Loader

Nowy Mercedes SL z wnętrzem Klasy S.

Nowy Mercedes SL (R232) zadebiutuje pod koniec 2021 roku z dużym wyświetlaczem MBUX z Klasy S.

Nowy SL (R232) opracowany przez AMG, który dzieli tę samą platformę z nowym AMG GT Coupé (2022), otrzyma pozwolenie na sprzedaż w 4. kwartale 2021 roku, a następnie zostanie dostarczony klientom w pierwszym kwartale 2022 roku.

Ponieważ nowy SL jest wyposażony w dwa modele AMG E Performance, zostanie dostarczony dopiero na początku 2022 roku. AMG wprowadza pierwszy model E Performance w czterodrzwiowym AMG GT jako GT 73e 4matic +. S 63e AMG 4matic + pojawi się pod koniec 2021 roku. Na początku 2022 roku 4-cylindrowy silnik C 63e 4matic + oraz 4-cylindrowy i 8-cylindrowy hybryda plug-in w nowym Mercedesie SL

Teraz jest też pierwsze zdjęcie wnętrza Mercedesa SL. Otrzymuje duży wyświetlacz MBUX pośrodku, podobnie jak Klasa S i nowa Klasa C. Istnieją również okrągłe dysze wentylacyjne, które są umieszczone po lewej i prawej stronie wyświetlacza.

Dzięki nowej platformie MSA AMG GT powraca do 9G-Tronic. Ponieważ 9G-Tronic jest teraz ponownie przymocowany kołnierzowo bezpośrednio do silnika, te wspaniałe wartości przyspieszenia nie byłyby już możliwe. Dlatego po raz pierwszy w AMG GT i nowym SL zastosowano napęd na wszystkie koła 4matic + z momentem obrotowym na żądanie (zmienny rozdział między przednią i tylną osią), znany z E 63 AMG 4matic +. Ze względu na napęd na wszystkie koła silnik jest jednak zamontowany nieco wyżej niż w obecnym AMG GT. Dlatego możliwe jest, że smarowanie suchej miski olejowej nie jest konieczne i nie ma zastosowania. Tryb Drift (czysty napęd na tylne koła) został przejęty z E 63.

Gama silników będzie identyczna dla obu modeli:

SL 43 AMG (232.450) / AMG GT 43 Coupé:

Podobnie jak w  C 43 AMG 4matic +  , zastosowano tutaj nowy 4-cylindrowy silnik M254 o pojemności 2,0 litra i mocy 390 KM z overboost. 

SL 53 4matic + (232.451) / AMG GT 53 4matic + Coupé:

Ustawienie tutaj jest podobne do tego z 43. Tutaj jednak zastosowano 4-cylindrowy silnik M139. W połączeniu z elektryczną turbosprężarką AMG, a tutaj także ze zmiennym napędem na wszystkie koła 4matic +. Moc wynosi około 450 KM. Zamiast 48-woltowego ISG o mocy 20 KM można tutaj zastosować 400-woltową wersję ISG.

SL 53e 4matic + (232.452) / AMG GT 53e 4matic + Coupé:

Koncepcja była już przedmiotem gorących dyskusji w przypadku C 63e S 4matic +. Zastosowano 4-cylindrowy silnik benzynowy M139. 9G-Tronic z 4matic + rozdziela moc na wszystkie 4 koła (w pełni zmienne między przednią i tylną osią). Na tylnej osi znajduje się również  silnik elektryczny (układ P3) . Zasięg elektryczny wyniesie około 60 km. Wydajność systemu to nieco ponad 500 KM.

SL 63 4matic + (232.481) / AMG GT 63 4matic + Coupé:

Ta kombinacja silników jest już dobrze znana. M177 4,0 litra V8 BiTurbo w połączeniu z 21 PS ISG (48 V) i 612 PS z silnika spalinowego zapewnia sprint do 100 km / h w około 3,5 sekundy (AMG GT Coupé około 3,4 sekundy)

SL 73e 4matic + (232.482) / AMG GT 73e 4matic +:

Ten wariant został już zapowiedziany dla czterodrzwiowego AMG GT (X290)  w połowie 2021 roku. Jest to ta sama konfiguracja, co w SL 53e, z tą różnicą, że zastosowano tutaj 4,0-litrowy silnik V8 BiTurbo. Jego moc jest sparowana za pomocą hybrydy plug-in P3 (silnik elektryczny na tylnej osi) i może generować do 800 KM.  

 

Źródło: jesmb

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij