Rozwój hipersamochodu Mercedes-AMG Project ONE wkracza w nową fazę i tym samym coraz bardziej zbliża się do produkcji seryjnej: kilka pojazdów przedseryjnych pokonuje teraz szybkie okrążenia we własnym centrum testowo-technologicznym Grupy w Immendingen. Większość samochodów opuszcza stanowiska testowe i coraz częściej przenosi się na tor. Po raz pierwszy odpowiedzialni za projekt udostępnili również pełną moc ponad 735 kW (1000 KM) intensywnie zelektryfikowanego i bardzo złożonego napędu hybrydowego do testów jezdnych.
Mercedes – AMG ONE wykorzystuje 1,6-litrową jednostkę napędową V6 samochodu wyścigowego Mercedesa Formuły 1. Mają wysoką prędkość biegu jałowego około 5000 obr / min.
Oprócz programu testów dynamicznych i precyzyjnego dostrojenia właściwości jezdnych, aktywna aerodynamika jest kolejnym celem rozwoju. Złożone współdziałanie wielu aktywnych elementów, takich jak żaluzje w przednich błotnikach lub duże tylne skrzydło, teraz potwierdza również jego skuteczność poza tunelem aerodynamicznym.
Cel wykorzystania Project ONE do osiągnięcie nowego wymiaru dynamiki jazdy i osiągów pojazdu drogowego, a tym samym do wyznaczenia kamienia milowego w historii motoryzacji, jest zatem coraz bliżej Mercedes-AMG. Dostosowanie kompletnej jednostki napędowej Formuły 1 do hipersamochodu dopuszczonego do ruchu drogowego, który oprócz imponującej dynamiki jazdy musi również płynnie obsługiwać codzienną pracę i może jeździć wyłącznie elektrycznie, było ogromnym wyzwaniem. W wielu obszarach, takich jak hałas, Dzięki temu projektowi zespół programistów wkracza na zupełnie nowy poziom i dzięki ogromnej wytrwałości i wysokim umiejętnościom inżynieryjnym znalazł rozwiązania gotowe do produkcji seryjnej.
Równolegle do szeroko zakrojonych testów dynamicznych z pojazdami projektowymi, rozwój tego wyjątkowego pojazdu hybrydowego Mercedes-AMG jest również kontynuowany w zakładzie w Affalterbach. Różne systemy pojazdów są poddawane testom na stanowiskach do testowania silników i na naszym własnym symulatorze. Kolejny krok w obszernym programie testów i rozwoju został już określony: wydajność Project ONE wkrótce zostanie przetestowana również na Nordschleife na torze Nürburgring.
Napęd na tylną oś
1,6-litrowy silnik V6 z wtryskiem bezpośrednim, czterema zaworami na cylinder, czterema wałkami rozrządu w głowicy i wspomaganym elektrycznie pojedynczym turbodoładowaniem, a także silnikiem elektrycznym podłączonym do wału korbowego
Pojemność silnika spalinowego
1600 cm 3
Tylna oś z napędem elektrycznym
>500 kW
Przednia oś z napędem elektrycznym
2 x 120 kW
Łączna moc
> 740 kW (> 1000 KM)
Zasięg elektryczny
25 km
Napęd
Zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC + z hybrydową osią tylną, elektrycznie napędzaną osią przednią i wektorowaniem momentu obrotowego
Skrzynia biegów
Zautomatyzowana 8-stopniowa manualna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT
Przyspieszenie 0-200 km / h
<6 s
Prędkość maksymalna
> 350 km / h
Wszystkie dane techniczne odnoszą się do samochodu pokazowego i nie są jeszcze ostateczne.
Wszystkie 275 pojazdów zostało już sprzedanych.
Źródło: jesmb.de