Mercedes-AMG prezentuje nowego SL (R232) – początkowo tylko jako V8, później także jako hybrydę
Nowy Mercedes-AMG SL powraca do swoich korzeni z klasycznym miękkim dachem i sportowym charakterem. Jednocześnie, jako samochód 2+2, luksusowy roadster szczególnie nadaje się do codziennego użytku i po raz pierwszy przenosi swoje osiągi na drogę z napędem na wszystkie koła. Zaawansowane technologicznie komponenty, takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów, skrętna tylną oś (2,5 stopnia), opcjonalnie dostępny ceramiczny wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG lub standardowe DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji wyostrzają sportowy profil. W połączeniu z 4,0-litrowym silnikiem V8 biturbo AMG zapewnia to wrażenia z jazdy na najwyższym poziomie. Jako konsekwentnie działający luksusowy model Mercedes-AMG w Affalterbach opracował SL całkowicie niezależnie. Wprowadzenie na rynek rozpoczyna się od dwóch modeli z silnikiem AMG V8.Napęd AMG E Performance .

Hyper-analogowy kokpit nowego SL
Wnętrze nowego Mercedesa-AMG SL przenosi tradycję pierwszego 300 SL Roadster na współczesność. Nowa edycja doskonale harmonizuje sportowe walory i luksus. Szlachetne materiały i staranne wykonanie podkreślają wymaganie najwyższego poziomu komfortu. Projekt kokpitu aż po regulowany wyświetlacz centralny w konsoli środkowej koncentruje się na kierowcy. Jednocześnie całkowicie nowa koncepcja wymiarów wnętrza z siedzeniami 2 + 2 oferuje więcej przestrzeni i funkcjonalności niż wcześniej. Tylne siedzenia zwiększają przydatność do codziennego użytku i oferują miejsce dla osób o wzroście do 1,50 metra.

Fotele nowego SL
Jedną z wielu atrakcji wnętrza nowego SL jest rzeźbiona konstrukcja standardowych, elektrycznie regulowanych foteli sportowych AMG.
Na życzenie nadmuchiwane poduszki powietrzne i trzy programy masażu w wielokonturowych fotelach kierowcy i pasażera z przodu zapewniają doskonały komfort na długich dystansach. A Pakiet ENERGIZING Plus łączy między innymi funkcje siedziska, takie jak masaż i różne nastroje świetlne, tworząc stymulujące lub relaksujące programy komfortu.
Zagłówki są zintegrowane z oparciem i podkreślają sportowy charakter. AIRSCARF jest standardem na pokładzie :
ciepłe powietrze napływa do kabiny pasażerskiej z wylotów powietrza w zagłówkach i owija szyję oraz szyję kierowcy i pasażera z przodu jak szal. Perfekcyjna ergonomia i różne progresywne wzory szwów i segregatorów dopełniają symbiozę zaawansowanej technologii, wydajności i luksusu. Fotele AMG Performance są dostępne opcjonalnie.

2021 SL bazuje na zupełnie nowej, 2+2-osobowej architekturze pojazdu opracowanej przez Mercedes-AMG. Podwozie, zbudowane w lekkiej, kompozytowej konstrukcji aluminiowej, składa się z aluminiowej ramy przestrzennej o konstrukcji samonośnej. Konstrukcja gwarantuje maksymalną sztywność, a tym samym idealną podstawę dla precyzyjnej dynamiki jazdy, wysokiego komfortu, optymalnego opakowania i sportowych proporcji nadwozia. Podobnie jak w przypadku pierwszego SL z 1952 roku, nowa karoseria została dosłownie stworzona na czystej kartce papieru: ani jeden element nie pochodzi z poprzednika SL ani żadnego innego modelu, takiego jak AMG GT Roadster.
Celem architektury nadwozia jest przedstawienie typowych osiągów AMG z naciskiem na dynamikę poprzeczną i wzdłużną, a jednocześnie spełnienie wysokich standardów komfortu i bezpieczeństwa. W nowym SL inteligentna mieszanka materiałów zapewnia najwyższą możliwą sztywność przy niskiej wadze. Zoptymalizowane przekroje materiałów i wyrafinowane kształty komponentów tworzą przestrzeń dla wszechstronnego wyposażenia zapewniającego komfort i bezpieczeństwo oraz kaptura z tkaniny. Zastosowane materiały to aluminium, magnez, kompozyty z włókien i stal, z której wykonana jest na przykład rama przedniej szyby. Służy to w połączeniu z systemem belek za tylnymi siedzeniami, który w razie potrzeby można błyskawicznie wysunąć, jako zabezpieczenie przed dachowaniem.
W porównaniu z poprzednią serią sztywność skrętna konstrukcji nadwozia wzrosła o 18 procent. Sztywność boczna jest o 50 procent wyższa niż i tak już doskonała wartość AMG GT Roadster. Sztywność wzdłużna jest o 40 procent wyższa. Waga czystej muszli to około 270 kilogramów. W połączeniu z nisko położonym środkiem ciężkości ukierunkowana lekka konstrukcja zapewnia optymalną dynamikę jazdy.

System kontroli powietrza AIRPANEL: po raz pierwszy w dwóch częściach
Techniczna nowość w rozwoju Aero: dwuczęściowy, aktywny system kontroli powietrza AIRPANEL. Pierwsza część działa z pionowymi listwami, które są schowane za dolnym wlotem powietrza w pasie przednim. Druga część znajduje się za górnym wlotem powietrza i posiada poziome lamele. Zazwyczaj wszystkie listwy są zamknięte. Ta pozycja zmniejsza opór powietrza i umożliwia skierowanie powietrza specjalnie na podwozie. To dodatkowo zmniejsza przedni podnośnik. Dopiero po osiągnięciu określonych temperatur na wstępnie zdefiniowanych elementach i szczególnie wysokim zapotrzebowaniu na powietrze chłodzące otwierają się lamele (drugi system tylko od 180 km/h) i umożliwiają maksymalny przepływ powietrza chłodzącego do wymienników ciepła.
Opcjonalny aktywny element aerodynamiczny, który jest ukryty w podwoziu przed silnikiem, również przyczynia się do poprawy zachowania podczas jazdy. Ten profil karbonowy, ważący około dwóch kilogramów, reaguje na ustawienia programów jazdy AMG i automatycznie rozciąga się w dół o około 40 milimetrów przy prędkości 80 km/h. Tworzy to tak zwany efekt Venturiego, który również zasysa samochód na nawierzchnię drogi i zmniejsza unoszenie przedniej osi. Kierowca może to pozytywnie odczuć w układzie kierowniczym: SL może jeszcze precyzyjniej skręcać w zakręty i jechać z jeszcze większą stabilnością.

Źródło: jesmb.de