester. Od 2017 r. Rozszerzone opcje przesyłania wiadomości dla pasażerów z przodu iz tyłu.
  • S 500 Plug-In HYBRID ( moc  systemowa 325 kW ) to pierwsza seryjnie produkowana hybryda plug-in  Mercedes-Benz w 2014 roku  Potrafi przejechać do 33 kilometrów lokalnie bezemisyjnie. W 2017 roku S 560 e (średnie średnie zużycie paliwa: 2,6-2,5 l / 100 km, średnia ważona emisja CO₂: 59-57 g / km, ważone zużycie energii: 20,3-20,0 kWh / 100 km ) z silnikiem elektrycznym opracowanym specjalnie dla przekładni hybrydowej plug-in 9G – TRONIC we współpracy z firmą Bosch.
  •  Od 2014 roku limuzyna Mercedes-Maybach Klasy S z szoferem  będzie topowym modelem serii 222 z rozstawem osi powiększonym o 200 milimetrów (3365 milimetrów).

    Mercedes S 600 Pullman Maybach z 4,418 milimetra rozstaw osi zostanie zaprezentowany na Geneva Motor Show 2015.

  • Premiera nowych, wysokowydajnych silników w 2017 roku w odnowionej Klasie S: rzędowe sześciocylindrowe silniki wysokoprężne i benzynowe oraz bi-turbo V8 z dezaktywacją cylindrów. Jednocześnie światowa premiera wyznaczających trendy technologii, takich jak zintegrowany rozrusznik o napięciu 48 V i pomocnicza sprężarka elektryczna.
  • Rocznica produkcji: w listopadzie 2019 roku 500-tysięczna Klasa S z serii 222 zjeżdża z linii montażowej w fabryce Mercedes-Benz w Sindelfingen.
  • Zwycięstwo w kategorii „Najlepsze samochody”: Mercedes-Benz Klasy S serii 222 w ostatnim roku produkcji w klasie luksusowej zdobył przez czytelników „Najlepsze samochody 2020” magazynu specjalistycznego „auto motor und sport”.

Film jesmb w serwisie YouTube poświęcony innowacjom zapewniającym komfort Klasy S jest dostępny tutaj.

 

 

Źródło: jesmb.de

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij