Mercedes wyposaża wszystkie silniki nowej Klasy C w ISG – wszystkie silniki są całkowicie nowe
Znamy już pierwsze szczegóły dotyczące nowej Klasy C. Zwykle nowa seria zaczyna się od znanych silników i tylko częściowo od nowych. Jednak w przypadku Klasy C W206 niektóre rzeczy będą wyglądać inaczej.
Po raz pierwszy sedan Klasy C i model kombi startują jednocześnie.
Światowa premiera Klasy C (W / S206): 23.02.2021
Zatwierdzenie zamówienia Klasa C (W / S206): 30.03.2021
Dostawa Klasy C (W / S206): czerwiec 2021 r
Wszystkie silniki benzynowe otrzymują M254 z 48-woltowym zintegrowanym rozrusznikiem, a wszystkie silniki wysokoprężne otrzymują nowy OM654M ze zintegrowanym rozrusznikiem. Oznacza to, że wszystkie silniki mają 48 woltów. Zintegrowany generator rozrusznika – w skrócie ISG – znajduje się pomiędzy silnikiem (umieszczonym na wale korbowym) a skrzynią biegów. Nie tylko zastępuje rozrusznik napędzany paskiem, ale nadaje się również do przyspieszania, rekuperacji i żeglowania, zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa.
W porównaniu z 48-woltowym RSG (generator rozrusznika paskowego), który ma tylko 14 KM i nadal znajduje się tam, gdzie był rozrusznik, ISG może doładować w całym zakresie prędkości i wspierać silnik spalinowy. Z RSG działa to tylko do około 2500 obr./min
SG drugiej generacji otrzymuje 20 KM.
C 180 z M254 DE 15 (pojemność skokowa 1,5 litra) 170 KM + 20 KM ISG
C 200 z M254 DE 20 (pojemność skokowa 2,0 litry) 204 KM + 20 KM ISG
C 300 z M254 DE 20 (pojemność skokowa 2,0 litry) 258 KM + 20 KM ISG
Wszystkie trzy silniki benzynowe mają również funkcję overboost w M254 ze zwiększonym ciśnieniem doładowania na turbosprężarce (około 27 KM). Jeśli temperatura spalin wzrośnie powyżej określonej wartości progowej, funkcja overboost zostaje wyłączona. Oznacza to, że jest zwykle dostępny przez 20-30 sekund.
Funkcja overboost jest dostępna dla wszystkich trzech silników benzynowych od C 180 do C 300.
Wydajność overboost nie jest uwzględniona w wymienionych powyżej informacjach o wydajności.
Zmieniony OM654 jest używany jako OM654M w silnikach wysokoprężnych.
Oznacza to, że w podwoziu znajduje się drugi SCR-Kat (w tym dodatkowy wtrysk Adblue), zwiększone ciśnienie wtrysku do 2700 barów. Ponadto, podobnie jak w M254, OM654M jest sprzężony z 48-woltowym ISG o mocy 20 KM.
C 200d z OM654M z 163 KM + 20 HP ISG
C 220d z OM654M z 200 PS + 20 PS ISG
C 300d z OM654M z 265 PS + 20 PS ISG
Modele hybrydowe typu plug-in będą dostępne w 2021 roku
Modele hybrydowe plug-in (benzynowe i wysokoprężne) zostaną wprowadzone w 2021 roku. Masz możliwość szybkiego ładowania CCS DC. Akumulator będzie miał około 25 kWh, a tym samym umożliwi zasięg elektryczny do 100 km.
Klasa C jest standardowo wyposażona w pełne światła LED.
Opcjonalnie dostępny jest DIGITAL Light, znany z Klasy S.
MBUX à la S-Class w standardzie
System nawigacji MBUX jest w zasadzie standardem. W konsoli środkowej standardowo montowany jest kwadratowy 9-calowy monitor (tutaj ze stałą jednostką sterującą klimatyzacją), opcjonalnie dostępny jest 11,9-calowy ekran MBUX. Tutaj klimatyzacja jest sterowana za pomocą wyświetlacza MBUX.
Podobnie jak w Klasie S, MBUX w Klasie C może również sterować funkcjami inteligentnego domu w mieszkaniu lub domu rodzinnym.
Klasa C ma opcjonalne przednie fotele masujące.
Nowością w porównaniu z Klasą S jest to, że centralny wyświetlacz MBUX jest pochylony o 6 stopni w kierunku kierowcy.
C 63e 4MATIC + plug-in hybrid z 449 KM + 204 KM z silnika elektrycznego pojawi się najwcześniej w 2022 roku
C 43 AMG ma otrzymać 390 KM i podobnie jak seryjne silniki benzynowe bazuje na M254. Otrzymuje również e-turbo z technologią Formuły 1 .
źródło: jesmb.de