Loader

Nowe modele na 2022 w Mercedesach i AMG

Wizja EQXX

Wizja EQXX wyznacza początek nowego roku 2022 . Dzięki nowemu światowemu rekordowi w wartości cW i niezwykle wydajnemu silnikowi elektrycznemu, osiągnięto zasięg 1000 km. Premiera The Vision 3 stycznia 2022 roku na targach CES w Las Vegas. Vision wykorzystuje technologię, która później pojawi się w innych nowych modelach EQ Mercedesa.

C 43 AMG 4matic

Podstawowy wariant Klasy C pojawi się prawdopodobnie na wiosnę. M254 z E-Turbo jest używany w Formule 1. Maksymalna moc to 390 KM. Na pokładzie znajduje się również ISG (48 V) i funkcja overboost z dodatkową mocą 30 sekund.

tutaj samochód koncepcyjny Maybach EQS SUV

E 220d i E 220d 4matic z OM654M

11 stycznia 2022 roku E 220d i E 220d 4matic jako sedan i kombi (W/S213) zostały zwolnione do zamówień. Zmieniono w nich silniki z OM654 na OM654M (nowy silnik z nowej Klasy C W206). Dostarcza 200 KM i 440 NM. Silnik jest podłączony do zintegrowanego generatora rozruchowego o mocy 20 KM (48 V, 2. generacji). Co więcej, ten silnik jest już zgodny z normą EU7, ponieważ oprócz SCR-KAT w pobliżu silnika, ma również drugi SCR-Kat z tyłu w układzie wydechowym.

EQA 250+

Wersja dalekiego zasięgu EQA zadebiutuje jako EQA 250+. Ponieważ bateria pochodzi z chińskiej EQA 300 4matic, która jest produkowana lokalnie w Pekinie, tylko 1000 jednostek tej baterii o mocy 73,5 kWh (bateria UE EQA ma 66,5 kWh) będzie dostępnych w Europie – zgodnie z obecnymi plotkami. W połączeniu z bardziej wydajną maszyną PSM uzyskuje się zasięg 540 km (zamiast 426 km).

Aktualizacja EQA 250 i debiut EQB 250

Nieco później po EQA 250+ bardziej wydajna technologia zostanie prawdopodobnie zastosowana w EQA 250, a następnie w nowym EQB 250 bez większego akumulatora 73,5 kWh. Więc te modele otrzymują PSM zamiast ASM na przedniej osi. Zasięg zwiększa się następnie z EQA 250 z 426 do ok. 482 km z EQA. 

AMG GT 63 SE Performance 4matic+ 4-drzwiowy

Około 9 miesięcy spóźnione, Mercedes-AMG wprowadza na rynek pierwszą hybrydę plug-in P3 o zasięgu elektrycznym 12 km. W GT hybryda plug-in P3 jest połączona z 639-konnym silnikiem V8 BiTurbo, dzięki czemu dostarcza 843 KM i przyspiesza do 100 km/hw 2,9 sekundy i do 200 km/hw mniej niż 10 sekund.

Oprócz 639 KM z V8, na tylnej osi zamontowany jest silnik elektryczny o mocy 204 KM.

Premiera sprzedaży nastąpi na początku 2022 r., a rozpoczęcie dostaw zaplanowano na wiosnę 2022 r.

Mercedes AMG SL (R232)

Nowy Mercedes-AMG SL (R232) otrzyma zatwierdzenie zamówienia w marcu, a następnie trafi do klientów od kwietnia 2022 roku. Istnieją dwie wersje V8 (SL 55 i SL 63), choć nie jest jasne, czy SL 55 zadebiutuje tylko w USA. W UE prawdopodobnie zadebiutują dwa napędy AMG E Performance (z 4-cylindrowym i 8-cylindrowym) i zasięgiem elektrycznym ok. 12 km. SL 43 AMG z M254 i E-Turbo o mocy 390 KM zadebiutuje później w 2022 roku.

Mercedes S 63 E AMG 4matic+

Po debiucie nowej Klasy S (W223) w listopadzie 2020 roku, wersja Klasy S AMG zadebiutuje w 2022 roku. Dostaje również hybrydę plug-in AMG P3 „E Performance” z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM na tylnej osi. Po raz pierwszy wariant AMG sedana Klasy S ma dużą gwiazdę centralną i nie ma gwiazdy na masce. Dostawy rozpoczną się na wiosnę/lato 2022.

EQS SUV (X296)

Po wprowadzeniu EQS na platformę EVA2 i zaprezentowaniu sedana EQE na targach IAA 2021, Mercedes zaprezentuje SUV EQS (X296) wiosną 2022 roku. Jest produkowany w amerykańskiej fabryce w Tuscaloosa i zawiera cechy techniczne zestawu EVA2. Obejmuje to również MBUX Hyperscreen i 10-stopniową skrętną oś tylną. Rozmiar baterii jest na tym samym poziomie co w limuzynie EQS przy 107,8 kWh. Dostawa SUV-a Mercedes EQS (X296) ma się rozpocząć jesienią 2022 roku. Z kolei EQS SUV Maybacha pokazany na IAA pojawi się dopiero w 2023 roku.

C 63 AMG E Performance 4matic+

Skomplikowany napęd C 63 AMG E Performance 4matic+ prawdopodobnie nie pojawi się w serii 206 przed latem 2022 roku. Oprócz zasięgu elektrycznego 12 km (WLTP), 4-cylindrowy M139 ma moc 450 KM, a silnik elektryczny 204 KM. silnik na tylnej osi.

Mercedes-AMG zaczyna się od wewnętrznie nazwanego wariantu HPB80 o pojemności 6,1 kWh, mocy ciągłej 95 KM i mocy szczytowej 204 KM przez dziesięć sekund. Waży 89 kilogramów i dzięki temu osiąga gęstość mocy 1,7 kW/kg. Konwencjonalne baterie bez bezpośredniego chłodzenia ogniw osiągają około połowę tej wartości.

Oznacza to, że 653 KM jest dostępne przez 10 sekund. Potem z akumulatora jest 95 KM, co daje moc 544 KM.

Zdjęcie: Jens Walko z  WalkoArt 

Klasa T

Osobowa wersja nowego Citana będzie dostępna wiosną. W perspektywie średnioterminowej Klasa T może zastąpić Klasę B. Zastosowano tutaj 1,33 litrowy silnik benzynowy M282 i prawdopodobnie również diesel (OM608). Wersja E Klasy T (EQT) będzie dostępna w drugiej połowie 2022 roku.

Zdjęcie przedstawia Vision EQT

EQE sedan (V295)

Najważniejszym wydarzeniem roku 2022 jest niewątpliwie elektryczny sedan biznesowy. Z akumulatorem 90,56 kWh EQE 350 o mocy 292 KM ma zasięg około 660 km. Dostawy zaplanowano na połowę 2022 r. Maksymalna moc ładowania to 170 KW. Napełnienie szybkiej ładowarki od 10 do 80% zajmuje 32 minuty, a EQE 350 naładuje 250 km w 15 minut. Istnieje również opcja dla MBUX Hyperscreen (obecnie jednak istnieją ograniczenia związane z brakiem półprzewodników). Jeszcze przed dostawą w połowie 2022 r. Mercedes prezentuje mocniejszą wersję 4matic z napędem na wszystkie koła niż EQE 350. Będzie ona również dostępna bezpośrednio po wprowadzeniu na rynek w połowie 2022 r. Zapowiedziano również wersję AMG o mocy 680 KM.

AMGONE

Po licznych opóźnieniach AMG ONE ze złożonym silnikiem Formuły 1 trafi do 275 wybranych klientów w połowie 2022 roku. AMG ONE jest wyposażony w 1,6-litrową turbodoładowaną jednostkę V6, która w wersji ulicznej dostarcza około 680 KM. Ponadto wykorzystywane są łącznie 4 maszyny elektryczne. Możliwa jest moc systemowa ponad 1000 KM.

Maksymalna prędkość to ponad 350 km/h. Sprint do 200 km/h zajmuje mniej niż 6 sekund.

eCitan i EQT

Wersje E Citana i Klasy T będą dostępne dla klientów od drugiej połowy 2022 roku. Technologia została już szczegółowo zapowiedziana dla eCitana.

Według WLTP zasięg ma wynieść około 285 kilometrów. Spełnia tym samym potrzeby użytkowników komercyjnych, którzy często wykorzystują te modele jako samochody kurierskie i dostawcze na terenach miejskich. Na stacjach szybkiego ładowania akumulator prawdopodobnie zostanie naładowany od 10 do 80 procent w ciągu 40 minut. Duży plus: jeśli chodzi o wymiary przestrzeni ładunkowej i ładowność, nie trzeba iść na żadne kompromisy w porównaniu z konwencjonalnymi modelami. Do eCitana dostępny będzie również zaczep do przyczepy.

eCitan dostarcza 102 KM i 245 NM. Maksymalna prędkość jest ograniczona do 130 km/h. Czas ładowania ładowarką pokładową 11 KW wynosi 4,5 godziny, a opcjonalnym OBC 22 KW 2 godziny.

G 63 AMG 4×4²

Nowy G 63 AMG 4×4² z osiami portalowymi otrzyma zatwierdzenie zamówienia w drugim kwartale. Dostawy rozpoczną się latem 2022 roku (III kwartał).

Zdjęcie  KindelAuto

Modernizacja GLE

GLE (V167) otrzymuje nowy przód (inne reflektory, inny grill i nowy przedni zderzak). Tył również zostanie zmoedernizowany.

Chociaż krata ma typowe cechy terenowe SUV-a, ma w tle nowe pionowe listwy wprowadzone w Klasie C.

We wnętrzu znajduje się nowa generacja kierownicy z liftingu Klasy E, Klasy S itp.

Jeśli chodzi o silniki, ma zadebiutować OM656M z 20-konnym ISG.

Zdjęcie: Jens Walko z  WalkoArt 

Nowy GLC (X254)

Nowy GLC (X254) będzie dostępny dla klientów jesienią 2022 roku. Będzie produkowany w zakładzie w Bremie, a od końca 2022 r. także w zakładzie Sindelfingen. Przyjmuje wnętrze nowej Klasy C, a także otrzymuje nowe funkcje Klasy C:

  • Nowy silnik benzynowy M254 z ISG drugiej generacji (48 V)
  • Nowy silnik wysokoprężny OM654M z ISG drugiej generacji (48 V)
  • Skrętna tylna oś o 2,5 stopnia zapewnia większą zwinność na wiejskich drogach i mniejszy promień zawracania o 40 cm
  • MBUX z dużym wyświetlaczem centralnym
  • Mercedes Digital Light z 2,6 milionami pikseli dla doskonałego oświetlenia drogi w nocy
  • Pochodna AMG z AMG E Performance (silnik elektryczny +204 KM na tylnej osi)

Wideo: Jens Walko z WalkoArt 

Modernizacja Klasy A (W/V177)

Pod koniec 2022 roku Mercedes Klasy A W177 (debiut w maju 2018) otrzyma lifting po 4 latach budowy. Ze względu na niedobór półprzewodników czas dostawy niektórych wariantów modeli Klasy A jest tak długi, że każdy obecny nowy zamawiający prawdopodobnie będzie już miał dostarczony model po faceliftingu.

Klasa A otrzymuje zaktualizowany przód (nowy przedni pas). Linia AMG zamieni kratkę diamentową na kratkę w kształcie gwiazdy (patrz Klasa C AMG-Line). Z tyłu pojawi się również nowy tylny pas i nowy układ tylnych świateł.

Zdjęcie: Jens Walko

SUV EQE (X294)

Sedan EQE dostanie również SUV-a. X294 będzie również montowany w amerykańskiej fabryce w Tuscaloosa, a jego prezentacja zaplanowana jest na jesień 2022 roku. Oprócz opcjonalnego MBUX Hyperscreen używany jest akumulator o pojemności ok. 90 kWh. Dostawy różnych wersji rozpoczną się dopiero w 2023 roku.

Zdjęcie: Jens Walko z  WalkoArt 

Źródło: daimler media

Tagi:

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij