Loader

Mercedes-Benz z rekordową sprzedażą samochodów

W 2021 r. Mercedes-Benz dostarczył polskim klientom 20 025 nowych samochodów z gwiazdą. Tym samym uplasował się na siódmym miejscu wśród najchętniej wybieranych marek nowych samochodów w kraju, z  4,48-procentowym udziałem w rynku. Producent ze Stuttgartu zrealizował swoje ambitne cele: w segmencie modeli zelektryfikowanych jest liderem w tym zakresie wśród marek premium i bije rekordy sprzedaży najwyżej pozycjonowanych modeli. W 2021 r. nowe Mercedesy z napędami alternatywnymi (całkowicie elektryczne oraz hybrydy typu Plug-in) stanowiły aż 13,4% całkowitej sprzedaży marki w Polsce, z kolei sportowe maszyny AMG, to już co dziewiąty Mercedes sprzedawany w Polsce. W ujęciu globalnym Polska okazała się w 2021 r. czternastym co do wielkości rynkiem zbytu nowych Mercedesów na świecie awansując w ciągu roku o jedną pozycję.

Mercedes-Benz zamknął 2021 rok na polskim rynku z wynikiem 20 025 rejestracji nowych samochodów osobowych, czyli niemal identycznym jak ten uzyskany przed rokiem (20 210). To rezultat zgodny z lokalnymi prognozami i planami sprzedażowymi. Mimo wysokiego popytu, który dodatkowo napędzają liczne nowości, na dostarczenie większej liczby aut producentowi spod znaku trójramiennej gwiazdy nie pozwoliły bowiem globalne trudności związane z dostępnością półprzewodników.

W tych wymagających warunkach Mercedes-Benz konsekwentnie realizuje jednak swoje cele zapisane w strategii Ambition 2039: prowadzi transformację w kierunku neutralności w zakresie CO2, poszerzając portfolio całkowicie elektrycznych modeli Mercedes-EQ oraz modeli z napędem hybrydowym Plug-in oraz jednocześnie chce oferować najbardziej pożądane samochody luksusowe na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów submarek Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach oraz Klasy G.

Ofensywa elektrycznych Mercedesów-EQ

W obu obszarach (BEV oraz PHEV) Mercedes-Benz uzyskał na polskim rynku imponujące wzrosty i pobił rekordy sprzedaży. W 2021 r. klienci w Polsce odebrali łącznie 2192 nowe Mercedesy z napędami zelektryfikowanymi (xEV) (1683 hybrydy plug-in PHEV oraz 509 samochodów w 100% elektrycznych BEV). W ujęciu całego rynku xEV daje to aż 13% udziału rynkowego i zapewnia pozycję lidera wśród producentów zelektryfikowanych aut premium.

W statystykach sprzedaży w pełni elektrycznych Mercedesów-EQ najbardziej popularne wśród polskich klientów były SUV klasy średniej EQC, wybrany przez 225 nabywców oraz model EQA (197 egz.) W ostatnim kwartale 2021 r zadebiutowała luksusowa limuzyna EQS, a portfolio modeli w pełni elektrycznych osiągnęło już 6 modeli.

Najwyżej pozycjonowane modele na czele sprzedaży

Równocześnie w 2021 r. Mercedes-Benz umacniał się w najbardziej ekskluzywnych segmentach polskiego rynku motoryzacyjnego. Rekordowy rok ma za sobą Mercedes-AMG – roczna sprzedaż sportowych maszyn po raz pierwszy przekroczyła ponad 2000 sztuk. Oznacza to, że co dziewiąty nowy Mercedes rejestrowany w Polsce to właśnie model AMG.

Ze znakomitym przyjęciem spotkała się nowa Klasa S, która zakwalifikowała się do grona dziesięciu najchętniej wybieranych modeli z gwiazdą w naszym kraju. Co ciekawe, Polska jest ósmym co do wielkości rynkiem zbytu flagowej limuzyny Mercedes-Benz na świecie i drugim w Europie. Niedawno jej oferta wzbogaciła się m.in. o hybrydę plug-in z oznaczeniem S 580 e oraz dodatkowe możliwości personalizacji w programie indywidualizacji Manufaktur.

Świetne wyniki SUV-ów

W ujęciu modelowym najlepiej sprzedającym się Mercedesem w 2021 r. w Polsce był SUV klasy wyższej GLE, który znalazł 3181 nabywców i osiągnął blisko 16-procentowy udział w sprzedaży marki. W rezultacie pod względem popularności modelu GLE polski rynek był szósty na świecie, a jeśli chodzi o dostawy GLE Coupe – drugi w Europie. Nadwozie typu SUV to także najczęściej wybierana przez Polaków sylwetka z gamy sprzedażowej Mercedes-Benz – w 2021 roku stanowiły 50% sprzedaży marki w Polsce.

Kolejne lokaty zajęły bestsellerowy SUV klasy średniej GLC (3037 egz., udział 15,2%) oraz odnowiona Klasa E (2256 egz., udział 11,8%).  Niezmiennie wysoką popularnością cieszyły się kompaktowe Mercedesy: Klasa A i model CLA które zajęły kolejne lokaty.

 

Źródło: daimler media

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij