Loader

Mercedes AMG ONE jeździ powyżej 350 km / h

Wprowadzenie na rynek AMG ONE nastąpi w 2021 r. – hybrydowy supersamochód o mocy ponad 1000 KM jeździ szybciej niż 350 km / h

275 klientów AMG ONE za 2,75 miliona euro (netto) musiało długo czekać. Teraz, w 2021 roku, zostanie wreszcie dostarczony hybrydowy supersamochód o mocy ponad 1000 KM i prędkości ponad 350 km / h.

Silnik zostanie uruchomiony tylko ze wstępnie podgrzanym katalizatorem

Problem, który spowodował opóźnienie, polegał na tym, że 1,6-litrowy silnik V6 turbo F1 z wysoką prędkością biegu jałowego miał problemy z RDE (Real Driving Emissions) na drodze. Oprócz zwykłej 12-woltowej instalacji elektrycznej, hybrydowy wyścigowiec jest również wyposażony w 800-woltowy układ elektryczny dla 4 silników elektrycznych (3 * 163 KM + 122 KM na turbosprężarce (MGU-H) .Teraz dodano trzeci 48-woltowy układ elektryczny. Służy wyłącznie do oczyszczania spalin. Aby uruchomić silnik Formuły 1, katalizator musi zostać wstępnie podgrzany. Jest też dmuchawa i 16 tarcz grzewczych o łącznej mocy 16 kW. Więc trzeba trochę poczekać przed uruchomieniem silnika lub ruszyć elektrycznie (zasięg 25 km) .

Dane w skrócie

 

Pokaż samochód Mercedes-AMG Project ONE

Napęd na tylną oś

1,6-litrowy silnik V6 z wtryskiem bezpośrednim, czterema zaworami na cylinder, czterema wałkami rozrządu w głowicy i wspomaganym elektrycznie pojedynczym turbodoładowaniem oraz silnikiem elektrycznym podłączonym do wału korbowego

Przemieszczenie

1600 cm 3

Tylna oś z napędem elektrycznym

> 500 kW

Napęd na przednią oś

2 x 120 kW

Wydajność systemu

> 740 kW (> 1000 KM)

Zasięg elektryczny

25 km

napęd

Zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC + z hybrydową osią tylną, elektrycznie napędzaną osią przednią i wektorowaniem momentu obrotowego

przenoszenie

Zautomatyzowana 7-biegowa manualna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT

Przyspieszenie 0-200 km / h

<6 s

Prędkość maksymalna

> 350 km / h

Skrzynia biegów Formuły 1 w produkcyjnej wersji ONE ma tylko 7 zamiast 8 biegów.

Pierwszy bieg jest zaprojektowany w taki sposób, że ONE osiąga 100 km / h przy mocy systemowej ponad 1000 KM, a zatem żadna zmiana biegów nie przerywa przyspieszania. AMG ONE powinien przyspieszać do 100 km / h w mniej niż 3 sekundy.

Napęd: silnik turbo i cztery maszyny elektryczne

Wysokowydajny napęd hybrydowy typu plug-in Mercedes-AMG Project ONE pochodzi bezpośrednio z Formuły 1 i został wdrożony w ścisłej współpracy z ekspertami sportów motorowych z Mercedes-AMG High Performance Powertrains w Brixworth. Składa się z wysoce zintegrowanej i inteligentnie połączonej w sieć jednostki składającej się z hybrydowego silnika spalinowego z turbodoładowaniem z łącznie czterema maszynami elektrycznymi: jedna jest zintegrowana z turbosprężarką, jedna znajduje się bezpośrednio na silniku spalinowym i jest połączona z wałem korbowym, a dwie kolejne napędzają przednie koła.

1,6-litrowy hybrydowy silnik benzynowy V6 z wtryskiem bezpośrednim i pojedynczym doładowaniem wspomaganym elektrycznie pochodzi bezpośrednio z samochodu wyścigowego Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas. Cztery górne wałki rozrządu są napędzane przez koła zębate czołowe. Aby osiągnąć wysoki poziom prędkości, mechaniczne sprężyny zaworowe zostały zastąpione pneumatycznymi sprężynami zaworowymi. Silnik zamontowany pośrodku silnika przed tylną osią bez wysiłku obraca się do 11 000 obr / min, co jest obecnie unikalne dla pojazdów drogowych. Jednak dla dłuższej trwałości i zastosowania dostępnej na rynku benzyny super plus zamiast paliwa wyścigowego, celowo pozostaje ona poniżej ograniczenia prędkości F1.

Silniki elektryczne na przedniej osi są również prawdziwym cudem prędkości przy obrotach wirnika do 50 000 obr / min – obecny stan techniki to 20000 obr / min.

Wysokoobrotowy silnik jest dodatkowo wspomagany przez nowoczesną turbosprężarkę. Turbiny wydechowe i sprężarki są umieszczone oddzielnie od siebie w optymalnym położeniu po stronie wydechowej i ssącej silnika V6 i połączone ze sobą wałkiem. Na tym wale znajduje się silnik elektryczny o mocy ok. 90 kW, który w zależności od stanu pracy napędza elektrycznie turbinę sprężarki z prędkością 100 000 obr./min – na przykład podczas rozruchu lub po zmianie obciążenia. Typowe oznaczenie tej jednostki w Formule 1 to MGU-H (Motor Generator Unit Heat).

Źródło: jesmb

Tagi:

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij