Loader

Nowy Citan i eCitan !

Nowy Citan i eCitan będą świętować swoją światową premierę 25 sierpnia 2021 r.

Nowy Citan i eCitan są również wyposażone w MBUX i wysoki poziom wyposażenia bezpieczeństwa safety

Nowy Citan i jego w pełni elektryczny brat (eCitan) pojawią się 25 sierpnia 2021 roku.

Z kolei wersja samochodowa (T-Class i EQT) zadebiutuje dopiero w 2022 roku.

Od niepowtarzalnego designu i stylu jazdy po bezpieczeństwo i łączność, nowa generacja Citana ma typowe dla marki DNA. Kompaktowe wymiary zewnętrzne z dużą ilością miejsca i dużą pojemnością ładunkową otwierają szeroki zakres możliwych zastosowań nowego małego samochodu dostawczego, zwłaszcza w ruchu dystrybucyjnym i usługowym w centrum miasta. Szeroko otwierane drzwi przesuwne po lewej i prawej stronie pojazdu oraz niski próg załadunkowy umożliwiają wygodny dostęp do wnętrza i łatwy załadunek pojazdu.

Pasażerowie równie komfortowo odnajdą swoje miejsce w Citanie Tourer. Oprócz wysokiej funkcjonalności i zmienności, pojazd oferuje kompleksowe wyposażenie bezpieczeństwa i wysoki komfort jazdy.

Wizja EQT

Citan, eCitan, Klasa T i EQT ponownie bazują na nowym Renault Kangoo, ale teraz powinny być wyraźniej odróżniane od Renault.

Bezpieczeństwo to podstawowa wartość Mercedes-Benz. Przyczynia się do tego stabilna konstrukcja nadwozia z pochłaniającymi energię ścieżkami obciążenia, a także aż siedem standardowych poduszek powietrznych i bogate wyposażenie z nowoczesnymi systemami wspomagania kierowcy. Mogą one wspierać i odciążać kierowcę w wielu sytuacjach.

Z wyprzedzeniem rozpoznawaj niebezpieczne sytuacje: systemy bezpieczeństwa

„Przy koordynowaniu systemów wspomagania kierowcy celem było wdrożenie filozofii Mercedes-Benz Cars polegającej na wygodnych, harmonijnych ingerencjach w sterowanie również w przypadku furgonetki” – mówi Dirk Hipp, kierownik projektu strategicznego i główny inżynier ds. małych samochodów dostawczych w Mercedes-Benz. Delikatna interwencja, początkowo ledwo zauważalna przez klienta, dotyczy ESP, ale także asystenta ruszania pod górę lub asystenta bocznego wiatru.

Wspomagane przez czujniki radarowe i ultradźwiękowe oraz kamery, systemy wspomagania kierowcy i parkowania monitorują ruch uliczny i otoczenie, a w razie potrzeby interweniują, ostrzegając i wspierając. Podobnie jak w nowych generacjach Mercedesów Klasy C i S, Active Lane Keeping Assist działa z ingerencją w układ kierowniczy i dlatego jest szczególnie wygodny.

Poza wymaganymi przez prawo systemami ABS i ESP, modele nowej generacji Citan są standardowo wyposażone w asystenta ruszania pod górę, asystenta bocznego wiatru, system ostrzegania o zmęczeniu ATTENTION ASSIST i telefon alarmowy Mercedes-Benz. Citan Tourer jest jeszcze bardziej rozbudowany dzięki systemom wspomagania: Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist i Speed ​​Limit Assist wspierają kierowcę w standardzie.

Wiele innych systemów wspomagających kierowcę jest dostępnych na życzenie, w tym na przykład Active Distance Assistant DISTRONIC, który potrafi automatycznie podążać za korkami oraz Active Steering Assistant (oba systemy będą dostępne dopiero w 2. kwartale 2022 r.). Pomaga kierowcy utrzymać Citana na środku pasa.

Citan jest również w czołówce systemów bezpieczeństwa: na przykład Citan Tourer standardowo wyposażony jest w centralną poduszkę powietrzną, która w przypadku poważnego zderzenia bocznego może rozwinąć się między fotelami kierowcy i pasażera z przodu. Pasażerów chroni łącznie siedem poduszek powietrznych. Furgon wyposażony jest standardowo w sześć poduszek powietrznych.

 

Rozumie również pośrednie polecenia głosowe: MBUX z asystentem głosowym „Hej Mercedes”

Dzięki wysokowydajnym chipom, adaptacyjnemu oprogramowaniu, ekranom o wysokiej rozdzielczości i doskonałej grafice, MBUX (Mercedes-Benz User Experience) wprowadził trwałe zmiany w sposobie obsługi samochodów.

Różne etapy rozbudowy MBUX są dostępne na życzenie w nowym Citanie. Do mocnych stron należy na przykład intuicyjna koncepcja obsługi za pomocą siedmiocalowego ekranu dotykowego lub przycisków dotykowych na kierownicy, a także system głośnomówiący za pośrednictwem połączenia Bluetooth i radia cyfrowego (DAB i DAB +). Szybka nawigacja z twardym dyskiem może być wygodnie obsługiwana za pomocą asystenta głosowego „Hej Mercedes”.

Miejsca docelowe można również wprowadzać jako adresy składające się z trzech słów w oparciu o  system what3word (w3w). what3words to najprostszy sposób określenia lokalizacji. Świat podzielony jest na trzy na trzy metry kwadratów z charakterystycznym, trzywyrazowym adresem – może to być bardzo pomocne przy szukaniu miejsca docelowego, zwłaszcza w zastosowaniach komercyjnych.

Dzięki MBUX klienci mają już dostęp do wielu usług łączności. Dzięki Mercedes me MBUX staje się jeszcze bardziej inteligentny i przyjazny dla użytkownika: W ten sposób „Hej Mercedes” działa z językiem naturalnym: użytkownik nie musi już uczyć się żadnych poleceń, ale może używać języka codziennego. Inne funkcje Mercedes me connect obejmują usługi zdalne, takie jak zdalne sprawdzanie stanu pojazdu. Oznacza to, że w zaciszu swojego domu lub biura klient może w każdej chwili sprawdzić najważniejsze dane dotyczące swojego pojazdu. Również bardzo praktyczne: dzięki nawigacji z aktualnymi informacjami o ruchu drogowym i danymi Car-to-X, klient jeździ z danymi w czasie rzeczywistym. W ten sposób można uniknąć korków i zaoszczędzić czas.

Tak wygląda kokpit Citana, tylko z mniejszą ilością skóry, na zdjęciu Vision EQT

Mercedes-Benz wśród małych samochodów dostawczych

Kompaktowe wymiary zewnętrzne, duża przestrzeń i duża pojemność ładunkowa otwierają dla nowego Citana szerokie spektrum zastosowań, zwłaszcza w ruchu dystrybucyjnym i usługowym w centrum miasta. Szeroko otwierane drzwi przesuwne po lewej i prawej stronie pojazdu oraz niski próg załadunkowy umożliwiają wygodny dostęp do wnętrza i łatwy załadunek pojazdu. Pasażerowie Citana Tourer mogą znaleźć swoje miejsce równie wygodnie. Oprócz wysokiej funkcjonalności i zmienności, pojazd oferuje kompleksowe wyposażenie bezpieczeństwa i wysoki komfort jazdy.

Nowy Mercedes-Benz Citan i jego w pełni elektryczny wariant eCitan będą świętować swoją światową premierę 25 sierpnia 2021 roku. Nowy Citan będzie można zamawiać od połowy września 2021 roku . Nowa seria zastępuje poprzednika wprowadzonego w 2012 roku, który ugruntował pozycję Mercedes-Benz w segmencie małych samochodów dostawczych.

 

Źródło: jesmb

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij