Loader

Porównanie: Mercedes EQC vs. BMW iX3

Na EQC 400 4matic trzeba było długo czekać. We wrześniu 2018 roku został zaprezentowany publiczności światowej w Sztokholmie. Od czerwca 2019 r. Dostarczono 500 sztuk. Właściwa seria rozpoczęła się dopiero w czwartym kwartale 2019 r.

BMW iX3 jest oparty na BMW X3. Podobnie jak EQC opiera się na GLC. Podczas gdy EQC jest produkowany z GLC na linii w Bremie i Pekinie na rynek chiński, BMW chce produkować iX3 dla całego rynku światowego w Chinach.

W porównaniu do Mercedes EQC, BMW iX3 ma tylko jeden silnik elektryczny na tylnej osi. Podobnie jak Mercedes, BMW wykorzystuje tylko maszyny asynchroniczne. Poradzi sobie bez trwale wzbudzonego rdzenia wykonanego z neodymu. Oznacza to, że oba pojazdy mają nieco wyższy pobór mocy, ale nie potrzebują metali ziem rzadkich do silnika elektrycznego.

  Mercedes EQC 400 4matic BMW iX3
Wydajność systemu 408 KM 286 KM
Moment obrotowy 760 NM 400 NM
Przyspieszenie 0-100 km / h 5.1s ?
Waga 2495 kg ?
Vmax 180 km / h ?
Zasięg WLTP * 390-410 km 420-440 km
Rozmiar baterii netto 80 kWh 74 kWh
Szybkie ładowanie DC do 110 kW 150 KW
Czas ładowania do 80% 40 min 30 minut
długość 4,76m 4,72m
* w zależności od wybranego wyposażenia.    

W konstrukcji BMW iX3 pozostaje znacznie bliżej silnika spalinowego niż EQC. BMW iX3 zostanie wkrótce zaprezentowane. Po raz pierwszy zostanie dostarczony w Chinach pod koniec 2020 roku. Zostanie dostarczony do niemieckich klientów dopiero na początku 2021 r. Do tego czasu Mercedes chce wyprodukować 50 000 EQC w Bremie.

Źródło: jesmb

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij