Loader

Nowy Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG prezentuje nowego SL (R232) – początkowo tylko jako V8, później także jako hybrydę

 

Nowy Mercedes-AMG SL powraca do swoich korzeni z klasycznym miękkim dachem i sportowym charakterem. Jednocześnie, jako samochód 2+2, luksusowy roadster szczególnie nadaje się do codziennego użytku i po raz pierwszy przenosi swoje osiągi na drogę z napędem na wszystkie koła. Zaawansowane technologicznie komponenty, takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów, skrętna tylną oś (2,5 stopnia), opcjonalnie dostępny ceramiczny wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG lub standardowe DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji wyostrzają sportowy profil. W połączeniu z 4,0-litrowym silnikiem V8 biturbo AMG zapewnia to wrażenia z jazdy na najwyższym poziomie. Jako konsekwentnie działający luksusowy model Mercedes-AMG w Affalterbach opracował SL całkowicie niezależnie. Wprowadzenie na rynek rozpoczyna się od dwóch modeli z silnikiem AMG V8.Napęd AMG E Performance .

Hyper-analogowy kokpit nowego SL

Wnętrze nowego Mercedesa-AMG SL przenosi tradycję pierwszego 300 SL Roadster na współczesność. Nowa edycja doskonale harmonizuje sportowe walory i luksus. Szlachetne materiały i staranne wykonanie podkreślają wymaganie najwyższego poziomu komfortu. Projekt kokpitu aż po regulowany wyświetlacz centralny w konsoli środkowej koncentruje się na kierowcy. Jednocześnie całkowicie nowa koncepcja wymiarów wnętrza z siedzeniami 2 + 2 oferuje więcej przestrzeni i funkcjonalności niż wcześniej. Tylne siedzenia zwiększają przydatność do codziennego użytku i oferują miejsce dla osób o wzroście do 1,50 metra.  

Fotele nowego SL

Jedną z wielu atrakcji wnętrza nowego SL jest rzeźbiona konstrukcja standardowych, elektrycznie regulowanych foteli sportowych AMG.

Na życzenie nadmuchiwane poduszki powietrzne i trzy programy masażu w wielokonturowych fotelach kierowcy i pasażera z przodu zapewniają doskonały komfort na długich dystansach. A Pakiet ENERGIZING Plus łączy między innymi funkcje siedziska, takie jak masaż i różne nastroje świetlne, tworząc stymulujące lub relaksujące programy komfortu.

Zagłówki są zintegrowane z oparciem i podkreślają sportowy charakter. AIRSCARF jest standardem na pokładzie :
ciepłe powietrze napływa do kabiny pasażerskiej z wylotów powietrza w  zagłówkach i owija szyję oraz szyję kierowcy i pasażera z przodu jak szal. Perfekcyjna ergonomia i różne progresywne wzory szwów i segregatorów dopełniają symbiozę zaawansowanej technologii, wydajności i luksusu. Fotele AMG Performance są dostępne opcjonalnie.

2021 SL bazuje na zupełnie nowej, 2+2-osobowej architekturze pojazdu opracowanej przez Mercedes-AMG. Podwozie, zbudowane w lekkiej, kompozytowej konstrukcji aluminiowej, składa się z aluminiowej ramy przestrzennej o konstrukcji samonośnej. Konstrukcja gwarantuje maksymalną sztywność, a tym samym idealną podstawę dla precyzyjnej dynamiki jazdy, wysokiego komfortu, optymalnego opakowania i sportowych proporcji nadwozia. Podobnie jak w przypadku pierwszego SL z 1952 roku, nowa karoseria została dosłownie stworzona na czystej kartce papieru: ani jeden element nie pochodzi z poprzednika SL ani żadnego innego modelu, takiego jak AMG GT Roadster. 

Celem architektury nadwozia jest przedstawienie typowych osiągów AMG z naciskiem na dynamikę poprzeczną i wzdłużną, a jednocześnie spełnienie wysokich standardów komfortu i bezpieczeństwa. W nowym SL inteligentna mieszanka materiałów zapewnia najwyższą możliwą sztywność przy niskiej wadze. Zoptymalizowane przekroje materiałów i wyrafinowane kształty komponentów tworzą przestrzeń dla wszechstronnego wyposażenia zapewniającego komfort i bezpieczeństwo oraz kaptura z tkaniny. Zastosowane materiały to aluminium, magnez, kompozyty z włókien i stal, z której wykonana jest na przykład rama przedniej szyby. Służy to w połączeniu z systemem belek za tylnymi siedzeniami, który w razie potrzeby można błyskawicznie wysunąć, jako zabezpieczenie przed dachowaniem.  

W porównaniu z poprzednią serią sztywność skrętna konstrukcji nadwozia wzrosła o 18 procent. Sztywność boczna jest o 50 procent wyższa niż i tak już doskonała wartość AMG GT Roadster. Sztywność wzdłużna jest o 40 procent wyższa. Waga czystej muszli to około 270 kilogramów. W połączeniu z nisko położonym środkiem ciężkości ukierunkowana lekka konstrukcja zapewnia optymalną dynamikę jazdy.  

System kontroli powietrza AIRPANEL: po raz pierwszy w dwóch częściach 

Techniczna nowość w rozwoju Aero: dwuczęściowy, aktywny system kontroli powietrza AIRPANEL. Pierwsza część działa z pionowymi listwami, które są schowane za dolnym wlotem powietrza w pasie przednim. Druga część znajduje się za górnym wlotem powietrza i posiada poziome lamele. Zazwyczaj wszystkie listwy są zamknięte. Ta pozycja zmniejsza opór powietrza i umożliwia skierowanie powietrza specjalnie na podwozie. To dodatkowo zmniejsza przedni podnośnik. Dopiero po osiągnięciu określonych temperatur na wstępnie zdefiniowanych elementach i szczególnie wysokim zapotrzebowaniu na powietrze chłodzące otwierają się lamele (drugi system tylko od 180 km/h) i umożliwiają maksymalny przepływ powietrza chłodzącego do wymienników ciepła.

 

Opcjonalny aktywny element aerodynamiczny, który jest ukryty w podwoziu przed silnikiem, również przyczynia się do poprawy zachowania podczas jazdy. Ten profil karbonowy, ważący około dwóch kilogramów, reaguje na ustawienia programów jazdy AMG i automatycznie rozciąga się w dół o około 40 milimetrów przy prędkości 80 km/h. Tworzy to tak zwany efekt Venturiego, który również zasysa samochód na nawierzchnię drogi i zmniejsza unoszenie przedniej osi. Kierowca może to pozytywnie odczuć w układzie kierowniczym: SL może jeszcze precyzyjniej skręcać w zakręty i jechać z jeszcze większą stabilnością.

 

Źródło: jesmb.de

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij