Jak daleko zajedziesz po 15-minutowej przerwie na ładowanie z odpowiednimi modelami Mercedesa EQ?
Duża bateria to nie wszystko. Decydujące jest również efektywne wykorzystanie energii i niski opór powietrza (współczynnik oporu i powierzchnia czołowa).
Informacja o naładowanych kilometrach po 15 minutach dotyczy zużycia WLTP oraz ładowania w optymalnym zakresie krzywej ładowania (od 10-20% stanu naładowania). Należy zauważyć, że krzywe obciążenia Mercedesa są stosunkowo płaskie w porównaniu do innych producentów. Innymi słowy, radzisz sobie bez ekstremalnego szczytu i utrzymujesz wysoką krzywą ładowania przez stosunkowo długi czas. Ale jeśli podłączysz przy stanie baterii 60% przez 15 minut, naładujesz mniej kilometrów, niż jeśli powtórzysz to przy stanie 10%.
Mercedes EQE 350 wystartuje w połowie 2022 roku
Liderem wśród modeli serii EQ jest EQS 450+ z 300 km w 15 minut.
Na 100 km potrzebuje tylko 5 minut, chociaż nie ma systemu 800 woltów.
Modele EQS 4matic od Mercedesa i AMG nie osiągają tej wartości, ponieważ ich zużycie energii jest wyższe. Jednak prędkość ładowania jest identyczna.
EQE 350 (250 km w 15 min) i EQS 350 (240 km przez 15 min) są nieco „wolniejsze”, ponieważ używasz mniejszego akumulatora- 90,56 kWh z 330 woltami (zamiast 400 woltów). Dzięki temu krzywa ładowania przy 170 kW jest nieco niższa w porównaniu z 210 kW.
EQA, EQB, EQC i EQV 300 ładują się w szczycie z 110 kW. Ponieważ zużycie energii przez EQC i EQV jest wyższe ze względu na ich rozmiar, ładują mniej kilometrów w 15 minut.
Światowa premiera Vision EQXX 3 stycznia 2022 r.
Wizja EQXX pokazuje, dokąd poprowadzi podróż za 2-3 lata. EQXX zostanie szczegółowo zaprezentowany 3 stycznia 2022 roku. Ze względu na zasięg 1000 km i szacowany czas ładowania wynoszący 20 minut, byłby w stanie naładować ponad 500 km w 15 minut. To byłoby 100 km w 3 minuty.
Źródło: jesmb