Projekt wnętrza nadchodzącego SL przekształca kultową tradycję pierwszego 300 SL Roadster w nowoczesną erę
Performance Luxury z siedzeniami 2+2 i „hiper-analogowym” kokpitem
Projekt wnętrza nadchodzącego SL przekształca kultową tradycję pierwszego 300 SL Roadster w nowoczesną erę. Dzięki genom osiągów Mercedes-AMG, nowa edycja jest przeznaczona dla sportowej grupy docelowej oraz klientów, którzy poszukują maksymalnego komfortu. Szlachetne materiały, staranne wykonanie i dbałość o szczegóły podkreślają również wysoki poziom luksusu we wnętrzu. Projekt kokpitu aż po regulowany wyświetlacz centralny w konsoli środkowej koncentruje się na kierowcy i sprawia wrażenie harmonijnej całości. Całkowicie przeprojektowana koncepcja wymiarowa z siedzeniami 2 + 2 oferuje jednocześnie więcej funkcji i przestrzeni we wnętrzu. W systemie informacyjno-rozrywkowym MBUX istnieje kilka określonych stylów wyświetlania i różnych trybów do wyboru.
Pierwszy 300 SL Roadster to jedna z najbardziej znanych ikon motoryzacji. Jego minimalistyczne i wysokiej jakości wnętrze zainspirowało projektantów podczas projektowania wnętrza nowego Mercedesa-AMG SL. Na potrzeby nowej edycji ikony stworzyli mieszankę geometrii analogowej i świata cyfrowego – zwaną „hiper-analogową”. Dobrym tego przykładem jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników zintegrowany z trójwymiarowym wizjerem.

„Wnętrze nowego Mercedesa-AMG SL rozpieszcza kierowcę i pasażerów wyrafinowanym luksusem. Wnętrze nowego SL łączy najwyższy poziom komfortu i jakości w połączeniu z odpowiednią dozą sportowego charakteru. Wysokiej jakości połączenie świata analogowego i najnowocześniejszego sprzętu cyfrowego daje jasno do zrozumienia: nowy SL to odrodzenie ikony współczesności ”, mówi Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.
„SL jest ikoną naszej marki: ten roadster od dziesięcioleci jest synonimem fascynacji i pożądania motoryzacji. . Świetna szansa i wyzwanie dla projektowania, ponieważ każdy projektant chce tworzyć ikony ”- mówi Gorden Wagener, Chief Design Officer Daimler Group. „Rezultatem jest rewolucyjne doznanie wnętrza w dziedzinie napięć między luksusem cyfrowym a analogowym. Zawsze tworzyliśmy najbardziej kultowego SL, luksusową ikonę lat dwudziestych.”

Nowy SL jest ponownie 2 + 2 osobowy
Po raz pierwszy od 1989 roku (seria Mercedes SL R 129) nowa, bardzo wyrafinowana koncepcja wymiarowa umożliwia konfigurację foteli 2+2. To sprawia, że nowy SL jest jeszcze bardziej wszechstronny. Tylne siedzenia zwiększają przydatność do codziennego użytku i oferują miejsce dla osób o wzroście do 1,50 metra. Jeśli dodatkowe siedzenia nie są potrzebne, owiewka może chronić pasażerów na przednich siedzeniach przed przeciągami w szyi. Albo drugi rząd siedzeń służy jako dodatkowe miejsce do przechowywania i mieści na przykład torbę golfową.

Pomimo symetrii, projekt kokpitu wyraźnie koncentruje się na kierowcy: 12,3-calowy ekran LCD o wysokiej rozdzielczości w zestawie wskaźników nie jest zaprojektowany jako wolnostojący, ale raczej zintegrowany z zaawansowaną technologicznie wizjerem. Zapobiega to odbiciom promieniowania słonecznego.
Konsola środkowa z regulowanym ekranem dotykowym
Konsola środkowa dominuje pośrodku między kierowcą a pasażerem z przodu. Jak najszerszy i wznoszący się ostro do przodu, spływa w dolną część deski rozdzielczej. Funkcjonalnym i wizualnym centrum konsoli środkowej jest metalowa płyta, która przebija się przez skórzane powierzchnie z przodu i z tyłu. Z sygnaturą NACA Air Intake, kontynuuje geny 4-drzwiowego AMG GT i GT Coupé. W ten sposób ten element designu staje się typowym urządzeniem stylistycznym AMG we wnętrzu. NACA-Air-Intake łączy się niemal płynnie z 11,9-calowym multimedialnym ekranem dotykowym w formacie pionowym. Aby uniknąć odbić promieniowania słonecznego podczas jazdy otwartej, ekran ten można elektrycznie przesunąć do pozycji bardziej pionowej. Jego pionowy format zapewnia znaczne korzyści, zwłaszcza w zakresie nawigacji, a także większą swobodę ergonomiczną.

Rzeźbiona konstrukcja siedziska ze zintegrowanymi zagłówkami
Awangardowa stylistyka siedzeń nowego Mercedesa-AMG SL w sportowy sposób rozwija typową dla Mercedesa rzeźbę. Umiejętnie bawi się warstwami i otaczającymi powierzchniami. Dzięki temu siedzenia wydają się lżejsze i mniej obszerne. Zagłówki są zintegrowane z oparciem i przyczyniają się w ten sposób do sportowych proporcji siedzenia. Perfekcyjna ergonomia i różne progresywne wzory szwów i segregatorów dopełniają symbiozę zaawansowanej technologii, wydajności i luksusu.

MBUX po raz pierwszy we wnętrzu SL
Intuicyjny w obsłudze i zdolny do nauki: najnowsza generacja MBUX (Mercedes-Benz User Experience)
Niektóre treści funkcjonalne i struktura operacyjna systemu MBUX drugiej generacji odpowiadają tym z Klasy S. Zostały one szeroko uzupełnione lub zastąpione treściami i widokami specyficznymi dla AMG. To sprawia, że nowy SL jest bardzo niezależny pod względem komunikacji i informacji. Elementy menu, takie jak „Performance” czy „Track Pace”, podkreślają sportowy charakter. Wnętrze staje się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne, ponieważ sprzęt i oprogramowanie zostały szeroko rozwinięte. Doskonałe widoki na ekranach LCD ułatwiają sterowanie funkcjami pojazdu i komfortu.
Kierowca i centralny wyświetlacz zapewniają estetyczne i całościowo skoordynowane wrażenia. Wygląd zestawu wskaźników można spersonalizować za pomocą różnych stylów wyświetlania i indywidualnie wybieranych widoków głównych.
Te opcjonalne Wyświetlacz Head-up przyczynia się do swobodnej jazdy, ponieważ kierowca nie musi oderwać oczu od drogi. Pokazuje w trzech wymiarach istotne informacje i działania w rzeczywistej sytuacji na drodze i w otoczeniu. Tutaj możesz również wybierać spośród kilku wariantów stylistycznych – każdy dopasowany do wyświetlacza w zestawie wskaźników. W zależności od wyposażenia lub gustu, nastrojowe oświetlenie otacza ekskluzywne wnętrze w 64 różnych kolorach.

Źródło: jesmb