
Tego nam brakowało !
Oto pierwsza kompaktowa hybryda w historii marki Mercedes-Benz.
Rodzina zelektryfikowanych modeli Mercedes-Benz – EQ POWER – coraz szybciej poszerza się i zaczyna stanowić poważną siłę na rynku napędów ekologicznych.
Dzisiaj do naszej floty samochodów demo zawitała A250e

Pod maską znajdziemy benzynowy silnik 1.3, który sam w sobie generuje bardzo przyzwoite 160 KM mocy oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dodatkowe wsparcie stanowi 100-konny motor elektryczny, który razem z napędem spalinowym daje łącznie 215 KM i imponujące 450 Nm. Takie parametry w połączeniu z 8-biegową, automatyczną przekładnią owocują świetnymi osiągami – A250e rozpędza się do setki w zaledwie 6,6 sekundy.


A250e nie jest samochodem w 100% elektrycznym, ale na w pełni naładowanych akumulatorach potrafi realnie przejechać nawet do 50 kilometrów w trybie całkowicie bezemisyjnym. Brawo !
W momencie gdy akumulatory się wyczerpią załącza się silnik spalinowy i rozpoczyna się proces doładowywania akumulatorów.
Co ciekawe – najskuteczniejszym sposobem ładowania akumulatorów jest jazda w trybie Sport ale kosztem chwilowego spalania
Poza nim do dyspozycji kierowcy jest jeszcze między innymi tryb Electric, który umożliwia jazdę tylko „na prądzie” (dopiero maksymalne wciśniecie gazu aktywuje również silnik spalinowy). Przydaje się to np. w zagranicznych strefach miejskich, gdzie nie wolno korzystać z silników spalinowych.
Z kolei tryb Battery Level najskuteczniej wykorzystywać energię kinetyczną samochodu i ładować akumulatory.
Nowy model jest wyposażony w litowo-jonową baterię o pojemności 15,6 kWh. Umieszczono ją pod podłogą bagażnika, co nieco ogranicza pojemność kufra.
Akumulator trakcyjny w hybrydowej klasie A można ładować prądem zmiennym lub stałym. Korzystając z ładowarki o mocy 7,4 kW naładowanie baterii od 10% do 100% zajmie 1 godz. 45 min. Przy użyciu szybkiej ładowarki można podładować baterię do 80% w ciągu 25 min.