Loader

Modernizacja Mercedesa klasy G

Nowa Klasa G W463a została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2018 roku w ramach spektakularnego pokazu. Teraz pierwsze prototypy liftingu Klasy G są w drodze do testów w Laponii i okolicach Sindelfingen. Z przodu i z tyłu pokryte są folią maskującą. Nie widać jednak większych zmian.

Prawdopodobnie pojawi się nowy układ przedniego grilla. Ze względu na ogromny sukces i popularny kształt Klasy G, nie dokonano żadnych zmian w blachach. Być może nadal osiągnie się niewielką poprawę wartości cW – również w odniesieniu do EQG.

Nie przewiduje się większych zmian w silnikach.

Reflektory można było przełączyć z wielowiązkowego światła LED na światło cyfrowe. Liczba pikseli wzrasta z 2×84 do 2x 1,3 miliona.

We wnętrzu MBUX przeniesie się do Klasy G. Nie wiadomo jednak, w jakiej formie. Najprawdopodobniej chodzi o przyjęcie systemu MBUX z liftingu Klasy E (W213) z wyświetlaczami 2 × 12,3 cala. Integracja 12,8-calowego pionowego wyświetlacza centralnego MBUX, jak w Klasie S (SL lub nowej Klasie C), byłaby prawdopodobnie zbyt skomplikowana.

Modernizacja może trafić do klientów na początku 2023 roku. W 2022 roku jako pierwszy zostanie zaprezentowany G 63 4×4² oparty na nowej wersji W463a.

Wielu klientów otrzyma lifting automatycznie, ponieważ czas dostawy to obecnie 4 kwartał 2024 r., a w Niemczech nałożono zamrożenie zamówień.

Całkowicie elektryczna Klasa G EQG pojawi się w 2024 roku.

Zdjęcia i wideo  Jens Walko z WalkoArt

Tagi:

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij