Loader

Historia Mercedesa Klasy C.

Premiera nowej Klasy C W206, czas rzucić światło na historię Baby Benza

Klasa C to jedna z najpopularniejszych serii Mercedes-Benz. Chiny są największym rynkiem sprzedaży sedanów od 2016 roku. Za nimi są Stany Zjednoczone, Niemcy i Wielka Brytania, a także T-Model. Klienci Klasy C są obecni na ponad 100 rynkach na całym świecie. Jej ciągła historia zaczyna się w latach 80. XX wieku wraz z Mercedesem-Benzem 190 z serii W 201. Jego premiera sprawia, że ​​marka jest postrzegana jako znacznie młodsza i świeższa.

Mercedes-Benz uczynił klasę kompaktową coraz bardziej zróżnicowaną: po serii W 201 w 1993 roku pojawiła się seria 202 (sedan 1993 do 2000, kombi 1996 do 2001). Nazywa się on po raz pierwszy Klasą C i przynosi model T. Sportowe coupé należy do serii 203 (sedan 2000-2007, kombi 2001-2007, sportowe coupé 2000-2011 – od 2008 roku CLC). Zastąpi go coupé z serii 204 (sedan i kombi 2007-2014, coupé 2011-2015). W serii 205 (sedan, sedan z długim rozstawem osi i model T od 2014 r., Coupé od 2015 r. I kabriolet od 2016 r.) Kabriolet jest czwartym wariantem nadwozia. Ponadto Klasa C ma krewnych: SLK (od 1996) i SLC (do 2020), GLC (od 2008 początkowo jako GLK), GLC Coupé (od 2016) oraz w pełni elektryczny EQC (od 2019). Od debiutu 190-ów do klientów na całym świecie dostarczono grubo ponad dziesięć milionów pojazdów w ramach samego sedana i kombi. Nowa Klasa C z serii 206 trafi na rynek wiosną 2021 roku.

Debiut klasy kompaktowej: seria W 201 (1982-1993)

Kiedy Mercedes-Benz 190 został wprowadzony na rynek w listopadzie 1982 r., Imponował świeżym i zwinnym designem, wyraźnym klinem i delikatnymi, jasnymi krawędziami. Wewnątrz sedan określany jest jako „klasa kompaktowa”. „Baby-Benz” – tak początkowo nazywają ten pojazd klienci w USA. Wzorcem dla rozwoju są linie samochodów osobowych Mercedes-Benz z wyższej klasy średniej oraz wyższej i luksusowej klasy ze swoimi mocnymi stronami. W porównaniu z nimi seria W 201 jest bardziej kompaktowa, lżejsza i bardziej ekonomiczna. Najważniejsze cechy technologii obejmują specjalnie opracowane podwozie z wielowahaczową tylną osią. Taka konstrukcja w dużym stopniu kompensuje siły poprzeczne i wzdłużne we wszystkich warunkach jazdy. Na debiut serii Mercedes-Benz zaprezentował w 1982 roku modele 190 i 190 E. Następnie w 1983 roku pojawił się 190 D z cichym silnikiem wysokoprężnym, aw 1984 roku sportowy 190 E 2.3-16 z technologią czterozaworową. Mercedes-Benz nieustannie rozwija serię. Najważniejszym elementem liftingu z 1988 roku jest 190 E 2.5-16 (143 kW / 195 KM). Służy również jako podstawa udanych samochodów wyścigowych DTM. Specjalne modele z młodzieńczymi akcentami z 1992 roku podkreślają, jak skutecznie seria marki przyciągnęła nowe grupy nabywców. Po ostatnim liftingu w 1991 roku, produkcja W 201 zakończyła się w sierpniu 1993 roku. jak skutecznie seria marki przyciągnęła nowe grupy odbiorców. Po ostatnim liftingu w 1991 roku, produkcja W 201 zakończyła się w sierpniu 1993 roku. jak skutecznie seria marki przyciągnęła nowe grupy odbiorców. Po ostatnim liftingu w 1991 roku, produkcja W 201 zakończyła się w sierpniu 1993 roku.Do tego czasu zostanie zbudowanych łącznie 1879630 pojazdów z tej serii.

Pierwsza Klasa C: seria 202 (sedan 1993 do 2000, kombi 1996 do 2001)

Seria 202 miała premierę w maju 1993 roku. Po raz pierwszy nosi nazwę Klasy C – równolegle z Klasą S, która jest tak nazywana od 1972 roku. Po literze „C” następuje trzycyfrowa liczba oznaczająca pojemność. Przy podobnych wymiarach zewnętrznych Klasa C oferuje więcej miejsca i komfortu niż seria W 201. Różne linie stylistyczne i wyposażenia (CLASSIC, ESPRIT, ELEGANCE i SPORT) stanowią indywidualne akcenty oraz pakiet stylizacyjny AMG. W 1995 roku pojawił się C 230 Kompressor (142 kW / 193 PS): od ponad 50 lat Mercedes-Benz po raz pierwszy wyposażał samochód osobowy w dmuchawę Rootsa. Debiut C 220 CDI (92 kW / 125 KM) również był strzałem w dziesiątkę w 1997 roku, pierwszy samochód osobowy Mercedes-Benz z silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem opartym na zasadzie Common Rail. Od września 1993 roku topowym modelem jest C 36 AMG (206 kW / 280 KM). W 1997 roku C 43 AMG (225 kW / 306 KM) była pierwszą Klasą C z silnikiem V8. C 55 AMG (255 kW / 347 PS) przewyższał go już w następnym roku. W latach 1992-2001 wyprodukowano łącznie 1626383 sedanów (W 202) i 243871 modeli kombi (S 202) z serii 202.

Cztery oczy dla Klasy C: seria 203 (sedan 2000-2007, model T 2001-2007, sportowe coupé 2000-2011 – od 2008 jako CLC)

W marcu 2000 roku Mercedes-Benz zaprezentował serię 203. Po raz pierwszy dostępne są trzy wersje nadwozia kompaktowego samochodu premium: do sedana (W 203) dołącza model T (S 203, 2001), a teraz sportowe coupé z centralną gwiazdą w osłonie chłodnicy (CL 203, 2000). Szczególnie uderzający jest czterooki przód, który odzwierciedla dynamikę i elegancję. Klienci mogą wybierać pomiędzy liniami wyposażenia CLASSIC, ELEGANCE i AVANTGARDE. Jako lider technologiczny, seria 203 wnosi do segmentu rynku wiele innowacji, na przykład torebki na okna, wielofunkcyjne kierownice i centralne wyświetlacze. Wiele systemów wspomagających bezpieczeństwo czynne jest standardem. Nowością są również trójwahaczowa oś przednia i łatwo wymienialny moduł przedni z elementami typu crash-box z wysokowytrzymałej stali. Współczynnik oporu powietrza cd = 0,26 jest wartością szczytową. Od wiosny 2001 roku topowym modelem będzie C 32 AMG (260 kW / 354 KM) z doładowanym silnikiem V6. W 2004 roku pojawiła się zmodyfikowana seria 203. Do nowych silników należy C 55 AMG (270 kW / 367 KM) jako pierwszy ośmiocylindrowy model w tej serii. W 2005 roku pojawił się pierwszy silnik V6 z czterostopniową regulacją wałka rozrządu Mercedes-Benz w trzech wariantach mocy. W latach 2000-2007 Mercedes-Benz wyprodukował łącznie 1529 921 sedanów (W 203) i 373873 T-modeli (S 203) z serii 203, a do 2008 roku około 310 709 sportowych coupé (CL 203). Wersja dwudrzwiowa jest szczególnie popularna wśród młodych grup docelowych i nowych klientów Mercedes-Benz.

Klasy C: seria 204 (sedan i kombi 2007-2014, coupé 2011-2015)

Premiera klasy C z serii 204 miała miejsce w styczniu 2007 roku. Jesienią 2007 r. po sedanie (W 204) pojawił się model T (S 204). Coupé (C 204) pojawia się w 2011 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, seria 204 rozrosła się we wszystkich wymiarach, co dodatkowo poprawia komfort. Konstrukcja z napiętymi liniami, wyraźnym przodem w kształcie strzały oraz dużymi, spokojnymi powierzchniami emanuje technicznym przepychem. Po raz pierwszy Mercedes-Benz oferuje dwa oblicza pojazdu: linia wyposażenia AVANTGARDE z gwiazdą Mercedesa pośrodku osłony chłodnicy jest bardziej sportowa, natomiast ELEGANCE i CLASSIC mają klasyczną osłonę chłodnicy Mercedesa z gwiazdą na masce. Bardziej stawiają na wygodę i elegancję. Pakiet sportowy AMG podkreśla sportowy wygląd.

 Od 2007 roku topowym modelem był C 63 AMG (336 kW / 457 KM) z silnikiem V8. W 2008 roku pojawia się C 350 CGI BlueEFFICIENCY z pierwszym na świecie silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem. W marcu 2011 roku zostanie zaprezentowana Klasa C Coupé (C 204) oparta na platformie sedana. Jedną z atrakcji jest wysokowydajna seria C 63 AMG Black (380 kW / 517 KM) zaprezentowana w połowie 2011 roku, dostępna tylko jako coupé. W wersji sedan i kombi C 63 AMG Edition 507 (372 kW / 507 KM) był najmocniejszą Klasą C od 2013 roku. Do końca 2013 roku w zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen, Bremie, Wschodnim Londynie (RPA) i Pekinie (Chiny) zostanie wyprodukowanych łącznie 2417117 pojazdów z serii 204. Wśród nich jest 1836349 sedanów, 429939 modeli kombi i 150829 coupé.

Klasa C: seria 205 (sedan, sedan z długim rozstawem osi i model T od 2014, coupé od 2015 i kabriolet od 2016)

Mercedes-Benz Klasy C z serii 205 miał swoją premierę w styczniu 2014 roku, początkowo jako sedan. Inne warianty nadwozia pojawiają się w bliskiej kolejności: T-Model (S 205, maj 2014), długa wersja sedana dla Chin (V 205, sierpień 2014), Coupé (C 205, sierpień 2015) i  C Cabriolet (A 205, luty 2016). Szeroka gama silników o mocy od 85 kW (116 KM) do 375 kW (510 KM w topowym modelu C 63 S) obejmuje również nowoczesne jednostki hybrydowe i plug-in. Niezwykle wytrzymałe stale i wytłaczane profile aluminiowe sprawiają, że konstrukcja nadwozia sedana jest o 50 kilogramów lżejsza niż konstrukcja z czystej stali. Wyjątkowa ogólna sztywność przyczynia się do doskonałych właściwości jezdnych przy optymalnym komforcie hałasu i wibracji. Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC jest oferowane po raz pierwszy,

Współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,24 w najtańszej wersji BlueEFFICIENCY to nowy rekord w tej klasie pojazdów. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, seria 205 zdobywa punkty dzięki różnym systemom wspomagania. Oprócz dobrze znanych poduszek powietrznych, seria Pelvisbag obejmuje ochronę miednicy wychodzącą z boku drzwi, a także nowo opracowaną poduszkę okienną, poduszki boczne dla zewnętrznych pasażerów z tyłu oraz poduszkę kolanową dla kierowcy. Modernizacja w 2018 roku obejmie światła MULTIBEAM LED ze światłami drogowymi ULTRA RANGE i na życzenie inteligentny system oświetlenia. We wnętrzu dostępny jest teraz w pełni cyfrowy wyświetlacz wskaźników. Nowe czterocylindrowe silniki M 264 i OM 654 są podstawą modułowego zestawu silnikowego i umożliwiają różne warianty napędu.

 

Źródło: jesmb

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij