Od czasu legendarnego „Młota” z 1986 roku, Klasa E była jednym z głównych modeli, które tworzą podstawową markę Mercedes-AMG. W najnowszej generacji sportowa dynamika jazdy modeli Performance Affalterbach jest połączona ze znacznie wyższym komfortem i uzupełniona rozbudowaną aktualizacją projektu: centralny wlot powietrza chłodzącego w całkowicie przeprojektowanej przedniej części jest znacznie większy niż przedtem i teraz ma także charakterystyczną dla AMG osłonę chłodnicy z dwunastoma pionowymi Listwy, a także powiększona gwiazda centralna. Wraz z bardziej płaskimi, w pełni diodowymi światłami przednimi, typowe dla tego modelu dodatkowo nadkola, a zaokrąglona maska z kopułkami mocy zapewnia zupełnie nowy, znacznie bardziej dynamiczny wygląd. Nowo uformowany przednia część w kształcie skrzydła odrzutowego z trzema dużymi, funkcjonalnymi wlotami powietrza i przednim rozdzielaczem wpływa na ogólne proporcje pojazdu, a także znacznie zmniejsza siłę nośną przedniej osi. Wnętrze zostało również gruntownie zmodernizowane: panoramiczny kokpit, nowa kierownica AMG Performance i system multimedialny MBUX z funkcjami i wyświetlaczami charakterystycznymi dla AMG podkreślają członkostwo rodziny AMG.

Przyciągający wzrok nowy wygląd modeli E 63 4MATIC + (zużycie paliwa 11,9-11,6 l / 100 km, emisja CO2 273-265 g / km) jest w dużej mierze technicznie uzasadniony. Aby zapewnić optymalny przepływ powietrza dla 4-litrowego silnika V8 biturbo, w tym chłodzenie powietrza doładowującego, zewnętrzne wloty powietrza w Jet-Wing są nie tylko wyjątkowo duże, ale także kierują powietrze tam, gdzie jest potrzebne, za pomocą dwóch łopatek poprzecznych.

Projektanci i eksperci od aerodynamiki ściśle ze sobą współpracowali przy projekcie. Dzięki ich odkryciom stworzono nie tylko uderzającą stylistykę AMG, ale także zoptymalizowaną aerobalance – zapewniającą zwinność podczas jazdy po drogach wiejskich i optymalną stabilność jazdy przy dużych prędkościach na autostradzie. Ponadto aerodynamicy byli w stanie dodatkowo zmniejszyć opór powietrza.
Kolejna uderzająca cecha wizualna: harmonijnie dopasowana klapa w czarnym połysku rozciąga się na całym przednim zderzaku, rozciąga się na zewnętrzną krawędź „skrzydła odrzutowego” i zamyka go z boku. Przedni rozdzielacz jest w kolorze nadwozia (model podstawowy), w srebrnym cieniu (model S), w błyszczącym kolorze czarnym (z opcjonalnym pakietem nocnym AMG) lub w kolorze węglowym (z opcjonalnym pakietem zewnętrznym AMG Carbon I). Mocniejsze i 27-milimetrowe szersze nadkola zapewniają miejsce na szerszy rozstaw kół, a większe koła na przedniej osi – także zaletę funkcjonalną

Mercedes AMG E 63 S 4matic + z pakietem nocnym AMG
Nowa tylna konstrukcja zapewnia większą elegancję i lekkość
Z tyłu sedana natychmiast zauważalne są nowe, bardziej płaskie i teraz podzielone tylne światła. Nachodzą teraz na pokrywę bagażnika i są optycznie połączone z listwą wykończeniową w błyszczącym chromie na górze. W samochodzie kombi taśma ozdobna rozciąga się jeszcze bardziej do końca zewnętrznych świateł tylnych. Jego kształt pozostaje niezmieniony, ale nadano mu nowy wygląd wnętrza z wyglądem sedana. Krawędź pokrywy bagażnika sedana jest pomalowana na kolor pojazdu, a opcjonalny pakiet karbonowy AMG Exterior II wykonany jest z włókna węglowego.


Szlachetne wnętrze o sportowym charakterze i wysoki komfort na długich dystansach
Wnętrze łączy szlachetną atmosferę i wysokiej jakości materiały z charakterystyczną wydajnością AMG. Fotele AMG są pokryte skórą nappa, łączą bezpieczne podparcie boczne z dużym komfortem na długich dystansach i mają grafikę siedzeń charakterystyczną dla AMG z plakietką „AMG” na oparciach przednich siedzeń. Inne warianty skóry są opcjonalnie dostępne. Na życzenie można zamówić również fotele wyczynowe AMG ze zintegrowanymi zagłówkami i jeszcze lepszym podparciem bocznym. W wariancie S osoby odpowiedzialne za produkt dopracowały wnętrze, w tym skórzaną osłonę nappa na desce rozdzielczej oraz pasy i pasy bezpieczeństwa w krystalicznie szarym kolorze. W ofercie znajdują się nowe, charakterystyczne dla AMG tapicerki ze skóry nappa w kolorze czarnym / tytanowo-szarej perły z kontrastującymi żółtymi szwami.
Kolejną atrakcją jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX z ekranem dotykowym i touchpadem, inteligentnym sterowaniem głosowym oraz wyświetlaczami i ustawieniami specyficznymi dla AMG. Dwa połączone wyświetlacze zestawu wskaźników i wyświetlaczy multimedialnych łączą się optycznie pod wspólną szybą, tworząc panoramiczny kokpit. W modelu podstawowym monitory mają przekątną 10,25 cala, w modelu S ekrany 12,25 cala są standardem na pokładzie. Aby wyświetlić zestaw wskaźników, klient może przełączać się między trzema stylami wyświetlania AMG: „Modern Classic”, „Sport” i „Supersport”. Szczególnie uderzający jest tryb „Supersport” z centralnym, okrągłym obrotomierzem i poziomymi wyświetlaczami perspektywicznymi, które znajdują się po lewej i prawej stronie obrotomierza i tworzą przestrzenne wrażenie głębi.
Kierowca może korzystać z menu AMG, aby wywoływać różne specjalne wyświetlacze AMG, takie jak dane silnika, wyświetlacz biegów, rozgrzewka, konfiguracja, licznik G i licznik wyścigu. Wyświetlacz multimedialny z ekranem dotykowym podkreśla również dynamiczne dopasowanie do poszczególnych wyświetlaczy AMG, takich jak wizualizacja programów jazdy lub dane telemetryczne.



4-litrowy silnik V8 biturbo AMG z podwójnymi ładowarkami
4-litrowy silnik V8 biturbo AMG w E 63 S 4MATIC + (łączne zużycie paliwa 11,9-11,6 l / 100 km; łączna emisja CO2 273-267 g / km) pozostaje niezmieniony przy 450 kW (612 KM) i osiąga maksymalny moment obrotowy 850 Nm. Jest dostępny w szerokim zakresie prędkości od 2500 do 4500 obr / min, a zatem daje poczucie doskonałej suwerenności przy każdej pozycji pedału przyspieszenia. Model podstawowy E 63 4MATIC + (łączne zużycie paliwa 11,8-11,6 l / 100 km; łączna emisja CO2 270-265 g / km) ma moc 420 kW (571 KM) i moment obrotowy 750 Nm. Sedan przyspiesza od 0 do 100 km / hw 3,4 sekundy jako wariant S i w 3,5 sekundy jako wariant podstawowy. Wartości dla kombi to 3,5 sekundy (wariant S) i 3,6 sekundy (wariant podstawowy).
Aby optymalnie zaprojektować wydajność i szybkość reakcji 4-litrowego silnika V8 AMG, dwie turbosprężarki są zaprojektowane w technologii podwójnego przewijania. Zmniejszają przeciwciśnienie spalin i optymalizują wymianę gazową. Dzięki standardowej dezaktywacji cylindrów i innym środkom są bardzo wydajne. Dezaktywacja cylindra jest dostępna w szerokim zakresie prędkości od 1000 do 3250 obr./min, jeśli kierowca wybrał program jazdy „Komfort”. Specjalny wyświetlacz w zestawie wskaźników informuje, czy dezaktywacja cylindra jest aktywna i czy silnik pracuje obecnie w czterech czy ośmiu cylindrach. Przejście między tymi dwoma stanami roboczymi jest spontaniczne, szybkie i neutralne pod względem momentu obrotowego, dzięki czemu pasażerowie nie muszą akceptować utraty komfortu.
W przeciwieństwie do nowych modeli GLE 63 i GLS 63 AMG, zainstalowany tutaj M177 nie ma zintegrowanego generatora rozruchowego (48 woltów, doładowanie EQ o mocy 22 KM) na wale korbowym.
Unikalny w segmencie konkurencyjnym wariant S jest wyposażony w dynamiczne mocowania silnika. Łagodzą konflikt celów między połączeniem układu napędowego, który jest możliwie jak najbardziej miękki dla zapewnienia wysokiego komfortu, a połączeniem, które jest tak sztywne, jak to możliwe dla optymalnej dynamiki jazdy. Łożyska dynamiczne mogą szybko i stale dostosowywać swoją sztywność do odpowiednich warunków jazdy i wymagań. Kierowca korzysta z większej precyzji podczas dynamicznej jazdy, a komfort jest zauważalnie lepszy, gdy łożyska są delikatnie kontrolowane.

Źródło: jesmb.de