W 2022 roku nowy Mercedes GLC (X254) będzie dostępny w kilku wersjach hybrydowych typu plug-in
Po wprowadzeniu na rynek nowej Klasy C (W206/S206) i wariantu terenowego (światowa premiera we wrześniu 2021 r.) , nowy GLC (X254) pojawi się w 2022 r. Otrzymuje nowe innowacje techniczne Klasy C.
Cała stylistyka wnętrza, na przykład deska rozdzielcza, została przejęta z nowej Klasy C.
Do tego rzucający się w oczy wyświetlacz multimedialny o przekątnej do 11,9 cala. Podobnie jak w Klasie C, także w GLC zastosowano najnowszą generację MBUX.
Stylistyka wnętrza Klasy C jest również dostępna w nowym GLC (X254)
Podobnie jak Klasa C Kombi, GLC będzie również standardowo wyposażony w elektryczną klapę bagażnika.
Podobnie jak w Klasie C, wszystkie warianty silnika w GLC są zelektryfikowane. 4-cylindrowe silniki M254 i OM654M są sprzężone z 48-woltowym ISG (20 KM) przez 9G-Tronic.
Pozwala to nowemu GLC żeglować z wyłączonym silnikiem i zmniejsza zużycie paliwa.
Wszystkie warianty silnikowe współpracują ze znanym napędem na cztery koła 4matic.
Szeroka gama silników, w tym 3 warianty hybrydowe plug-in
Następujące silniki są oczekiwane dla GLC (X254). Nie wszystkie silniki zostaną uruchomione w tym samym czasie.
GLC 200 4matic (M254 z 204 PS + 20 PS)
GLC 300 4matic (M254 z 258 PS + 20 PS)
GLC 300e 4matic (M254 z 204 PS + 129 PS) hybryda plug-in o zasięgu około 100 km
GLC 400e 4matic (M254 z 258 PS + 129 PS) hybryda plug-in o zasięgu około 100 km
GLC 200 d 4matic (OM654M ze 163 KM + 20 KM)
GLC 220 d 4matic (OM654M z 200 KM + 20 KM)
GLC 300 d 4matic (OM654M z 265 KM + 20 KM) ewentualnie również w wersji 272 KM
GLC 300 de 4matic (OM654M z 200 PS +129 PS) hybryda plug-in o zasięgu około 100 km
Warianty AMG GLC wystartują później. Ale najprawdopodobniej nie będzie już modeli 6-cylindrowych i 8-cylindrowych.
GLC nieznacznie wydłuży się. Jest to korzystne dla pasażerów, zwłaszcza z tyłu. Nowy GLC zostanie umieszczony pośrodku między GLB a GLE.