Wymiary nowej Klasy E nieznacznie wzrosły. Istotne jest, aby wszystkie silniki były zelektryfikowane. 20-konny ISG z napięciem 48 V (2. generacji) jest zawsze montowany między silnikiem a skrzynią biegów. Tak jest już w obecnej Klasie C (W/S206).

Stosowane są głównie OM654M o mocy do 272 KM i M254. Był już przeznaczony do liftingu Klasy E, ale nie był już wprowadzany ze względu na zmniejszenie wariantów. E 350 z M254 powinien wytwarzać 272 KM + 20 KM ISG i 41 KM overboost (przez maksymalnie 30 sekund).
Następnie zastosowano silnik benzynowy M256 R6 i podniesiony OM656M (wraz z ISG) jako E 400d 4matic. Moc będzie nieco wyższa od obecnego poziomu 330 KM.
Wszystkie wersje są dopasowane do EU7.
Wersje hybrydowe typu plug-in mają baterię, która jest idealnie zintegrowana z nadwoziem, dzięki czemu bagażnik powinien być bardzo łatwy w obsłudze. Podobnie jak w przypadku hybrydowych wersji plug-in klasy C i S, zasięg elektryczny wyniesie nieco ponad 100 km WLTP.
AMG bez V8 BiTurbo?
W przypadku Klasy C potwierdzono już C 43 z turbosprężarką M254 i F1-E (390 KM) oraz C 63 z M139 z AMG E Performance (653 KM) .
Według plotek, kolejny E 63 AMG może być również oparty na 4-cylindrowym M139 z modułem AMG E Performance o mocy 204 KM.
Nie wiadomo jeszcze, czy E 53 AMG będzie nadal bazować na 6-cylindrowym M256. Ponieważ wersja 43 AMG, oparta na 4-cylindrowej serii M254, znajduje się na „granicy” z 390 KM. Więc musiałbyś zainstalować tutaj silnik jednoosobowy M139. Oczywiście lepszym rozwiązaniem byłoby zachowanie M256 jako 53.

Nie ma jeszcze zdjęć wnętrza, ale będzie on oparty na układzie klasy C i S z dużym, centralnym wyświetlaczem MBUX.
Można również zobaczyć, prawdopodobnie jako opcję, że nowa Klasa E otrzyma w pełni chowane klamki drzwi z Klasy S i EQS. EQE ma je również jako opcję.
Ponieważ nowa Klasa E W214 jest oparta na nowej platformie MRA, otrzyma również nową skrętną tylną oś.
Inne nowe funkcje to aktywne oświetlenie otoczenia i oświetlenie cyfrowe, każde z 1,3 milionami pikseli.

Nowa Klasa E z klientami od wiosny 2023
Nie wiadomo jeszcze, czy nowa Klasa E zostanie zaprezentowana na targach CES w Las Vegas na początku stycznia 2023 roku. Powinna trafić do klientów wiosną 2023 roku.
Zdjęcia Erlköniga przedstawiają Klasę E z gwiazdą centralną. Należy również mieć nadzieję, że Linia Exclusive z gwiazdą na masce nie będzie dostępna wyłącznie w Chinach, jak ma to miejsce w przypadku Klasy C.
Kombi ma być oferowane po raz ostatni w serii. Więc nadal masz szansę na zakup kombi od Mercedes-Benz do 2030 roku.
Klasa E nie ma już własnego coupé i kabrioletu. Jest on połączony z pochodnymi Klasy C, tworząc CLE:
Źródło: jesmb