Loader

Nowy GLS już w Auto-Studio

 

Więcej przestrzeni, większy komfort, więcej luksusu: rozpoczęcie sprzedaży nowego Mercedesa GLS

 

Nowy Mercedes-Benz GLS to największy i najbardziej luksusowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy. W skrócie, na tle poprzednika oferuje jeszcze więcej przestrzeni, większy komfort i więcej luksusu. Imponujące wymiary (5207 mm dł., +77 mm, 1956 mm szer., +22 mm) zapewniają mu dominującą prezencję, a wydłużenie rozstawu osi o 60 mm (do 3135 mm) pozwoliło dodatkowo zwiększyć przestronność wnętrza, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń (miejsce na nogi: +87 mm). Trzy rzędy w pełni elektrycznie regulowanych foteli zapewniają wszystkim podróżującym dużą przestrzeń i wyjątkową wygodę. Siedzenia w trzecim rzędzie można schować w podłodze, a te w środkowym złożyć, zwiększając w ten sposób przestrzeń bagażową (maksymalnie 2400 litrów).

 

Po raz pierwszy GLS jest dostępny w wersji 6-miejscowej, z dwoma luksusowymi fotelami w środkowym rzędzie. Swoją światową premierę w odmianie GLS 580 4MATIC (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 9,8-10,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 224-229 g/km; dane wstępne) świętuje zelektryfikowany silnik V8 z układem EQ Boost, czyli instalacją elektryczną 48 V ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem.

Podobnie jak GLE, najnowszy GLS oferuje najnowszą generację systemów wspomagania kierowcy Mercedes-Benz. Nowy napęd na obie osie 4MATIC zapewnia doskonałą zwinność na drodze i duże możliwości na nieutwardzonych szlakach. GLS imponuje również aerodynamiką – wartość współczynnika oporu powietrza Cd wynosi 0,32 (poprzednik: 0,35). Ponadto model oferuje nową funkcję myjni (Carwash), która umożliwia przygotowanie auta do wjazdu na myjnię za naciśnięciem przycisku.

Jako Klasa S wśród SUV-ów, nowy GLS rozpieszcza swoich podróżujących, zwłaszcza tych z tyłu. Oto najważniejsze cechy nowego modelu z dziedziny komfortu i bezpieczeństwa w skrócie:

  • Standardowo montowane matrycowe reflektory MULTIBEAM LED (na jeden reflektor przypada 112 diod LED), wytwarzające maksymalne natężenie światła dozwolone przez prawo – w rezultacie jasność świateł drogowych nie spada poniżej wartości odniesienia 1 luksa na dystansie ponad 650 m
  • System rozrywki MBUX dla tylnych siedzeń: dwa 11,6-calowe ekrany dotykowe do oglądania filmów, słuchania muzyki i korzystania z internetu
  • Pakiet komfortu z tyłu Plus: osobny tablet do sterowania wszystkimi funkcjami komfortu i rozrywki MBUX z tylnych siedzeń
  • Elektrycznie regulowane fotele w standardzie, podobnie jak funkcja Easy-Entry, która ułatwia wsiadanie i wysiadanie z trzeciego rzędu siedzeń
  • Łatwe składanie wszystkich tylnych siedzeń – za naciśnięciem przycisku
  • Do wyboru: trzyosobowa kanapa albo dwa luksusowe, indywidualne fotele z podłokietnikami w drugim rzędzie
  • Dwa pełnowartościowe siedzenia w trzecim rzędzie (dla osób o wzroście do 1,94 m), z funkcją podgrzewania i osobnymi portami USB do ładowania urządzeń przenośnych
  • Dostępna jest pięciostrefowa klimatyzacja automatyczna

Od 1997 roku, kiedy na rynek trafiła Klasa M, Mercedes-Benz wytwarza swoje SUV-y premium w USA – na głównym rynku zbytu tych pojazdów. Pełnowymiarowy wariant GL, oferujący miejsce dla siedmiu osób, wprowadzono w 2006 r. Modernizacja z 2015 r. podkreśliła luksusowy charakter drugiej generacji modelu i została połączona ze zmianą jego nazwy – z GL na GLS. Obecnie jest on liderem w swoim segmencie rynku, podobnie jak limuzyna Klasy S.

Układ napędowy: wszystkie silniki benzynowe mają rozrusznikoalternator i EQ Boost

Wysokie aspiracje nowego Mercedesa GLS mają odzwierciedlenie w gamie silników. Mocne 6- i 8-cylindrowe jednostki zapewniają imponującą mocbez wysiłku, zgodnie z charakterystyką tego luksusowego samochodu.

W wariancie GLS 580 4MATIC (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 9,8-10,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 224-229 g/km; dane wstępne) debiutuje nowy, zelektryfikowany silnik benzynowy V8 z 48-woltową instalacją elektryczną i zintegrowanym rozrusznikoalternatorem. Jednostka osiąga moc 360 kW (489 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a system EQ Boost krótkotrwale generuje dodatkowe 250 Nm momentu obrotowego i 16 kW (22 KM). Zintegrowany rozrusznikoalternator (ISG) odpowiada za realizację hybrydowych funkcji napędu, takich jak „doładowanie” podczas przyspieszania lub rekuperacja energii, a jednocześnie pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa w stopniu zarezerwowanym wcześniej dla techniki hybrydowej wysokiego napięcia.

Poza krajami Unii Europejskiej dostępny będzie wariant GLS 450 4MATIC, napędzany przez zelektryfikowany, 6-cylindrowy silnik rzędowy współpracujący z instalacją 48 V (moc 270 kW/367 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego + krótkookresowo 250 Nm i 16 kW/22 KM w ramach EQ Boost).

Diesel: 6-cylindrowy silnik dla Europy, Rosji i innych rynków

Obie wysokoprężne wersje GLS napędza 6-cylindrowy silnik rzędowy OM 656. Pierwsza z nich to GLS 350 d 4MATIC o mocy 210 kW (286 KM) i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 7,6-7,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 200-208 g/km)*. Druga – GLS 400 d 4MATIC – rozwija 243 kW (330 KM) i 700 Nm (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 7,6-7,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym: 201-208 g/km)*. Oba warianty są już zgodne ze standardem Euro 6d (RDE/Real Driving Emissions, etap II), który nie wejdzie w życie przed 1 stycznia 2020 r. dla nowych modeli i rok później dla wszystkich pojazdów.

Napęd na wszystkie koła 4MATIC: zwinny na drodze, lepszy w terenie

We wszystkich wariantach nowego GLS-a za przekazywanie siły napędowej odpowiada 9-stopniowa skrzynia automatyczna 9G-TRONIC.Szeroka rozpiętość przełożeń pozwala na wyraźne zmniejszenie prędkości obrotowej silnika przy poszczególnych prędkościach jazdy i stanowi decydujący czynnik wpływający na wysoki poziom efektywności energetycznej oraz komfort jazdy. Standardem jest także skrzynia rozdzielcza z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Umożliwia ona zmienny transfer momentu napędowego pomiędzy osiami – od 0 do 100% (tzw. moment obrotowy na żądanie).

Nowością jest opcjonalnie dostępna skrzynia rozdzielcza skonfigurowana specjalnie dla lepszej charakterystyki off-roadowej. Poza sprzęgłem wielotarczowym z funkcją momentu obrotowego na żądanie wyposażono ją w przekładnię redukcyjną do jazdy w terenie. Dwie całkowicie połączone skrzynie rozdzielcze pozwalają na dodatkową poprawę bezpieczeństwa i zwinności prowadzenia także podczas jazdy po asfalcie – zwłaszcza w zakrętach. W specyficzny sposób wpływają na stopień odchylenia od toru jazdy, tak aby wywołać nadsterowność lub podsterowność.

Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC w standardzie

Nowy Mercedes-Benz GLS seryjnie otrzymuje udoskonalone zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z adaptacyjnym systemem tłumienia Adaptive Damping System Plus. Korzystając z zaawansowanych systemów czujnikówi algorytmów, w czasie rzeczywistym dopasowuje ono charakterystykę resorowania do warunków i sytuacji na drodze. W porównaniu z zawieszeniem poprzedniej generacji ulepszono wszystkie elementy i zoptymalizowano mocowania zawieszenia kół. Cel: maksymalny komfort jazdy. Co więcej, niezależnie od obciążenia pneumatyczne zawieszenie utrzymuje prześwit samochodu na stałym poziomie.

Funkcja przygotowania do wizyty na myjni: gotowy do czyszczenia

Jednym z nowych, standardowych elementów wyposażenia nowego GLS-a jest funkcja przygotowania do wizyty na myjni (Carwash) – przydatna zwłaszcza w przypadku tak dużego pojazdu. Po pierwsze, po wciśnięciu odpowiedniego przycisku zawieszenie podnosi się do najwyższej pozycji. Za sprawą geometrii osi zmniejsza to rozstaw kół i ułatwia nie tylko wjazd do myjni, ale także usunięcie brudu pozostałego w nadkolach. Funkcja obejmuje również złożenie lusterek bocznych oraz zamknięcie bocznych okien i przesuwnego dachu. Ponadto „usypia” czujnik deszczu, przełącza klimatyzację na tryb recyrkulacji powietrza i dla ułatwienia wjazdu, po 8 s aktywuje widok z przedniej kamery. Gdy kierowca wyjedzie z myjni i przekroczy prędkość 20 km/h, funkcja zostaje automatycznie wyłączona.

Światowy debiut i premiera rynkowa

Nowy Mercedes-Benz GLS zostanie zaprezentowany po raz pierwszy podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku (od 19 do 28 kwietnia 2019). W salonach dealerskich w USA i Europie Zachodniej pojawi się przed końcem roku. Model jest produkowany w fabryce w Tuscaloosa (Alabama/USA).

Źródło : www.media.daimler.pl

Zdjęcia: Auto-Studio Łódź   @autostudio_mercedesbenz 

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij