Loader

Model Vito po modernizacji

Model Vito po modernizacji. Co się zmieniło?

Najważniejsze cechy odświeżonego modelu:

• eVito Tourer o mocy 150 kW i zasięgu 421 km1 2

• Nowa generacja silników OM 654, w tym topowa jednostka o mocy 176 kW dla pojazdów z homologacją osobową

• Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC

• Większe bezpieczeństwo dzięki DISTRONIC i Active Brake Assist

• Ulepszona kamera cofania

• Cyfrowe lusterko wsteczne

• Nowe portfolio systemu inforozrywki

• Odświeżone wnętrze pojazdu i nowa tapicerka

• Nowy wygląd osłony chłodnicy

Od momentu premiery, Mercedes-Benz Vito, produkowany w hiszpańskim mieście Vitoria, jest uosobieniem wszechstronnego vana średniej wielkości. Od czasu wprowadzenia na rynek jesienią 2014 r. obecnej trzeciej generacji modelu, sprzedano około 530 000 jego egzemplarzy. Dzięki swojej wszechstronności Vito jest uznanym partnerem dla małych i średnich przedsiębiorstw. Ponad 70% Mercedesów Vito trafia do firm, posiadających do 5 pojazdów.

Pia Herkewitz, menedżer ds. produktu / marketingu średniej wielkości vanów Mercedes-Benz, dodaje: „Szeroka gama nowych systemów wspomagających i nowa generacja silników kontynuuje historię sukcesu Vito i czyni go jeszcze bardziej atrakcyjnym. Vito wciąż jest bezkompromisowy, jeśli chodzi o koszty eksploatacji i dążenie do niskiej emisji. Jak zawsze, ładowność i różnorodność wariantów należą do najbogatszych w tym segmencie. Nowe możliwości systemu inforozrywki spełniają również rosnące wymagania naszych klientów biznesowych”.

„Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer wyznacza standardy w swoim segmencie pod względem codziennej przydatności i użyteczności. Dzięki funkcji szybkiego ładowania i wyższemu zasięgowi można go stosować elastycznie. W ten sposób realizujemy naszą ideę lokalnie bezemisyjnego pojazdu dostawczego”, wyjaśnia Benjamin Kaehler, szef eDrive @ VAN w Mercedes-Benz AG.

1. Duży wybór napędów – jeszcze mocniejszy i bardziej wydajny dzięki nowym silnikom

Facelifting obejmuje czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654 o pojemności 2,0 l dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła oraz 4×4. Jednostka znana z oferty silników dla samochodów osobowych Mercedes-Benz została zoptymalizowana pod kątem wydajności i emisji. Nowa generacja silników była wcześniej dostępna tylko dla Vito Tourer. Klienci Vito Furgon mogą teraz wybierać spośród następujących czterech wariantów mocy:

• Vito 110 CDI o mocy 75 kW (102 KM) i momencie obrotowym 270 Nm (łączne zużycie paliwa 6,5–6,4 l/100 km, łączna emisja CO2 172–169 g/km[6]

• Vito 114 CDI o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 330 Nm (łączne zużycie paliwa 6,6-5,8 l/100 km, łączna emisja CO2 173-154 g/km)[7]

• Vito 116 CDI o mocy 120 kW (163 KM) i momencie obrotowym 380 Nm (łączne zużycie paliwa 6,4-5,8 l/100 km, łączna emisja CO2 169-156 g/km) 6

• Vito 119 CDI o mocy 140 kW (190 KM) i momencie obrotowym 440 Nm (łączne zużycie paliwa 6,4-5,8 l/100 km, łączna emisja CO2 169-154 g/km) 6

Ponadto – jako nowy topowy silnik w swojej klasie – dla Vito Tourer i Vito Mixto z homologacją osobową, dostępny jest wariant 124 CDI o mocy 176 kW (239 KM) i momencie obrotowym 500 Nm (łączne zużycie paliwa 6,4–6,3 l/100 km, łączna emisja CO2 168–166 g/km) 6. W fazie przyśpieszania Vito Tourer/Mixto 124 CDI, może na krótko zapewnić dodatkowy 30 Nm momentu obrotowego (funkcja „overtorque”) – oprócz 500 Nm momentu obrotowego. Vito 124 CDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Może osiągnąć maksymalną prędkość 210 km/h.

Generacja silnika OM 654 jest jeszcze bardziej wydajna i czystsza w porównaniu z OM 651, a ponadto oferuje jeszcze lepszą charakterystykę hałasu i wibracji. W samochodzie jest przyjemnie cicho, a wszelkie wibracje zostały zredukowane. Połączenie aluminiowej obudowy i stalowych tłoków ze schodkowymi misami spalania oraz powłoki cylindrów w technologii NANOSLIDE® zmniejszające tarcie, wraz z dynamiczną wielokierunkową recyrkulacją spalin i obróbką spalin w silniku. Pozwala to na niższe zużycie paliwa oraz zmniejszoną emisję. Ze względu na izolowane położenie w pobliżu silnika, oczyszczanie spalin działa przy niewielkich stratach ciepła i w optymalnych warunkach. Inne rozwiązania obejmują:

• Wysokie i niskie ciśnienie recyrkulacji spalin, w tym chłodzenie

• Katalizator utleniający olej napędowy (DOC), który zmniejsza emisję tlenku węgla (CO) i niespalonych węglowodorów (HC)

• Filtr cząstek stałych z funkcją katalizatora SCR (sDPF)

• Katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna) do redukcji tlenków azotu. W tym procesie amoniak jest mieszany z gazami spalinowymi przed sDPF w postaci AdBlue®

• Dodatkowy katalizator selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem nieprzereagowanego amoniaku (ASC) w kanale spalinowym

Skuteczności tych rozwiązań dowodzi niższe o około 13% zużycie paliwa, którym może pochwalić się nowy Vito 119 CDI w porównaniu do swojej poprzedniej wersji[8]. Pojemność zbiornika na środek AdBlue® wynosi 24 litry dla wszystkich modeli.

2.Maksymalny komfort przy wzorowej wydajności: automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC

Po raz pierwszy automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC jest teraz dostępna bez ograniczeń dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła oraz 4×4. Szczególnie wygodna i wydajna automatyczna skrzynia biegów z przemiennikiem momentu obrotowego zastępuje 7G-TRONIC i wcześniej była zarezerwowana tylko dla Vito Tourer. Kierowcy mogą użyć przełącznika DYNAMIC SELECT, aby wybrać tryb jazdy „Comfort” czy „Sport”, a tym samym dostosować styl zmiany biegów do swoich wymagań jazdy. Alternatywnie mogą zmieniać biegi ręcznie w trybie „M” za pomocą manetek zmiany biegów DIRECT SELECT przy kierownicy.

3.Unikalna odmiana napędu

W połączeniu z nową rodziną silników OM 654, Mercedes-Benz Vito jest standardowo wyposażony w napęd na tylne koła – z opcją stałego napędu 4×4. Umożliwia to łatwe użytkowanie bez względu na rodzaj nawierzchni. Wysokość pojazdu nie przekracza dwóch metrów, nawet gdy jest wyposażony w napęd na wszystkie koła. W ten sposób Vito nie traci swojej codziennej użyteczności i nadal może bezproblemowo zmieścić się w zwykłych garażach, a także na parkingach wielopoziomowych i podziemnych oraz myjniach samochodowych.

Ponadto, w wersji z napędem na przednie koła, Vito jest dostępny z silnikiem podstawowym z rodziny OM 622: kompaktową czterocylindrową jednostką o pojemności skokowej 1,7 l i 75 kW (Vito 110 CDI, łączne zużycie paliwa 6,5- 6,4 l/100 km, łączna emisja CO2 172-169 g/km) oraz 100 kW (Vito 114 CDI, łączne zużycie paliwa 6,5-6,4 l/100 km, łączna emisja CO2 172-168 g/km), instalowaną poprzecznie i połączoną

Sukces dzięki różnorodności

Vito pokazuje także swoją różnorodność w innych obszarach. Jest to na przykład jedyny model w swojej klasie dostępny w trzech długościach, dwóch rozstawach osi i trzech układach napędowych. Dzięki ładowności do 1216 kg, wyznacza kierunek w segmencie w tej kategorii. Duża rozpiętość wariantów sprawia, że ​​sprawdza się jako partner w wielu branżach: jako Furgon niezawodnie spełnia wszystkie wymagania w transporcie towarów i ładunków. Niemal równie często jest używany jako mobilny magazyn części i pojazd serwisowy. Natomiast Vito Tourer przewozi głównie ludzi i towary – często także na terenie fabryk. Vito Mixto wypełnia lukę między Furgonem a Tourerem: jest szczególnie odpowiedni dla mobilnych zespołów handlowców. Wreszcie, klienci mogą wybierać z różnych pakietów wyposażenia. Na przykład Vito Tourer jest dostępny z liniami BASE, PRO lub SELECT.

Ze względu na użytkowy charakter zastosowania pojazdu, wyposażenie opcjonalne Vito jest szczególnie zróżnicowane. Dostępnych jest wiele wariantów drzwi i przeszklenia lub relingów dachowych z belkami nośnymi. Przestrzeń ładunkowa może być wyposażona w drewnianą podłogę, system szyn do mocowania ładunku, szyny mocujące na ścianie bocznej i panele wewnętrzne. Możliwości te zapewniają maksymalną funkcjonalność. W Furgonie, opcjonalna, nowa i lekka konstrukcja podłogowa wykonana z tworzywa sztucznego odpowiada w pełni wytrzymałością standardowej metalowej podłodze przedziału ładunkowego, a jednocześnie zwiększa pole manewru o 12 do 15 kilogramów wobec wariantu z drewnianą podłogą. Mocowania dachowe, systemy nośne i półki bagażowe są dostępne fabrycznie lub jako akcesoria. W Vito Tourer komfort i łatwiejszą obsługę zapewnia także system szyn, którego można używać do bezproblemowego przesuwania tylnych kanap.

Sportowo napięty lub wygodny: wszystko jest możliwe dzięki AIRMATIC

Dzięki nowemu zawieszeniu AIRMATIC, Vito po raz kolejny poszerza i tak już szerokie spektrum zastosowań. Czy jest to wyboista wiejska droga, czy idealnie równa autostrada: dostępny po raz pierwszy w Vito, eVito, klasie V i EQV (łączne zużycie energii: 26,4-26,3 kWh/100 km; łączna emisja CO2: 0 g/km)[10] od października 2020 r. układ zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC dostosowuje zawieszenie do panujących warunków. Dzięki zwiększonemu prześwitowi zapewnia komfort jazdy nawet na nierównym terenie. Amortyzacja jest regulowana automatycznie dla każdego koła – w zależności od aktualnej sytuacji na drodze i stanu nawierzchni. Odbywa się to szybko i precyzyjnie, przy użyciu dwóch oddzielnych zaworów dla sił odbicia i ściskania w amortyzatorach. Dzięki temu AIRMATIC zapewnia najwyższy komfort jazdy w każdej sytuacji.

Dbające o komfort sprężyny wraz ze wzrostem prędkości zapewniają bezpieczną stabilność jazdy. Oddzielne ustawienie fazy odbicia i sprężania odpowiednio przez jeden zawór powoduje spokojniejszą obsługę. Łącząc bezpieczeństwo i komfort w ten przełomowy sposób, Mercedes-Benz Vans staje się pionierem w segmencie średnich samochodów dostawczych.

Dzięki intuicyjnej obsłudze za pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT w konsoli środkowej kierowca może szybko i łatwo wybierać spośród trzech różnych trybów jazdy. Pierwszy program służy do podnoszenia pojazdu o maksymalnie 35 milimetrów, przy prędkości do 30 km/h. Gdy prędkość się zwiększa, pojazd automatycznie powraca do normalnego poziomu. W programie jazdy „Comfort” samochód pozostaje na standardowej wysokości. Jeśli Vito rozpędzi się do 110 km/h, van samodzielnie obniża się o 10 milimetrów, aby zoptymalizować zużycie paliwa. W trybie „Sport” pojazd jest obniżany o 10 milimetrów, niezależnie od prędkości. W każdym z trybów jazdy, pneumatyczne sterowanie poziomem działa w pełni automatycznie i niezależnie od obciążenia. Zapewnia to znacznie większą stabilność jazdy, w tym podczas pracy przyczepy.

AIRMATIC jest dostępny we wszystkich wariantach nowego Vito Tourer/Mixto z homologacją osobową w połączeniu z silnikiem OM 654.

3. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa i asystenci

Aktywny asystent hamowania, DISTRONIC i cyfrowe wewnętrzne lusterko wsteczne rozszerzają liczbę systemów wspomagających bezpieczeństwo nowego Vito z poprzednich 10 do 13. W ten sposób Vito podtrzymuje tradycję bycia liderem standardów bezpieczeństwa w swoim segmencie. Vito Furgon był pierwszym samochodem dostawczym wyposażonym standardowo w poduszki powietrzne i sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera. A 5 lat temu dzięki udostępnionym w ramach podstawowego wyposażenia asystentowi bocznego wiatru i asystentowi wspomagania koncentracji, Vito na nowo zdefiniowało standardy bezpieczeństwa w swoim segmencie.

Aktywny asystent hamowania i DISTRONIC

Nowy Active Brake Assist może wykryć ryzyko kolizji z pojazdem jadącym z przodu i najpierw uruchamia ostrzeżenie wizualne i akustyczne. Jeśli kierowca zareaguje, asystent wytwarza dodatkowe ciśnienie hamowania odpowiednie do sytuacji. W przypadku braku reakcji układ zapewnia wsparcie, inicjując hamowanie autonomiczne. W ruchu miejskim Active Brake Assist reaguje również na stojące przeszkody lub przechodzących pieszych.

Po raz pierwszy dla Vito dostępny jest także DISTRONIC. Aktywny asystent odległości może utrzymywać ustaloną przez kierowcę odległość do pojazdu jadącego przed nim i odciąża go, na przykład podczas jazdy na autostradzie lub w korku. DISTRONIC sam zwiększa prędkość pojazdu i wyhamowuje go z maksymalnie połową siły hamowania w celu zachowania bezpiecznej odległości. Jeśli system rozpozna, że ​​konieczne jest mocniejsze hamowanie, kierowca jest ostrzegany wizualnie i akustycznie, by mógł zareagować. W pakiecie z DISTRONIC, Vito zawsze zawiera również funkcję HOLD.

System monitorowania ciśnienia powietrza w oponach jest standardowym wyposażeniem Vito Tourer. Ponadto Vito można indywidualnie wyposażyć w wiele innych systemów asystujących, takich jak Aktywny asystent parkowania, Asystenta martwego pola, czyAsystenta utrzymania na pasie ruchu. Opcjonalnie dostępny jest również system PRE-SAFE, który zapewnia ochronę pasażerów w razie ryzyka zderzenia.

Nowy Mercedes-Benz Vito może zostać również wyposażony w inteligentny system oświetlenia ILS jako alternatywę dla reflektorów halogenowych. Kompletny pakiet obejmuje kierunkowskazy LED, światła do jazdy dziennej LED oraz światła mijania LED, światła drogowe i doświetlające zakręty. Reflektory mają zmienny rozsył światła, który zmienia się w zależności od prędkości, a tym samym dostosowuje się do warunków panujących podczas jazdy na autostradach i trasach poza miastem. Inteligentny system oświetlenia można również rozszerzyć o opcjonalnie dostępny Highbeam Assist PLUS. Reaguje on adaptacyjnie na poziom widoczności i dostosowuje rozkład światła i zasięg do danej sytuacji na drodze; robi to poprzez włączenie świateł mijania, częściowych świateł drogowych i świateł drogowych zgodnie z wymaganiami.

Cyfrowe lusterko wsteczne: dobra widoczność do tyłu w każdych warunkach

Cyfrowe lusterko wewnętrzne jest szczególną atrakcją i wyjątkową propozycją w tym segmencie. Przesyła obraz z kamery HDR z tylnej szyby do wyświetlacza lusterka, którego można używać w taki sam sposób, jak konwencjonalnego, optycznego wewnętrznego lusterka wstecznego – nawet jeśli bagażnik lub przestrzeń bagażowa są załadowane po dach. Zaleta: widok na to, co dzieje się za pojazdem, nie jest ograniczony zagłówkami, pasażerami ani innymi przeszkodami. Kamera zamontowana po wewnętrznej stronie tylnej szyby przenosi pole widzenia, które jest dwa razy szersze niż konwencjonalne wewnętrzne lusterko wsteczne, ograniczone powierzchnią szyby. To wyraźny bonus dla bezpieczeństwa.

Cyfrowe wewnętrzne lusterko wsteczne działa również, gdy widoczność jest słaba: kamera doskonale radzi sobie również z wielopoziomowymi parkingami i deszczem, przesyłając ostry obraz na ekran TFT LCD o wysokiej rozdzielczości 1600 x 320 pikseli. Obraz jest przetwarzany w taki sposób, by odpowiednio zrównoważyć ​​ciemne i jasne sekcje. Na obraz na wyświetlaczu nie wpływa nawet nisko położone słońce.

Zamiast typowego przełącznika do ściemniania lusterka wstecznego, można przełączyć się z obrazu z kamery na widok analogowy. Używając lustra optycznego, kierowca ma z kolei widok na tył wnętrza pojazdu.

Wbudowane ograniczenie prędkości

Wbudowany ogranicznik prędkości jest szczególnie interesujący dla klientów flotowych. Ogranicza maksymalną prędkość ciężarowego wariantu Vito do 120 km/h lub 160 km/h, zależnie od potrzeb. Pomaga to zminimalizować nie tylko koszty paliwa, ale także i tak już niski całkowity koszt posiadania dzięki niższemu zużyciu pojazdu.

4. Zawsze online i z nowym designem

Facelifting Vito rozszerza również zakres możliwości systemów informacyjno-rozrywkowych. Nowe Vito wykorzystuje cyfrowy odbiór radiowy (DAB +) dla wszystkich opcji radiowych. Samo przygotowanie radia z dwoma głośnikami przednimi jest skonfigurowana pod standard DAB – podobnie jak podstawowe radio Audio 10, które może już odbierać cyfrowe stacje radiowe. Oznacza to, że krystalicznie czysty i pozbawiony zakłóceń odbiór radiowy jest możliwy nawet na duże odległości w niezmiennie dobrej jakości. Audio 10 ma również interfejs Bluetooth® z funkcją głośnomówiącą lub do strumieniowego przesyłania muzyki. Smartfon można ładować przez USB-C.

Nowe systemy inforozrywki Audio 30 i Audio 40 spełniają wiele wymagań klientów. Posiadają 7-calowy ekran dotykowy, który można połączyć ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay ™ i Android Auto ™. Za pomocą ekranu w systemie Audio 40 można również sterować zintegrowanym systemem nawigacji. W połączeniu z Mercedes PRO Connect oznacza to, że nawigacja wraz z informacjami o ruchu drogowym na żywo jest dostępna w Vito po raz pierwszy. Informacje oraz wyświetlane w systemie nawigacji widoki 3D miast i punktów orientacyjnych są intuicyjnie zrozumiałe. Ekran ma jeszcze jedną funkcję: w Audio 30 i Audio 40 służy również jako monitor, jeśli wybrano kamerę cofania 180°, w celu zarejestrowania obszaru ruchu za Vito. Ponieważ sygnały obrazu z kamery cofania są teraz przenoszone cyfrowo, obraz jest ostrzejszy niż kiedykolwiek.

Interfejs Bluetooth® z funkcją strumieniowego przesyłania dźwięku i zestawem głośnomówiącym zapewnia możliwość prowadzenia rozmów telefonicznych bez zakłóceń podczas jazdy, a interfejsy USB do ładowania mobilnych urządzeń końcowych dopełniają ofertę.

Usługi cyfrowe pod wspólną marką Mercedes PRO

Nie tylko eVito korzysta z usług łączności cyfrowej pod wspólną marką Mercedes PRO. Dzięki niej rośnie również świadomość wydajności, oszczędności i pożytków z monitorowania floty pojazdów w małych i średnich firmach, które dysponują pojazdami konwencjonalnymi. Produkty z zakresu łączności i zarządzania flotą Mercedes PRO pomagają zwiększyć wydajność, obniżyć koszty operacyjne, poprawić dostępność pojazdów, a także ułatwić komunikację między całą flotą i zmniejszyć obciążenie kierowcy. Mercedes PRO łączy wszystkie odpowiednie usługi na platformie internetowej. Zapewnia to bezpośredni dostęp za pośrednictwem www.mercedes.pro do produktów i usług sieciowych, które wykraczają ponad poziom typowego samochodu dostawczego.

Wymagania techniczne dotyczące rejestrowania i wymiany danych spełnia moduł komunikacyjny (LTE) z zainstalowaną na stałe kartą SIM. Z samych usług można korzystać na komputerze lub urządzeniu mobilnym. W przypadku Vito dostępnych jest obecnie poniższych osiem pakietów:

• Live Traffic Information[11]

• Usługi assistance

• Komunikacja w ramach floty

• Cyfrowa rejestracja danych

• Efektywne zarządzanie flotą

• Analiza stylu jazdy

• Zdalny dostęp do pojazdu

• Interfejs danych Mercedes-Benz Vans

Oprócz ośmiu pakietów dla Vito z napędem konwencjonalnym, dostępny jest także pakiet „Zarządzanie pojazdem elektrycznym” dla Mercedes-Benz eVito.

Szybka pomoc w razie wypadku lub awarii

Vito jest optymalnie wyposażony, by radzić sobie w nagłych wypadkach dzięki systemowi połączeń alarmowych Mercedes-Benz i funkcji zarządzania awariami dostępnej po z poziomu przycisku w pojeździe. System połączeń alarmowych jest standardem. Za pomocą czujników zderzeniowych, samochód jest w stanie samoczynnie odnotować wypadek i powiadomić służby ratownicze. Jeśli pasażerowie nie zareagują na przychodzące do kabiny połączenie głosowe, zostanie zlecony przyjazd pomocy. Alternatywnie połączenie alarmowe można również zainicjować ręcznie za pomocą przycisku SOS na panelu sterowania umieszczonym w podsufitce. System nawiązuje połączenie głosowe z telefonicznym centrum alarmowym Mercedes-Benz. Następnie przekazywana jest dokładna lokalizacja wraz z dalszymi informacjami potrzebnymi do podjęcia działań ratunkowych lub naprawy.

W przypadku usterki, kierowca może uzyskać pomoc techniczną za pośrednictwem funkcji zarządzania wypadkami i awarią. W tym celu należy użyć przycisku awarii w górnym panelu sterowania. Zostanie nawiązany kontakt z Centrum Obsługi Klienta (CAC), a bieżąca lokalizacja wraz z odpowiednimi danymi pojazdu jest przesyłana automatycznie. CAC informuje najbliższego partnera serwisowego Mercedes-Benz, który może albo udzielić pomocy na miejscu, albo zlecić holowanie pojazdu do najbliższego warsztatu partnerskiego Mercedes-Benz. W ten sposób można skrócić przestoje, a pojazd szybciej wraca do pracy.

Nowa osłona chłodnicy i ulepszenia we wnętrzu pojazdu

W ramach faceliftingu projektanci zmodyfikowali charakterystyczny i dynamiczny design Mercedesa Vito. Nowego Vito można rozpoznać po zmienionej osłonie chłodnicy, która jest sprzężona ze specjalnymi elementami wyposażenia DISTRONIC, Active Brake Assist i lakierowanymi zderzakami. Gwiazda Mercedesa jest umieszczona centralnie w osłonie chłodnicy i otoczona trzema czarnymi lamelami. Jako opcja dostępna jest również chromowana osłona chłodnicy dla każdego wariantu Vito –chromowane są wówczas lamele.

Projektanci odświeżyli również wnętrze Vito. Wytrzymały i elegancki materiał „Caluma” zastąpił poprzednie obicie „Tunja”. Wprowadzono też nowe, przypominające turbiny otwory wentylacyjne w sportowym stylu na lewej i prawej krawędzi deski rozdzielczej. W opcjonalnym „Pakiecie Chrom”, centralna część deski rozdzielczej ma teraz obwódkę pokrytą wysokiej jakości lakierem fortepianowym. W tej opcji krawędzie nowych otworów wentylacyjnych są chromowane.

Rozszerzona gama kolorów, nowe opcje kół o średnicy 17, 18 i 19 cali

Od zeszłego roku klienci mają także wiele nowych opcji skonfigurowania elementów zewnętrznych wszystkich modeli Vito. Paleta lakierów metalicznych została rozszerzona o grafitowy szary i szarość selenitu. Ponadto do listy kolorów dla wszystkich modeli dodano również ulubiony przez klientów, czerwień hiacyntu metalik znany z samochodów osobowych Mercedes-Benz. Nowe jest także opcjonalne lakierowanie w kolorze stalowo-niebieskim.

Dla tych, którzy lubią mocny i dynamiczny wygląd, od początku 2019 r. dostępnych było wiele nowych felg aluminiowych: 10-ramienne 19-calowe felgi aluminiowe pomalowane na czarno z błyszczącym wykończeniem, a także dwa wzory 18-calowych obręczy kół ze stopów lekkich – jeden pięcioramienny w kolorze szaro-tremolitowym z błyszczącym wykończeniem i jeden pięcioramienny w kolorze czarnym, również z błyszczącym wykończeniem. Co więcej, do listy dostępnego wyposażenia zostały również dodane 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich pomalowane na czarno. Wariant 17-calowy został zaprojektowany w taki sposób, że oferuje lepszą aerodynamikę pojazdu.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij