Premiera nowej Klasy C W206, czas rzucić światło na historię Baby Benza
Klasa C to jedna z najpopularniejszych serii Mercedes-Benz. Chiny są największym rynkiem sprzedaży sedanów od 2016 roku. Za nimi są Stany Zjednoczone, Niemcy i Wielka Brytania, a także T-Model. Klienci Klasy C są obecni na ponad 100 rynkach na całym świecie. Jej ciągła historia zaczyna się w latach 80. XX wieku wraz z Mercedesem-Benzem 190 z serii W 201. Jego premiera sprawia, że marka jest postrzegana jako znacznie młodsza i świeższa.
Mercedes-Benz uczynił klasę kompaktową coraz bardziej zróżnicowaną: po serii W 201 w 1993 roku pojawiła się seria 202 (sedan 1993 do 2000, kombi 1996 do 2001). Nazywa się on po raz pierwszy Klasą C i przynosi model T. Sportowe coupé należy do serii 203 (sedan 2000-2007, kombi 2001-2007, sportowe coupé 2000-2011 – od 2008 roku CLC). Zastąpi go coupé z serii 204 (sedan i kombi 2007-2014, coupé 2011-2015). W serii 205 (sedan, sedan z długim rozstawem osi i model T od 2014 r., Coupé od 2015 r. I kabriolet od 2016 r.) Kabriolet jest czwartym wariantem nadwozia. Ponadto Klasa C ma krewnych: SLK (od 1996) i SLC (do 2020), GLC (od 2008 początkowo jako GLK), GLC Coupé (od 2016) oraz w pełni elektryczny EQC (od 2019). Od debiutu 190-ów do klientów na całym świecie dostarczono grubo ponad dziesięć milionów pojazdów w ramach samego sedana i kombi. Nowa Klasa C z serii 206 trafi na rynek wiosną 2021 roku.
Debiut klasy kompaktowej: seria W 201 (1982-1993)
Kiedy Mercedes-Benz 190 został wprowadzony na rynek w listopadzie 1982 r., Imponował świeżym i zwinnym designem, wyraźnym klinem i delikatnymi, jasnymi krawędziami. Wewnątrz sedan określany jest jako „klasa kompaktowa”. „Baby-Benz” – tak początkowo nazywają ten pojazd klienci w USA. Wzorcem dla rozwoju są linie samochodów osobowych Mercedes-Benz z wyższej klasy średniej oraz wyższej i luksusowej klasy ze swoimi mocnymi stronami. W porównaniu z nimi seria W 201 jest bardziej kompaktowa, lżejsza i bardziej ekonomiczna. Najważniejsze cechy technologii obejmują specjalnie opracowane podwozie z wielowahaczową tylną osią. Taka konstrukcja w dużym stopniu kompensuje siły poprzeczne i wzdłużne we wszystkich warunkach jazdy. Na debiut serii Mercedes-Benz zaprezentował w 1982 roku modele 190 i 190 E. Następnie w 1983 roku pojawił się 190 D z cichym silnikiem wysokoprężnym, aw 1984 roku sportowy 190 E 2.3-16 z technologią czterozaworową. Mercedes-Benz nieustannie rozwija serię. Najważniejszym elementem liftingu z 1988 roku jest 190 E 2.5-16 (143 kW / 195 KM). Służy również jako podstawa udanych samochodów wyścigowych DTM. Specjalne modele z młodzieńczymi akcentami z 1992 roku podkreślają, jak skutecznie seria marki przyciągnęła nowe grupy nabywców. Po ostatnim liftingu w 1991 roku, produkcja W 201 zakończyła się w sierpniu 1993 roku. jak skutecznie seria marki przyciągnęła nowe grupy odbiorców. Po ostatnim liftingu w 1991 roku, produkcja W 201 zakończyła się w sierpniu 1993 roku. jak skutecznie seria marki przyciągnęła nowe grupy odbiorców. Po ostatnim liftingu w 1991 roku, produkcja W 201 zakończyła się w sierpniu 1993 roku.Do tego czasu zostanie zbudowanych łącznie 1879630 pojazdów z tej serii.
Pierwsza Klasa C: seria 202 (sedan 1993 do 2000, kombi 1996 do 2001)
Seria 202 miała premierę w maju 1993 roku. Po raz pierwszy nosi nazwę Klasy C – równolegle z Klasą S, która jest tak nazywana od 1972 roku. Po literze „C” następuje trzycyfrowa liczba oznaczająca pojemność. Przy podobnych wymiarach zewnętrznych Klasa C oferuje więcej miejsca i komfortu niż seria W 201. Różne linie stylistyczne i wyposażenia (CLASSIC, ESPRIT, ELEGANCE i SPORT) stanowią indywidualne akcenty oraz pakiet stylizacyjny AMG. W 1995 roku pojawił się C 230 Kompressor (142 kW / 193 PS): od ponad 50 lat Mercedes-Benz po raz pierwszy wyposażał samochód osobowy w dmuchawę Rootsa. Debiut C 220 CDI (92 kW / 125 KM) również był strzałem w dziesiątkę w 1997 roku, pierwszy samochód osobowy Mercedes-Benz z silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem opartym na zasadzie Common Rail. Od września 1993 roku topowym modelem jest C 36 AMG (206 kW / 280 KM). W 1997 roku C 43 AMG (225 kW / 306 KM) była pierwszą Klasą C z silnikiem V8. C 55 AMG (255 kW / 347 PS) przewyższał go już w następnym roku. W latach 1992-2001 wyprodukowano łącznie 1626383 sedanów (W 202) i 243871 modeli kombi (S 202) z serii 202.
Cztery oczy dla Klasy C: seria 203 (sedan 2000-2007, model T 2001-2007, sportowe coupé 2000-2011 – od 2008 jako CLC)
W marcu 2000 roku Mercedes-Benz zaprezentował serię 203. Po raz pierwszy dostępne są trzy wersje nadwozia kompaktowego samochodu premium: do sedana (W 203) dołącza model T (S 203, 2001), a teraz sportowe coupé z centralną gwiazdą w osłonie chłodnicy (CL 203, 2000). Szczególnie uderzający jest czterooki przód, który odzwierciedla dynamikę i elegancję. Klienci mogą wybierać pomiędzy liniami wyposażenia CLASSIC, ELEGANCE i AVANTGARDE. Jako lider technologiczny, seria 203 wnosi do segmentu rynku wiele innowacji, na przykład torebki na okna, wielofunkcyjne kierownice i centralne wyświetlacze. Wiele systemów wspomagających bezpieczeństwo czynne jest standardem. Nowością są również trójwahaczowa oś przednia i łatwo wymienialny moduł przedni z elementami typu crash-box z wysokowytrzymałej stali. Współczynnik oporu powietrza cd = 0,26 jest wartością szczytową. Od wiosny 2001 roku topowym modelem będzie C 32 AMG (260 kW / 354 KM) z doładowanym silnikiem V6. W 2004 roku pojawiła się zmodyfikowana seria 203. Do nowych silników należy C 55 AMG (270 kW / 367 KM) jako pierwszy ośmiocylindrowy model w tej serii. W 2005 roku pojawił się pierwszy silnik V6 z czterostopniową regulacją wałka rozrządu Mercedes-Benz w trzech wariantach mocy. W latach 2000-2007 Mercedes-Benz wyprodukował łącznie 1529 921 sedanów (W 203) i 373873 T-modeli (S 203) z serii 203, a do 2008 roku około 310 709 sportowych coupé (CL 203). Wersja dwudrzwiowa jest szczególnie popularna wśród młodych grup docelowych i nowych klientów Mercedes-Benz.
Klasy C: seria 204 (sedan i kombi 2007-2014, coupé 2011-2015)
Premiera klasy C z serii 204 miała miejsce w styczniu 2007 roku. Jesienią 2007 r. po sedanie (W 204) pojawił się model T (S 204). Coupé (C 204) pojawia się w 2011 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, seria 204 rozrosła się we wszystkich wymiarach, co dodatkowo poprawia komfort. Konstrukcja z napiętymi liniami, wyraźnym przodem w kształcie strzały oraz dużymi, spokojnymi powierzchniami emanuje technicznym przepychem. Po raz pierwszy Mercedes-Benz oferuje dwa oblicza pojazdu: linia wyposażenia AVANTGARDE z gwiazdą Mercedesa pośrodku osłony chłodnicy jest bardziej sportowa, natomiast ELEGANCE i CLASSIC mają klasyczną osłonę chłodnicy Mercedesa z gwiazdą na masce. Bardziej stawiają na wygodę i elegancję. Pakiet sportowy AMG podkreśla sportowy wygląd.
Od 2007 roku topowym modelem był C 63 AMG (336 kW / 457 KM) z silnikiem V8. W 2008 roku pojawia się C 350 CGI BlueEFFICIENCY z pierwszym na świecie silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem. W marcu 2011 roku zostanie zaprezentowana Klasa C Coupé (C 204) oparta na platformie sedana. Jedną z atrakcji jest wysokowydajna seria C 63 AMG Black (380 kW / 517 KM) zaprezentowana w połowie 2011 roku, dostępna tylko jako coupé. W wersji sedan i kombi C 63 AMG Edition 507 (372 kW / 507 KM) był najmocniejszą Klasą C od 2013 roku. Do końca 2013 roku w zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen, Bremie, Wschodnim Londynie (RPA) i Pekinie (Chiny) zostanie wyprodukowanych łącznie 2417117 pojazdów z serii 204. Wśród nich jest 1836349 sedanów, 429939 modeli kombi i 150829 coupé.
Klasa C: seria 205 (sedan, sedan z długim rozstawem osi i model T od 2014, coupé od 2015 i kabriolet od 2016)
Mercedes-Benz Klasy C z serii 205 miał swoją premierę w styczniu 2014 roku, początkowo jako sedan. Inne warianty nadwozia pojawiają się w bliskiej kolejności: T-Model (S 205, maj 2014), długa wersja sedana dla Chin (V 205, sierpień 2014), Coupé (C 205, sierpień 2015) i C Cabriolet (A 205, luty 2016). Szeroka gama silników o mocy od 85 kW (116 KM) do 375 kW (510 KM w topowym modelu C 63 S) obejmuje również nowoczesne jednostki hybrydowe i plug-in. Niezwykle wytrzymałe stale i wytłaczane profile aluminiowe sprawiają, że konstrukcja nadwozia sedana jest o 50 kilogramów lżejsza niż konstrukcja z czystej stali. Wyjątkowa ogólna sztywność przyczynia się do doskonałych właściwości jezdnych przy optymalnym komforcie hałasu i wibracji. Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC jest oferowane po raz pierwszy,
Współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,24 w najtańszej wersji BlueEFFICIENCY to nowy rekord w tej klasie pojazdów. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, seria 205 zdobywa punkty dzięki różnym systemom wspomagania. Oprócz dobrze znanych poduszek powietrznych, seria Pelvisbag obejmuje ochronę miednicy wychodzącą z boku drzwi, a także nowo opracowaną poduszkę okienną, poduszki boczne dla zewnętrznych pasażerów z tyłu oraz poduszkę kolanową dla kierowcy. Modernizacja w 2018 roku obejmie światła MULTIBEAM LED ze światłami drogowymi ULTRA RANGE i na życzenie inteligentny system oświetlenia. We wnętrzu dostępny jest teraz w pełni cyfrowy wyświetlacz wskaźników. Nowe czterocylindrowe silniki M 264 i OM 654 są podstawą modułowego zestawu silnikowego i umożliwiają różne warianty napędu.
Źródło: jesmb