Rok 2022 będzie rokiem SUV-ów w Mercedesie z nowym GLC, SUV-em EQS i liftingiem GLE
Niektóre SUV-y zadebiutują w 2022 roku. Oprócz zupełnie nowego GLC (X254) opartego na nowej serii 206 Klasy C, na rynek wchodzi również SUV EQS (X296) . Podobnie jak GLE i GLS, jest produkowany w amerykańskiej fabryce w Tuscaloosa. Ze względu na obecnie bardzo długie terminy dostaw można założyć, że jeśli zamówisz dzisiaj GLE, automatycznie otrzymasz lifting.
GLE (V167) otrzymuje nowy przód (inne reflektory, inny grill i nowy przedni fartuch). Z tyłu znajduje się również nowa, świetlna grafika.
Chociaż grill ma typowe cechy terenowe SUV-a, ma w tle nowe pionowe listwy wprowadzone z Klasą C.

GLE (V167) otrzymuje nowy przód (inne reflektory, inny grill i nowy przedni fartuch). Z tyłu znajduje się również nowa, świetlna grafika.
Chociaż grill ma typowe cechy terenowe SUV-a, ma w tle nowe pionowe listwy wprowadzone z Klasą C.
We wnętrzu znajduje się nowa generacja kierownic z E-Class Facelift, S-Class itp.

Modernizacja GLE skupia się również na technologii pod blachą Światła będą opcjonalnie dostępne z oświetleniem cyfrowym. Jeśli chodzi o silniki, niedawno wprowadzono GLE 300d z zupełnie nowym OM654M. Warianty hybrydowe plug-in zostały zaktualizowane z M264 i OM654 do M254 i OM654M. GLE 350de 4matic otrzymuje wtedy 200 KM plus moc z silnika elektrycznego. Nie jest jasne, czy 150 PS z E-maszyny hybrydy plug-in Klasy S będzie dostępny w GLE zamiast 136. W połączeniu z M254 w wersji 258 PS, GLE 350e może stać się GLE 400e 4matic (+136/150 PS dzięki silnikowi elektrycznemu). Nie jest jasne, czy GLE 580 V8 zostanie zastąpiony wariantem GLE 580e z silnikiem elektrycznym M256 i P2. Następna generacja baterii nie będzie dostępna do końca 2024 roku . Z 100 km według WLTP, GLE nadal jest punktem odniesienia w tym segmencie.
GLE 400d 4matic jest wyposażony w OM656M z 48-woltowym ISG.
W zasadzie diesel R6 OM656 otrzymuje tę samą modyfikację:
Silnik ma wbudowany 48-woltowy generator rozruchowy (ISG o mocy około 20 KM). Pozwala to na żeglowanie z wyłączonym silnikiem i doładowaniem. Ponadto ciśnienie wtrysku po stronie silnika zwiększono z 2500 do 2700 barów.
Te trzy modyfikacje zostały wprowadzone w celu uzyskania jeszcze lepszych emisji:
- blisko sprzężony katalizator magazynujący NOX do redukcji tlenków azotu
- DPF (filtr cząstek stałych ze specjalną powłoką, która również zmniejsza ilość tlenków azotu)
- katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna; z dozowaną ilością wtryskiwanego AdBlue®) oraz dodatkowy katalizator SCR w podwoziu pojazdu z oddzielnie dozowaną ilością wtryskiwanego AdBlue®
Ponadto wydajność OM656M nieznacznie wzrośnie w porównaniu do OM656.