Na EQC 400 4matic trzeba było długo czekać. We wrześniu 2018 roku został zaprezentowany publiczności światowej w Sztokholmie. Od czerwca 2019 r. Dostarczono 500 sztuk. Właściwa seria rozpoczęła się dopiero w czwartym kwartale 2019 r.
BMW iX3 jest oparty na BMW X3. Podobnie jak EQC opiera się na GLC. Podczas gdy EQC jest produkowany z GLC na linii w Bremie i Pekinie na rynek chiński, BMW chce produkować iX3 dla całego rynku światowego w Chinach.
W porównaniu do Mercedes EQC, BMW iX3 ma tylko jeden silnik elektryczny na tylnej osi. Podobnie jak Mercedes, BMW wykorzystuje tylko maszyny asynchroniczne. Poradzi sobie bez trwale wzbudzonego rdzenia wykonanego z neodymu. Oznacza to, że oba pojazdy mają nieco wyższy pobór mocy, ale nie potrzebują metali ziem rzadkich do silnika elektrycznego.
Mercedes EQC 400 4matic | BMW iX3 | |
Wydajność systemu | 408 KM | 286 KM |
Moment obrotowy | 760 NM | 400 NM |
Przyspieszenie 0-100 km / h | 5.1s | ? |
Waga | 2495 kg | ? |
Vmax | 180 km / h | ? |
Zasięg WLTP * | 390-410 km | 420-440 km |
Rozmiar baterii netto | 80 kWh | 74 kWh |
Szybkie ładowanie DC do | 110 kW | 150 KW |
Czas ładowania do 80% | 40 min | 30 minut |
długość | 4,76m | 4,72m |
* w zależności od wybranego wyposażenia. |
W konstrukcji BMW iX3 pozostaje znacznie bliżej silnika spalinowego niż EQC. BMW iX3 zostanie wkrótce zaprezentowane. Po raz pierwszy zostanie dostarczony w Chinach pod koniec 2020 roku. Zostanie dostarczony do niemieckich klientów dopiero na początku 2021 r. Do tego czasu Mercedes chce wyprodukować 50 000 EQC w Bremie.
Źródło: jesmb