Loader

Nowy Mercedes Klasy E (W214)

Wymiary nowej Klasy E nieznacznie wzrosły. Istotne jest, aby wszystkie silniki były zelektryfikowane. 20-konny ISG z napięciem 48 V (2. generacji) jest zawsze montowany między silnikiem a skrzynią biegów. Tak jest już w obecnej Klasie C (W/S206).

Stosowane są głównie OM654M o mocy do 272 KM i M254. Był już przeznaczony do liftingu Klasy E, ale nie był już wprowadzany ze względu na zmniejszenie wariantów. E 350 z M254 powinien wytwarzać 272 KM + 20 KM ISG i 41 KM overboost (przez maksymalnie 30 sekund).

Następnie zastosowano silnik benzynowy M256 R6 i podniesiony OM656M (wraz z ISG) jako E 400d 4matic. Moc będzie nieco wyższa od obecnego poziomu 330 KM.

Wszystkie wersje są dopasowane do EU7.

Wersje hybrydowe typu plug-in mają baterię, która jest idealnie zintegrowana z nadwoziem, dzięki czemu bagażnik powinien być bardzo łatwy w obsłudze. Podobnie jak w przypadku hybrydowych wersji plug-in klasy C i S, zasięg elektryczny wyniesie nieco ponad 100 km WLTP.

AMG bez V8 BiTurbo?

W przypadku Klasy C potwierdzono już C 43 z turbosprężarką M254 i F1-E (390 KM) oraz C 63 z M139 z AMG E Performance (653 KM) .

Według plotek, kolejny E 63 AMG może być również oparty na 4-cylindrowym M139 z modułem AMG E Performance o mocy 204 KM.

Nie wiadomo jeszcze, czy E 53 AMG będzie nadal bazować na 6-cylindrowym M256. Ponieważ wersja 43 AMG, oparta na 4-cylindrowej serii M254, znajduje się na „granicy” z 390 KM. Więc musiałbyś zainstalować tutaj silnik jednoosobowy M139. Oczywiście lepszym rozwiązaniem byłoby zachowanie M256 jako 53.

Nie ma jeszcze zdjęć wnętrza, ale będzie on oparty na układzie klasy C i S z dużym, centralnym wyświetlaczem MBUX.

Można również zobaczyć, prawdopodobnie jako opcję, że nowa Klasa E otrzyma w pełni chowane klamki drzwi z Klasy S i EQS. EQE ma je również jako opcję.

Ponieważ nowa Klasa E W214 jest oparta na nowej platformie MRA, otrzyma również nową skrętną tylną oś.

Inne nowe funkcje to aktywne oświetlenie otoczenia i oświetlenie cyfrowe, każde z 1,3 milionami pikseli.

Nowa Klasa E z klientami od wiosny 2023

Nie wiadomo jeszcze, czy nowa Klasa E zostanie zaprezentowana na targach CES w Las Vegas na początku stycznia 2023 roku. Powinna trafić do klientów wiosną 2023 roku.

Zdjęcia Erlköniga przedstawiają Klasę E z gwiazdą centralną. Należy również mieć nadzieję, że Linia Exclusive z gwiazdą na masce nie będzie dostępna wyłącznie w Chinach, jak ma to miejsce w przypadku Klasy C.

Kombi ma być oferowane po raz ostatni w serii. Więc nadal masz szansę na zakup kombi od Mercedes-Benz do 2030 roku.

Klasa E nie ma już własnego coupé i kabrioletu. Jest on połączony z pochodnymi Klasy C, tworząc CLE:

 

Źródło: jesmb

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij