Nowy Mercedes C-Class W206 jest dostępny tylko z 4-cylindrowym silnikiem – światowa premiera 23.02.2021
Obecnie jest tylko na końcowych testach z bardzo lekkim kamuflażem.
Podobnie jak w poprzedniej serii, projekt oparty jest na Klasie S. Tym razem nowa Klasa C (W206) przejmie również część technologii z nowej Klasy S (W223).
Nowy MBUX z dużym centralnym wyświetlaczem (NTG7.0) jest również dostępny w nowej Klasie C. Tutaj standardowo wystarczy sterować tylko klimatyzacją za pośrednictwem wyspy sterującej.

wnętrze Nowej Klasy C . Zdjęcie walkoART
Linia bagażnika się podnosi. Widać to na zdjęciach Jensa Walko z tyłu. Pokrywa bagażnika jest wyższa niż linia z boku. Tj. Objętość bagażnika nieznacznie się zwiększa ze względu na wyższą wysokość wnętrza. Ten krok jest jednak podejmowany przede wszystkim z uwagi na dostosowanie wersji hybrydowej typu plug-in, dzięki czemu nie ma już tak małego bagażnika, jak w wersji hybrydowej typu plug-in obecnej Klasy C serii 205. W przeciwieństwie do tego tylna szyba opada bardzo płasko.

AMG Klasy C.
Podstawowy model AMG C 43 AMG 4matic (M254) i model C 63e AMG 4matic + (M139) o najwyższych osiągach również mają e-turbosprężarkę w stylu MGK-H z Formuły 1. To około 6-8 KM. Silnik elektryczny turbosprężarki niezawodnie wypełnia każde opóźnienie turbosprężarki.
C 63e 4matic + rozwija 449 KM z 2,0-litrowej pojemności skokowej i jest sprzężony z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM na tylnej osi.

Gama silników:
C 180d (OM654 DE 16) 122 KM, lato / jesień 2021
C 200d (OM654 DE 16) 160 KM, wiosna 2021
C 220d * (OM654 DE 20) 194 KM, wiosna 2021
C 300de * (OM654 DE) 194 KM + 150 KM do końca 2021 r
C 300d * (OM654M DE 20) 265 KM + 20 KM
C 180 (M264 DE 15) 156 KM +16 KM, lato / jesień 2021
C 200 * (M264 DE 20) 197 KM +16 KM, wiosna 2021
C 300e * (M254 DE 20) 2xx PS +150 PS, koniec 2021 r
C 350 (M254 DE 20) 272 PS + 20 PS ISG + 41 PS (30 s turbo overboost), wiosna 2021
C 43 AMG 4matic + (M254 DE 20) 390 KM + 20 KM, lato 2021
C 63e AMG 4matic + EQ Power + (M139) 449 PS + EQ Power + moduł na tylnej osi z mocą systemową znacznie powyżej 500 PS, początek 2022
* również jako napęd na wszystkie koła 4matic
Źródło: jesmb