Loader

Najlepsza hybryda plug-in na świecie

Fenomenalne dane wyróżniają nowego Mercedesa S 580e, hybrydę typu plug-in jeszcze nigdy nie była tak elektryczna

  • Silnik elektryczny o mocy 150 KM
  • Moc rekuperacji 163 KM – dzięki czemu otrzymujesz z powrotem dużo energii kinetycznej do akumulatora, nawet jeśli akumulator nie jest naładowany
  • Akumulator 28,6 kWh (większy niż niektóre samochody elektryczne)
  • Ładowarka pokładowa 11 KW (3-fazowa, nieobecna aktualnie nawet w EQC)
  • Opcja szybkiego ładowania 60 KW DC CCS
  • S580e staje się samochodem 1-litrowym: Klasa S zużywa zatem tylko 1 litr na 100 km przy regularnym ładowaniu
  • Różne poziomy wydajności
  • Dostępny po raz pierwszy jako krótka i długa wersja od wczesnego lata 2021
  • Po raz pierwszy dostępny również w wersji z napędem na wszystkie koła 4matic

Czwarta generacja napędu hybrydowego będzie miała premierę w Klasie S w 2021 roku. Z napędem elektrycznym o mocy 110 kW / 150 KM i zasięgiem ok. 100 km (WLTP) wyłącznie na napędzie elektrycznym , Klasa S w wielu przypadkach porusza się po drogach bez silnika spalinowego. W porównaniu do swojego poprzednika zasięg elektryczny zwiększy się ponad dwukrotnie. Podstawą napędu hybrydowego jest wysokowydajny sześciocylindrowy silnik rzędowy M 256 o mocy 270 kW / 367 KM z obecnej generacji silników Mercedes-Benz AG.

Nowy system wysokiego napięcia jest bardziej kompaktowy i wydajniejszy. Liczba interfejsów wysokiego napięcia została znacznie zmniejszona. Integracja elektroniki mocy w obudowie przekładni zmniejsza wymaganą przestrzeń montażową i upraszcza procesy montażu w fabryce pojazdów. Ponadto zwiększenie napięcia systemowego zwiększa moc napędu bez konieczności stosowania większych przekrojów przewodów.

Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego to 440 Nm i jest gotowy już od ruszenia.  Zapewnia dużą zwinność podczas ruszania i dynamiczne zachowanie podczas jazdy. Pełna moc elektryczna jest dostępna do 140 km / h, a następnie jest delikatnie zmniejszana.

Ten system hybrydowy czwartej generacji można łączyć modułowo z różnymi pojazdami i silnikami spalinowymi.

W Klasie S M256 jest pierwszym silnikiem benzynowym z rodziny modułowych silników FAME (Family of Modular Engines), który został użyty jako podstawa dla hybrydy plug-in. Sześciocylindrowy silnik – połączony ze zintegrowanym rozrusznikiem ISG – jest również stosowany w wariantach silnikowych S 450 4MATIC i S 500 4MATIC Mercedes-Benz S-Class

 

Akumulator wysokonapięciowy (HV) jest opracowaniem własnym firmy Mercedes-Benz AG. Należy do rodziny akumulatorów czwartej generacji i stanowi konsekwentny dalszy rozwój poprzedniej generacji, składa się ze 108 ogniw. Całkowita pojemność akumulatora wynosi 28,6 kWh. Prowadzi to do znacznego zwiększenia zasięgu w zakresie około 100 kilometrów. Aby uwzględnić dużą gęstość mocy, akumulator HV ma wewnętrzne chłodzenie. Temperaturę roboczą można regulować za pomocą systemu zarządzania temperaturą niezależnie od klimatyzacji wewnętrznej. Oprócz ciągłej pracy w gorących i zimnych krajach umożliwia to również szybkie ładowanie prądem stałym. Nawet gdy bateria jest rozładowana, pełne ładowanie jest nadal możliwe. Ładowarką 60 kW DC można naładować S klasę  w około 30 minut. Ładowarka 3,7 kW jest standardem na pokładzie do ładowania w domowej sieci prądu przemiennego, a ładowarka 11 kW jest dostępna jako opcja do ładowania trójfazowego na wallbox .

W porównaniu do swojego poprzednika, rozmieszczenie akumulatora w pojeździe ma zalety w życiu codziennym: bagażnik nie ma już stopnia i umożliwia pełny załadunek. Tylna oś, która jest o 27 mm niższa niż w innych pojazdach Klasy S, również przyczynia się do większej przestrzeni bagażowej. Szczególnie płaski zbiornik (pojemność: 67 litrów) pod tylnymi siedzeniami zapewnia wysoki poziom komfortu regulowanych tylnych siedzeń.

 

Bardziej elektryczny niż kiedykolwiek: z zasięgiem ponad 100 kilometrów w życiu codziennym, głównie z napędem elektrycznym w ruchu

Ogólnie rzecz biorąc, wrażenia z jazdy są znacznie bardziej elektryczne. Ze względu na zwiększony zasięg elektryczny do około 100 kilometrów, kierowcy mogą pokonywać większość codziennych tras wyłącznie na napędzie elektrycznym. Dzięki rekuperacji energia kinetyczna jest odzyskiwana podczas zwalniania lub zjeżdżania ze wzniesienia, co również zostało ulepszone w połączeniu z hamulcem hydraulicznym. Moc rekuperacji dochodzi do 120 kW / 163 KM. 

Inteligentna strategia operacyjna oparta na trasie zapewnia elektryczny tryb jazdy dla najbardziej optymalnych odcinków tras. Uwzględnia między innymi dane nawigacyjne, topografię, przepisy dotyczące prędkości oraz warunki ruchu na całej planowanej trasie. Jeśli chcesz samodzielnie wpływać na wydajność rekuperacji, możesz ją wybrać we wszystkich programach jazdy z wyjątkiem SPORT bezpośrednio za pomocą dźwigni umieszczonych za kierownicą w trzech etapach. Na przykład w programie D-kierowca doświadcza „uczucia jednym pedałem”: jeśli zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, pojazd zwalnia tak bardzo, używając samej energii elektrycznej, że często nie potrzebuje hydraulicznego hamulca nożnego.

Ponieważ ta Klasa S ma zarówno elektryczną nagrzewnicę, jak i elektryczną sprężarkę płynu chłodzącego, możliwość wstępnego przygotowania wnętrza pojazdu latem i zimą jest kolejną zaletą technologii plug-in. I wreszcie, jeśli istnieje odpowiednie zapotrzebowanie na moc, silnik elektryczny zapewnia silnikowi spalinowemu dodatkowe doładowanie, które stawia hybrydę plug-in na równi z najlepszym silnikiem Klasy S. Cechą charakterystyczną jest maksymalny systemowy moment obrotowy 750 Nm.

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij