Światowa premiera Mercedesa EQA (H243) w IV kwartale 2020 lub I kwartale 2021 roku
Obecnie testowany jest Mercedes-Benz EQA (wyłącznie elektryczny GLA). Rozpoczęcie produkcji pierwszych pojazdów planowane jest na koniec 2020 roku.
Premiera salonu i dostawy do klientów planowane są na wiosnę 2021 roku (II kwartał 2021). Według Daimlera nie ma tu żadnych opóźnień. Wydanie zamówienia spodziewane jest w pierwszym kwartale 2021 roku.
Światowej premiery na rok 2020, pierwotnie zapowiedzianej przez Daimler AG, nie można już potwierdzić z całą pewnością.
25 lutego 2020 roku, jeszcze przed pełnym zasięgiem pandemii koronowej i wynikającego z niej kryzysu gospodarczego, powiedziano: „W tym roku wersja seryjna będzie miała swoją premierę jako w pełni elektryczny brat GLA. Prototypy EQA są obecnie w trakcie wymagających testów zimowych na dalekiej północy. „
Daimler AG pragnie zaprezentować EQA dziennikarzom z całego świata. Dlatego czeka się na rozwój sytuacji z pandemią . Dziennikarze międzynarodowi mogą być zapraszani do Stuttgartu tylko w ograniczonym zakresie. Może się więc zdarzyć, że światowa premiera zostanie przesunięta na I kwartał 2021 roku zamiast IV kwartału 2020 roku. Musi to jednak nastąpić najpóźniej w pierwszym kwartale 2021 r.

Mercedes-Benz ogłosił 2021 rokiem samochodów elektrycznych.
Oprócz EQA do klientów trafiają również EQS i EQB , a także EQE (sedan) .
Ale teraz do faktów na temat EQA:
- EVA1.5 jest oparty na MFA2
- EQA to elektryczny GLA
- EQA otrzymuje zamkniętą kratkę
- Napęd na przednie koła z różnymi poziomami mocy i napęd na wszystkie koła jako opcja (opcjonalnie drugi silnik na tylnej osi)
- Powinien pojawić się wariant AMG (prawdopodobnie z danymi wydajnościowymi EQC 400 4matic z 408 PS)
- Mercedes-Benz nie chce „zaszaleć” w EQA z dużym zasięgiem; EQS ma odegrać tę rolę z ponad 700 km WLTP
- Przewiduje się zasięg od 350 do 420 km
- Autostrada przy prędkości 120 km / h prawie 300 km zasięgu
- Dyskutowana jest pojemność akumulatora wynosząca około 60 kWh
- AC jest ładowany w 3 fazach po 11 kW
- DC wykorzystujący CCS został zauważony na publicznych stacjach ładowania o mocy 106 KW. Nie można jednak wykluczyć wyższej pojemności ładowania, ponieważ pojemność ładowania zależy od stanu naładowania
- EQA (H243) jest produkowany razem z GLA (H247) w fabryce Mercedes-Benz w Rastatt
Wnętrze EQA jest identyczne jak w GLA
MBUX pokazuje funkcje specyficzne dla EQ, takie jak planowane postoje ładowania na trasie nawigacji, w tym aktualny stan stacji ładowania. Możesz również rozpocząć proces ładowania w MBUX
