Moduł AVAS to zewnętrzny głośnik, który symuluje syntetyczny hałas silnika do 35 km/h, dzięki czemu przechodnie ostrzegają przed cichymi, elektrycznymi hybrydami typu plug-in i samochodami elektrycznymi. Jest obowiązkowa dla wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdów od 1 lipca 2021 r.
Prowadzi to obecnie do opóźnień we wszystkich modelach hybrydowych typu plug-in (blokada dostawy) oraz w EQC (prawdopodobnie również w modelach smart). Może to być również powodem, dla którego zwolnienie zamówienia na Mercedes EQS zostało przesunięte z 27 maja 2021 r. na 16 lipca 2021 r.
Jeśli system AVAS nie będzie szybko ponownie dostępny, może to mieć wyjątkowo negatywny wpływ na prodykcję Daimler AG w UE w 2021 r.
Oddanie głosu zelektryfikowanemu Mercedesowi
Z tymi i wieloma innymi przepisami wynika, że eksperci od dźwięku z ośrodka testów akustycznych w Centrum Technologicznym Mercedes-Benz (MTC) w Sindelfingen pracują nad udzieleniem głosu zelektryfikowanemu Mercedesowi. Specjalne mikrofony w zewnętrznych testerach dźwięku są wykorzystywane do opracowania indywidualnie skonfigurowanego e-dźwięku dla każdego modelu elektrycznego. Symulacje, pomiary, oceny i szczegółowe ulepszenia są kontynuowane, aż wynik będzie doskonały. Podczas kolejnych jazd testowych na pokładzie znajduje się szczególnie wrażliwy pasażer – sztuczna głowa. Rejestruje najmniejsze dźwięki i jest imponująco zbliżona do ludzkiego słuchu.
Różne standardy na różnych rynkach
Dźwięk Mercedes-Benz AVAS różni się tylko nieznacznie w UE, Japonii i Chinach. W USA obowiązują inne wymagania, na przykład dotyczące głośności dźwięku. Co więcej, stojący pojazd musi już generować dźwięk po włączeniu biegu, który staje się głośniejszy do 30 km/h. Wyłączanie AVAS przez klienta jest zabronione w prawie wszystkich krajach.