Nowy Mercedes SL (R232) zadebiutuje pod koniec 2021 roku z dużym wyświetlaczem MBUX z Klasy S.
Nowy SL (R232) opracowany przez AMG, który dzieli tę samą platformę z nowym AMG GT Coupé (2022), otrzyma pozwolenie na sprzedaż w 4. kwartale 2021 roku, a następnie zostanie dostarczony klientom w pierwszym kwartale 2022 roku.
Ponieważ nowy SL jest wyposażony w dwa modele AMG E Performance, zostanie dostarczony dopiero na początku 2022 roku. AMG wprowadza pierwszy model E Performance w czterodrzwiowym AMG GT jako GT 73e 4matic +. S 63e AMG 4matic + pojawi się pod koniec 2021 roku. Na początku 2022 roku 4-cylindrowy silnik C 63e 4matic + oraz 4-cylindrowy i 8-cylindrowy hybryda plug-in w nowym Mercedesie SL
Teraz jest też pierwsze zdjęcie wnętrza Mercedesa SL. Otrzymuje duży wyświetlacz MBUX pośrodku, podobnie jak Klasa S i nowa Klasa C. Istnieją również okrągłe dysze wentylacyjne, które są umieszczone po lewej i prawej stronie wyświetlacza.
Dzięki nowej platformie MSA AMG GT powraca do 9G-Tronic. Ponieważ 9G-Tronic jest teraz ponownie przymocowany kołnierzowo bezpośrednio do silnika, te wspaniałe wartości przyspieszenia nie byłyby już możliwe. Dlatego po raz pierwszy w AMG GT i nowym SL zastosowano napęd na wszystkie koła 4matic + z momentem obrotowym na żądanie (zmienny rozdział między przednią i tylną osią), znany z E 63 AMG 4matic +. Ze względu na napęd na wszystkie koła silnik jest jednak zamontowany nieco wyżej niż w obecnym AMG GT. Dlatego możliwe jest, że smarowanie suchej miski olejowej nie jest konieczne i nie ma zastosowania. Tryb Drift (czysty napęd na tylne koła) został przejęty z E 63.
Gama silników będzie identyczna dla obu modeli:
SL 43 AMG (232.450) / AMG GT 43 Coupé:
Podobnie jak w C 43 AMG 4matic + , zastosowano tutaj nowy 4-cylindrowy silnik M254 o pojemności 2,0 litra i mocy 390 KM z overboost.
SL 53 4matic + (232.451) / AMG GT 53 4matic + Coupé:
Ustawienie tutaj jest podobne do tego z 43. Tutaj jednak zastosowano 4-cylindrowy silnik M139. W połączeniu z elektryczną turbosprężarką AMG, a tutaj także ze zmiennym napędem na wszystkie koła 4matic +. Moc wynosi około 450 KM. Zamiast 48-woltowego ISG o mocy 20 KM można tutaj zastosować 400-woltową wersję ISG.
SL 53e 4matic + (232.452) / AMG GT 53e 4matic + Coupé:
Koncepcja była już przedmiotem gorących dyskusji w przypadku C 63e S 4matic +. Zastosowano 4-cylindrowy silnik benzynowy M139. 9G-Tronic z 4matic + rozdziela moc na wszystkie 4 koła (w pełni zmienne między przednią i tylną osią). Na tylnej osi znajduje się również silnik elektryczny (układ P3) . Zasięg elektryczny wyniesie około 60 km. Wydajność systemu to nieco ponad 500 KM.
SL 63 4matic + (232.481) / AMG GT 63 4matic + Coupé:
Ta kombinacja silników jest już dobrze znana. M177 4,0 litra V8 BiTurbo w połączeniu z 21 PS ISG (48 V) i 612 PS z silnika spalinowego zapewnia sprint do 100 km / h w około 3,5 sekundy (AMG GT Coupé około 3,4 sekundy)
SL 73e 4matic + (232.482) / AMG GT 73e 4matic +:
Ten wariant został już zapowiedziany dla czterodrzwiowego AMG GT (X290) w połowie 2021 roku. Jest to ta sama konfiguracja, co w SL 53e, z tą różnicą, że zastosowano tutaj 4,0-litrowy silnik V8 BiTurbo. Jego moc jest sparowana za pomocą hybrydy plug-in P3 (silnik elektryczny na tylnej osi) i może generować do 800 KM.
Źródło: jesmb