Zarówno klienci prywatni, jak i komercyjni stawiają takie same wymagania pojazdom elektrycznym jak ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi: pełna niezawodność i użyteczność – nawet w niesprzyjających warunkach. Właśnie na tym koncentrowały się zimowe testy Mercedes-Benz EQV 300 (łączne zużycie energii: 26,4-26,3 kWh / 100 km; łączna emisja CO2: 0 g / km) 1. Przez kilka tygodni zespół projektowy poddał pierwszą luksusową limuzynę akumulatorowo-elektryczną Mercedes-Benz rygorystycznym testom w Arjeplog w Szwecji w specjalnych warunkach klimatycznych. Przy temperaturach do minus 30 stopni Celsjusza, oblodzonych drogach i głębokim śniegu EQV udowodnił swoją zdolność operacyjną w ekstremalnych warunkach.
Pojazdy przeszły szereg skomplikowanych testów na placu testowym w pobliżu koła podbiegunowego. Ponad 30 inżynierów, elektroników i mechaników Mercedes-Benz Vans testowało między innymi wpływ ekstremalnego zimna na prowadzenie, ergonomię i komfort jazdy na zamarzniętych jeziorach dzięki specjalnej technologii pomiarowej. W komorach chłodniczych sprawdzili zachowanie podczas rozruchu, a także ochronę elementów napędu, oprogramowania i interfejsów przed zimnem, a zarządzanie termiczne całego pojazdu zostało przeanalizowane i zoptymalizowane.
Kolejny ważny element testów: zachowanie podczas ładowania. EQV ma zintegrowaną funkcję szybkiego ładowania, dzięki której można go naładować od 10 do około 80 procent maksymalnej pojemności w ciągu 45 minut. Jest to duży plus elastyczności, szczególnie podczas podróży, ale musi działać niezawodnie niezależnie od temperatury.
Źródło: jesmb