Loader

EQV 300 w końcowych testach zimowych

 

Zarówno klienci prywatni, jak i komercyjni stawiają takie same wymagania pojazdom elektrycznym jak ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi: pełna niezawodność i użyteczność – nawet w niesprzyjających warunkach. Właśnie na tym koncentrowały się zimowe testy Mercedes-Benz EQV 300 (łączne zużycie energii: 26,4-26,3 kWh / 100 km; łączna emisja CO2: 0 g / km) 1. Przez kilka tygodni zespół projektowy poddał pierwszą luksusową limuzynę akumulatorowo-elektryczną Mercedes-Benz rygorystycznym testom w Arjeplog w Szwecji w specjalnych warunkach klimatycznych. Przy temperaturach do minus 30 stopni Celsjusza, oblodzonych drogach i głębokim śniegu EQV udowodnił swoją zdolność operacyjną w ekstremalnych warunkach.

 

Pojazdy przeszły szereg skomplikowanych testów na placu testowym w pobliżu koła podbiegunowego. Ponad 30 inżynierów, elektroników i mechaników Mercedes-Benz Vans testowało między innymi wpływ ekstremalnego zimna na prowadzenie, ergonomię i komfort jazdy na zamarzniętych jeziorach dzięki specjalnej technologii pomiarowej. W komorach chłodniczych sprawdzili zachowanie podczas rozruchu, a także ochronę elementów napędu, oprogramowania i interfejsów przed zimnem, a zarządzanie termiczne całego pojazdu zostało przeanalizowane i zoptymalizowane.

Kolejny ważny element testów: zachowanie podczas ładowania. EQV ma zintegrowaną funkcję szybkiego ładowania, dzięki której można go naładować od 10 do około 80 procent maksymalnej pojemności w ciągu 45 minut. Jest to duży plus elastyczności, szczególnie podczas podróży, ale musi działać niezawodnie niezależnie od temperatury.

 

 

Źródło: jesmb

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij