Loader

Modernizacja Mercedesa GLE

Rok 2022 będzie rokiem SUV-ów w Mercedesie z nowym GLC, SUV-em EQS i liftingiem GLE

Niektóre SUV-y zadebiutują w 2022 roku. Oprócz zupełnie nowego GLC (X254) opartego na nowej serii 206 Klasy C, na rynek wchodzi również SUV EQS (X296) . Podobnie jak GLE i GLS, jest produkowany w amerykańskiej fabryce w Tuscaloosa. Ze względu na obecnie bardzo długie terminy dostaw można założyć, że jeśli zamówisz dzisiaj GLE, automatycznie otrzymasz lifting.

GLE (V167) otrzymuje nowy przód (inne reflektory, inny grill i nowy przedni fartuch). Z tyłu znajduje się również nowa, świetlna grafika.

Chociaż grill ma typowe cechy terenowe SUV-a, ma w tle nowe pionowe listwy wprowadzone z Klasą C.

GLE (V167) otrzymuje nowy przód (inne reflektory, inny grill i nowy przedni fartuch). Z tyłu znajduje się również nowa, świetlna grafika.

Chociaż grill ma typowe cechy terenowe SUV-a, ma w tle nowe pionowe listwy wprowadzone z Klasą C.

We wnętrzu znajduje się nowa generacja kierownic z E-Class Facelift, S-Class itp.

Modernizacja GLE skupia się również na technologii pod blachą Światła będą opcjonalnie dostępne z oświetleniem cyfrowym. Jeśli chodzi o silniki, niedawno wprowadzono GLE 300d z zupełnie nowym OM654M. Warianty hybrydowe plug-in zostały zaktualizowane z M264 i OM654 do M254 i OM654M. GLE 350de 4matic otrzymuje wtedy 200 KM plus moc z silnika elektrycznego. Nie jest jasne, czy 150 PS z E-maszyny hybrydy plug-in Klasy S będzie dostępny w GLE zamiast 136. W połączeniu z M254 w wersji 258 PS, GLE 350e może stać się GLE 400e 4matic (+136/150 PS dzięki silnikowi elektrycznemu). Nie jest jasne, czy GLE 580 V8 zostanie zastąpiony wariantem GLE 580e z silnikiem elektrycznym M256 i P2. Następna generacja baterii nie będzie  dostępna do końca 2024 roku . Z 100 km według WLTP, GLE nadal jest punktem odniesienia w tym segmencie.

GLE 400d 4matic jest wyposażony w OM656M z 48-woltowym ISG.

W zasadzie diesel R6 OM656 otrzymuje tę samą modyfikację:

Silnik ma wbudowany 48-woltowy generator rozruchowy (ISG o mocy około 20 KM). Pozwala to na żeglowanie z wyłączonym silnikiem i doładowaniem. Ponadto ciśnienie wtrysku po stronie silnika zwiększono z 2500 do 2700 barów.

Te trzy modyfikacje zostały wprowadzone w celu uzyskania jeszcze lepszych emisji:

  • blisko sprzężony katalizator magazynujący NOX do redukcji tlenków azotu
  • DPF (filtr cząstek stałych ze specjalną powłoką, która również zmniejsza ilość tlenków azotu)
  • katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna; z dozowaną ilością wtryskiwanego AdBlue®) oraz dodatkowy katalizator SCR w podwoziu pojazdu z oddzielnie dozowaną ilością wtryskiwanego AdBlue®

 

Ponadto wydajność OM656M nieznacznie wzrośnie w porównaniu do OM656.

Zdjęcia i filmy Erlköniga autorstwa Jensa Walko z WalkoArt 

Tagi:

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij