Loader

Mercedes EQV jako eCamper

Sortimo Walter Rüegg AG zamienia standardowy Mercedes EQV w eCamper

W ostatnich latach Mercedes-Benz Vans coraz bardziej umacnia swoją pozycję na rynku samochodów kempingowych dzięki kompaktowej, „własnej” rodzinie kamperów Marco Polo; również jako odnoszący sukcesy dostawca podstawowych pojazdów dla producentów samochodów kempingowych na całym świecie – i to w całym portfolio Vans. Teraz marka z gwiazdą robi kolejny krok i zbliża się do tematu bezemisyjnej przyszłości branży kamperów. Wymiana z klientami końcowymi i ekspertami branżowymi oraz współpraca z innymi producentami początkowo odgrywały centralną rolę. Jeden z pierwszych eCamperów gotowych na rynek jest oparty na elektrycznym EQV. Konwersja pochodzi od szwajcarskiej firmy Sortimo Walter Rüegg AG, jest już dostępna w sklepie.

Z EQV dla lokalnie bezemisyjnej przyjemności z vanlife

Mercedes-Benz Vans mocno zakotwiczył w swojej strategii pozycję lidera w dziedzinie elektromobilności i konsekwentnie elektryzuje wszystkie serie modelowe. Portfolio, które jest już dostępne na rynku, obejmuje również EQV – akumulatorowy odpowiednik średniej wielkości vana Klasy V. EQV jest dostępny z dwoma różnymi wariantami akumulatorów: EQV 300 z akumulatorem 90 kWh i zasięgiem WLTP 326-363 kilometrów oraz EQV 250 z akumulatorem 60 kWh i zasięgiem WLTP 213-236 kilometrów. Oba modele są dostępne w dwóch długościach (długi 5140 cm lub bardzo długi 5370 cm). Na przykład na stacji szybkiego ładowania EQV 300 ładuje się od dziesięciu do 80 procent w około 45 minut. Ponadto EQV jest zintegrowany z elektromobilnym ekosystemem inteligentnej nawigacji z aktywnym zarządzaniem zasięgiem oraz usługami i aplikacjami w chmurze. Centralną jednostką sterującą jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes – Benz User Experience). Dzięki tym cechom oferuje szeroki zakres zastosowań dla różnorodnych potrzeb klientów i lokalnie bezemisyjny – w tym ostatnio również dla vanlierów, jak pokazują Sortimo Walter Rüegg AG i Mercedes-Benz Vans.

Koncepcja konwersji Sortimo z modułami słonecznymi dla dodatkowego zrównoważonego rozwoju i samowystarczalności

Koncepcja konwersji Sortimo jest modułowa. Jeśli wysuniesz wszystkie przystawki, otrzymasz podnoszony dach z łóżkiem dachowym i wielofunkcyjną skrzynią z sypialnią i aneksem kuchennym. Można go znaleźć w bagażniku pojazdu. Zabudowa kuchenna wykorzystuje system szuflad i zawiera między innymi opcję zlewozmywaka, dwie wyjmowane płyty gazowe, chłodziarkę i szuflady na sztućce, akcesoria do gotowania i akcesoria. System spania montowany jest nad szafką kuchenną. Można go rozłożyć w zaledwie kilku prostych krokach, aby stworzyć powierzchnię do leżenia dokładnie dopasowaną do szerokości pojazdu EQV. Po złożeniu tylnych siedzeń można korzystać bez ograniczeń. Specjalnością modułów kempingowych jest ich lekka konstrukcja. Opłaca się to zwłaszcza w przypadku korzystania z elektrycznego vana, ponieważ każdy zaoszczędzony kilogram oznacza większy zasięg. Dwa panele słoneczne o łącznej mocy około 400 watów, które Sortimo może zainstalować na życzenie, są zatem wyjątkowo lekkie i zapewniają dodatkową samowystarczalność. Ładujesz zarówno akumulator rozruchowy, jak i dodatkowy akumulator do pracy na kempingu. Dalsze wyposażenie obejmuje: przyciemnione tylne szyby, oświetlenie wnętrza z tyłu, w tym zintegrowane gniazda USB, a także obrotowe fotele kierowcy i pasażera.

Dzięki opcjonalnie dostępnej potrójnej / rozkładanej ławce EQV spełnia również podstawowe wymagania kempingowe fabrycznie.

Moduły słoneczne nie ładują akumulatora 400 V.

 

Źródło: jesmb

Tagi:

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij