Loader

Mercedes-AMG One w końcowej fazie testów

Rozwój hipersamochodu Mercedes-AMG Project ONE wkracza w nową fazę i tym samym coraz bardziej zbliża się do produkcji seryjnej: kilka pojazdów przedseryjnych pokonuje teraz szybkie okrążenia we własnym centrum testowo-technologicznym Grupy w Immendingen. Większość samochodów opuszcza stanowiska testowe i coraz częściej przenosi się na tor. Po raz pierwszy odpowiedzialni za projekt udostępnili również pełną moc ponad 735 kW (1000 KM) intensywnie zelektryfikowanego i bardzo złożonego napędu hybrydowego do testów jezdnych.

Mercedes – AMG ONE wykorzystuje 1,6-litrową jednostkę napędową V6 samochodu wyścigowego Mercedesa Formuły 1. Mają wysoką prędkość biegu jałowego około 5000 obr / min. 

Oprócz programu testów dynamicznych i precyzyjnego dostrojenia właściwości jezdnych, aktywna aerodynamika jest kolejnym celem rozwoju. Złożone współdziałanie wielu aktywnych elementów, takich jak żaluzje w przednich błotnikach lub duże tylne skrzydło, teraz potwierdza również jego skuteczność poza tunelem aerodynamicznym.

Cel wykorzystania Project ONE do osiągnięcie nowego wymiaru dynamiki jazdy i osiągów pojazdu drogowego, a tym samym do wyznaczenia kamienia milowego w historii motoryzacji, jest zatem coraz bliżej Mercedes-AMG. Dostosowanie kompletnej jednostki napędowej Formuły 1 do hipersamochodu dopuszczonego do ruchu drogowego, który oprócz imponującej dynamiki jazdy musi również płynnie obsługiwać codzienną pracę i może jeździć wyłącznie elektrycznie, było ogromnym wyzwaniem. W wielu obszarach, takich jak hałas, Dzięki temu projektowi zespół programistów wkracza na zupełnie nowy poziom i dzięki ogromnej wytrwałości i wysokim umiejętnościom inżynieryjnym znalazł rozwiązania gotowe do produkcji seryjnej.

Równolegle do szeroko zakrojonych testów dynamicznych z pojazdami projektowymi, rozwój tego wyjątkowego pojazdu hybrydowego Mercedes-AMG jest również kontynuowany w zakładzie w Affalterbach. Różne systemy pojazdów są poddawane testom na stanowiskach do testowania silników i na naszym własnym symulatorze. Kolejny krok w obszernym programie testów i rozwoju został już określony: wydajność Project ONE wkrótce zostanie przetestowana również na Nordschleife na torze Nürburgring.

 

Napęd na tylną oś

1,6-litrowy silnik V6 z wtryskiem bezpośrednim, czterema zaworami na cylinder, czterema wałkami rozrządu w głowicy i wspomaganym elektrycznie pojedynczym turbodoładowaniem, a także silnikiem elektrycznym podłączonym do wału korbowego

Pojemność silnika spalinowego

1600 cm 3

Tylna oś z napędem elektrycznym

>500 kW

Przednia oś z napędem elektrycznym

2 x 120 kW

Łączna moc

> 740 kW (> 1000 KM)

Zasięg elektryczny

25 km

Napęd

Zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC + z hybrydową osią tylną, elektrycznie napędzaną osią przednią i wektorowaniem momentu obrotowego

Skrzynia biegów 

Zautomatyzowana 8-stopniowa manualna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT

Przyspieszenie 0-200 km / h

<6 s

Prędkość maksymalna

> 350 km / h

 

Wszystkie dane techniczne odnoszą się do samochodu pokazowego i nie są jeszcze ostateczne.

Wszystkie 275 pojazdów zostało już sprzedanych.

 

 

Źródło: jesmb.de

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij