Loader

Mercedes Benz Cars żegna się z ogniwem paliwowym

Czy Mercedes-Benz Cars żegna się z ogniwem paliwowym?

Ze względu na szybki rozwój w dziedzinie akumulatorów ogniwo paliwowe w sektorze samochodów osobowych w Europie nie będzie miało szans w porównaniu z samochodem elektrycznym z akumulatorami.

Przy obecnej prędkości ładowania Mercedes EQC na szybkiej ładowarce prądu stałego (patrz rysunek Fastned), w zależności od poziomu naładowania akumulatora, ładowanie prądu na 100 km zajmuje od 15 do 30 minut.

 

Przy SoC mniejszym niż 40%, EQC ładuje do 110 kW. W tym obszarze pobiera prąd na 100 km w 15 minut. Jeśli SoC jest wyższe przy szybkiejładowarce, ładowanie zajmuje około 20 minut. W stacji ładowania 50 KW DC może to potrwać do 30 minut.

Samochód elektryczny prawie zawsze ma zużycie liniowe przy żądanym obciążeniu. Oznacza to, że w korku zużycie energii jest znacznie niższe, a zatem znacznie wydajniejsze niż ogniwo paliwowe lub silnik spalinowy.

 

Wniosek: Nowe modele EQ oparte na EVA1.5 (EQA i EQB), a także modele EVA2 (EQS) przyniosą znaczną poprawę i uzasadnią przeniesienie podstawowych kompetencji w zakresie ogniw paliwowych do Daimler Trucks. Ponieważ dzięki swoim 40 tonom ciężarówki mają tak wysokie zapotrzebowanie na energię, którego nie można dziś osiągnąć przy użyciu akumulatorów bez znacznego zmniejszenia ładowności.

 

Jednak w EQS Mercedes wprowadzi system akumulatorów 800 woltów. W perspektywie średnioterminowej umożliwi to ładowanie do 350 kW(może być nieco niższa od momentu wprowadzenia na rynek). Oznacza to, że na wstępie  naładujesz prąd na 100 km w zaledwie 4 minuty. Ten postęp technologiczny w zakresie prędkości ładowania i gęstości energii w akumulatorze sprawi, że obecne przeszkody samochodu elektrycznego z uruchomieniem możliwej technologii ogniw paliwowych nie będą już obecne.

Ogniwo paliwowe ma następujące wady w eksploatacji samochodu:

Podczas gdy samochód elektryczny czerpie na drogę z 1 kWh zielonej energii elektrycznej, około 0,7 kWh (70% od baterii do koła), dla ogniwa paliwowego jest to tylko 30% (silniki spalinowe mają 20%). Jest tak, ponieważ najpierw tracisz 30% na drodze elektrolizy. Następnie trzeba wtłoczyć wodór do wysokociśnieniowych zbiorników o ciśnieniu 700 barów (tracisz tutaj kolejne 10%), a następnie ogniwo paliwowe działa jak silnik spalinowy (zużycie wodoru do wytwarzania energii). Oznacza to, że można pokonać znacznie więcej elektrycznych kilometrów samochodem elektrycznym niż samochodem wodorowym.

 

Grafika: Michael von Hohnhorst / Ulm University

Samochód elektryczny prawie zawsze ma zużycie liniowe przy żądanym obciążeniu. Oznacza to, że w korku zużycie energii jest znacznie niższe, a zatem znacznie wydajniejsze niż ogniwo paliwowe lub silnik spalinowy.

 

Wniosek: Nowe modele EQ oparte na EVA1.5 (EQA i EQB), a także modele EVA2 (EQS) przyniosą znaczną poprawę i uzasadnią przeniesienie podstawowych kompetencji w zakresie ogniw paliwowych do Daimler Trucks. Ponieważ dzięki swoim 40 tonom ciężarówki mają tak wysokie zapotrzebowanie na energię, którego nie można dziś osiągnąć przy użyciu akumulatorów bez znacznego zmniejszenia ładowności.

Źródło:  jesmb

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij