Loader

Wszystkie dane i informacje na temat liftingu E 63 AMG

Od czasu legendarnego „Młota” z 1986 roku, Klasa E była jednym z głównych modeli, które tworzą podstawową markę Mercedes-AMG. W najnowszej generacji sportowa dynamika jazdy modeli Performance Affalterbach jest połączona ze znacznie wyższym komfortem i uzupełniona rozbudowaną aktualizacją projektu: centralny wlot powietrza chłodzącego w całkowicie przeprojektowanej przedniej części jest znacznie większy niż przedtem i teraz ma także charakterystyczną dla AMG osłonę chłodnicy z dwunastoma pionowymi Listwy, a także powiększona gwiazda centralna. Wraz z bardziej płaskimi, w pełni diodowymi światłami przednimi, typowe dla tego modelu dodatkowo nadkola, a zaokrąglona maska z kopułkami mocy zapewnia zupełnie nowy, znacznie bardziej dynamiczny wygląd. Nowo uformowany przednia część w kształcie skrzydła odrzutowego z trzema dużymi, funkcjonalnymi wlotami powietrza i przednim rozdzielaczem wpływa na ogólne proporcje pojazdu, a także znacznie zmniejsza siłę nośną przedniej osi. Wnętrze zostało również gruntownie zmodernizowane: panoramiczny kokpit, nowa kierownica AMG Performance i system multimedialny MBUX z funkcjami i wyświetlaczami charakterystycznymi dla AMG podkreślają członkostwo rodziny AMG.

Przyciągający wzrok nowy wygląd modeli E 63 4MATIC + (zużycie paliwa 11,9-11,6 l / 100 km, emisja CO2 273-265 g / km) jest w dużej mierze technicznie uzasadniony. Aby zapewnić optymalny przepływ powietrza dla 4-litrowego silnika V8 biturbo, w tym chłodzenie powietrza doładowującego, zewnętrzne wloty powietrza w Jet-Wing są nie tylko wyjątkowo duże, ale także kierują powietrze tam, gdzie jest potrzebne, za pomocą dwóch łopatek poprzecznych.

 

Projektanci i eksperci od aerodynamiki ściśle ze sobą współpracowali przy projekcie. Dzięki ich odkryciom stworzono nie tylko uderzającą stylistykę AMG, ale także zoptymalizowaną aerobalance – zapewniającą zwinność podczas jazdy po drogach wiejskich i optymalną stabilność jazdy przy dużych prędkościach na autostradzie. Ponadto aerodynamicy byli w stanie dodatkowo zmniejszyć opór powietrza.

 

Kolejna uderzająca cecha wizualna: harmonijnie dopasowana klapa w czarnym połysku rozciąga się na całym przednim zderzaku, rozciąga się na zewnętrzną krawędź „skrzydła odrzutowego” i zamyka go z boku. Przedni rozdzielacz jest w kolorze nadwozia (model podstawowy), w srebrnym cieniu (model S), w błyszczącym kolorze czarnym (z opcjonalnym pakietem nocnym AMG) lub w kolorze węglowym (z opcjonalnym pakietem zewnętrznym AMG Carbon I). Mocniejsze i 27-milimetrowe szersze nadkola zapewniają miejsce na szerszy rozstaw kół, a większe koła na przedniej osi – także zaletę funkcjonalną

Mercedes AMG E 63 S 4matic + z pakietem nocnym AMG

Nowa tylna konstrukcja zapewnia większą elegancję i lekkość

 

Z tyłu sedana natychmiast zauważalne są nowe, bardziej płaskie i teraz podzielone tylne światła. Nachodzą  teraz na pokrywę bagażnika i są optycznie połączone z listwą wykończeniową w błyszczącym chromie na górze. W samochodzie kombi taśma ozdobna rozciąga się jeszcze bardziej do końca zewnętrznych świateł tylnych. Jego kształt pozostaje niezmieniony, ale nadano mu nowy wygląd wnętrza z wyglądem sedana.  Krawędź pokrywy bagażnika sedana jest pomalowana na kolor pojazdu, a opcjonalny pakiet karbonowy AMG Exterior II wykonany jest z włókna węglowego.

Szlachetne wnętrze o sportowym charakterze i wysoki komfort na długich dystansach

 

Wnętrze łączy szlachetną atmosferę i wysokiej jakości materiały z charakterystyczną wydajnością AMG. Fotele AMG są pokryte skórą nappa, łączą bezpieczne podparcie boczne z dużym komfortem na długich dystansach i mają grafikę siedzeń charakterystyczną dla AMG z plakietką „AMG” na oparciach przednich siedzeń. Inne warianty skóry są opcjonalnie dostępne. Na życzenie można zamówić również fotele wyczynowe AMG ze zintegrowanymi zagłówkami i jeszcze lepszym podparciem bocznym. W wariancie S osoby odpowiedzialne za produkt dopracowały wnętrze, w tym skórzaną osłonę nappa na desce rozdzielczej oraz pasy i pasy bezpieczeństwa w krystalicznie szarym kolorze. W ofercie znajdują się nowe, charakterystyczne dla AMG tapicerki ze skóry nappa w kolorze czarnym / tytanowo-szarej perły z kontrastującymi żółtymi szwami.

 

Kolejną atrakcją jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX z ekranem dotykowym i touchpadem, inteligentnym sterowaniem głosowym oraz wyświetlaczami i ustawieniami specyficznymi dla AMG. Dwa połączone wyświetlacze zestawu wskaźników i wyświetlaczy multimedialnych łączą się optycznie pod wspólną szybą, tworząc panoramiczny kokpit. W modelu podstawowym monitory mają przekątną 10,25 cala, w modelu S ekrany 12,25 cala są standardem na pokładzie. Aby wyświetlić zestaw wskaźników, klient może przełączać się między trzema stylami wyświetlania AMG: „Modern Classic”, „Sport” i „Supersport”. Szczególnie uderzający jest tryb „Supersport” z centralnym, okrągłym obrotomierzem i poziomymi wyświetlaczami perspektywicznymi, które znajdują się po lewej i prawej stronie obrotomierza i tworzą przestrzenne wrażenie głębi.

 

Kierowca może korzystać z menu AMG, aby wywoływać różne specjalne wyświetlacze AMG, takie jak dane silnika, wyświetlacz biegów, rozgrzewka, konfiguracja, licznik G i licznik wyścigu. Wyświetlacz multimedialny z ekranem dotykowym podkreśla również dynamiczne dopasowanie do poszczególnych wyświetlaczy AMG, takich jak wizualizacja programów jazdy lub dane telemetryczne.

 

4-litrowy silnik V8 biturbo AMG z podwójnymi ładowarkami

 

4-litrowy silnik V8 biturbo AMG w E 63 S 4MATIC + (łączne zużycie paliwa 11,9-11,6 l / 100 km; łączna emisja CO2 273-267 g / km) pozostaje niezmieniony przy 450 kW (612 KM) i osiąga maksymalny moment obrotowy 850 Nm. Jest dostępny w szerokim zakresie prędkości od 2500 do 4500 obr / min, a zatem daje poczucie doskonałej suwerenności przy każdej pozycji pedału przyspieszenia. Model podstawowy E 63 4MATIC + (łączne zużycie paliwa 11,8-11,6 l / 100 km; łączna emisja CO2 270-265 g / km) ma moc 420 kW (571 KM) i moment obrotowy 750 Nm. Sedan przyspiesza od 0 do 100 km / hw 3,4 sekundy jako wariant S i w 3,5 sekundy jako wariant podstawowy. Wartości dla kombi to 3,5 sekundy (wariant S) i 3,6 sekundy (wariant podstawowy).

 

Aby optymalnie zaprojektować wydajność i szybkość reakcji 4-litrowego silnika V8 AMG, dwie turbosprężarki są zaprojektowane w technologii podwójnego przewijania. Zmniejszają przeciwciśnienie spalin i optymalizują wymianę gazową. Dzięki standardowej dezaktywacji cylindrów i innym środkom są bardzo wydajne. Dezaktywacja cylindra jest dostępna w szerokim zakresie prędkości od 1000 do 3250 obr./min, jeśli kierowca wybrał program jazdy „Komfort”. Specjalny wyświetlacz w zestawie wskaźników informuje, czy dezaktywacja cylindra jest aktywna i czy silnik pracuje obecnie w czterech czy ośmiu cylindrach. Przejście między tymi dwoma stanami roboczymi jest spontaniczne, szybkie i neutralne pod względem momentu obrotowego, dzięki czemu pasażerowie nie muszą akceptować utraty komfortu.

 

W przeciwieństwie do nowych modeli GLE 63 i GLS 63 AMG, zainstalowany tutaj M177 nie ma zintegrowanego generatora rozruchowego (48 woltów, doładowanie EQ o mocy 22 KM) na wale korbowym.

 

Unikalny w segmencie konkurencyjnym wariant S jest wyposażony w dynamiczne mocowania silnika. Łagodzą konflikt celów między połączeniem układu napędowego, który jest możliwie jak najbardziej miękki dla zapewnienia wysokiego komfortu, a połączeniem, które jest tak sztywne, jak to możliwe dla optymalnej dynamiki jazdy. Łożyska dynamiczne mogą szybko i stale dostosowywać swoją sztywność do odpowiednich warunków jazdy i wymagań. Kierowca korzysta z większej precyzji podczas dynamicznej jazdy, a komfort jest zauważalnie lepszy, gdy łożyska są delikatnie kontrolowane.

 

Źródło: jesmb.de

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij