Loader

Rozpoczęto produkcję Mercedesa EQA

W Rastatt ruszyła produkcja elektrycznego GLA (EQA) – światowa premiera 20 stycznia 2021 roku – więcej informacji

Mercedes-Benz potwierdził teraz, że zakład w Rastatt rozpoczął seryjną produkcję EQA. To jest stosunkowo nietypowe. Zwykle pojazd jest prezentowany publicznie na całym świecie, a następnie / lub w tym samym czasie rozpoczyna się produkcja. Teraz jest na odwrót i żadne zdjęcia seryjnej wersji EQA nie mogą z wyprzedzeniem wyciekać do mediów. Ponieważ EQA zjeżdża z linii montażowej w Rastatt bez ukrycia. Ze względu na pandemię koronową i tak nie ma obecnie żadnych wycieczek po fabryce.

Światowa premiera odbędzie się 20 stycznia 2021 roku. Zamówienia rozpoczną się wkrótce potem, w lutym 2021 roku. Dostawy rozpoczną się na przełomie marca i kwietnia 2021 roku.

Jak widać na zdjęciach, EQA w standardzie posiada napęd na przednie koła. Dostępna jest również opcjonalna wersja z napędem na wszystkie koła 4matic. 

Rozważany jest również wariant AMG z 4matic.

Czy pojemność bagażnika jest mniejsza niż GLA?

Jeśli spojrzysz na zdjęcia, Mercedes chce być jak najlżejszy. Oznacza to, że ciężkie przewody wysokiego napięcia (pomarańczowa izolacja) powinny być jak najkrótsze. Podobnie jak EQC, EQA wykorzystuje położenie klapki wlewu paliwa, tak jak w przypadku silników spalinowych do ładowania typu 2 i CCS. W ten sposób ładowarka OBC dla typu 2 AC i skrzynka DC dla CCS jest zamontowana pod bagażnikiem. Skutkuje to lekko podniesioną podłogą ładunkową. Chociaż akumulator znajduje się między osiami, oczekuje się tutaj nieco mniejszej objętości bagażnika niż w przypadku GLA (435 litrów). Może zatem znajdować się w zakresie hybrydy plug-in GLA 250e z 385 litrami.

Akumulator EQA jest obecnie produkowany w fabryce akumulatorów Mercedes-Benz w Kamenz, gdzie również akumulatory EQC i EQV schodzą z linii montażowej. Później produkcję akumulatorów wspiera polska fabryka silników Mercedes-Benz w Jaworze.

Korzyścią dla Mercedes-Benz byłoby to, że akumulatory hybrydowe typu plug-in do nowej serii C-Class 206 oraz akumulatory EQA i EQB mogłyby być produkowane w dużych ilościach w wysoce zautomatyzowany i tańszy sposób, niż gdyby były produkowane dla każdego pojazdu. opracował własną baterię.

Ale 20 stycznia 2021 dowiemy się więcej tutaj.

Źródło:  jesmb.de 

Zdjęcia: wilco blok

Top

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij