Loader

Kino samochodowe w EQS !

EQS z unikalnym hiperscreenem MBUX: bardzo duże kino samochodowe – asystent kierowcy i pasażera z przodu, który dzięki sztucznej inteligencji nieustannie uczy się nowych rzeczy

 Imponujący wizualnie, radykalnie łatwy w użyciu i niezwykle chętny do nauki: MBUX Hyperscreen jest jednym z najważniejszych elementów EQS. Jest przedstawicielem inteligencji emocjonalnej w pełni elektrycznego modelu luksusowy klasy. Oprócz samego rozmiaru, wysokiej jakości, szczegółowy projekt zapewnia również efekt „wow”. To estetyczne wrażenie high-tech jest emocjonalnym wymiarem hipersekranu MBUX. Ponadto istnieje sztuczna inteligencja (AI): dzięki oprogramowaniu adaptacyjnemu koncepcja wyświetlania i obsługi dostosowuje się całkowicie do użytkownika i przedstawia spersonalizowane sugestie dotyczące wielu funkcji informacyjno-rozrywkowych, komfortu i funkcji pojazdu. Dzięki tzw. Warstwie zerowej użytkownik nie musi przewijać podmenu ani wydawać poleceń głosowych. Najważniejsze aplikacje są zawsze oferowane sytuacyjnie i w odniesieniu do kontekstu na najwyższym poziomie w polu widzenia . Odciąża to kierowcę EQS z wielu czynności operacyjnych. Nie tylko dla niego: MBUX Hyperscreen jest również uważnym asystentem dla pasażera. Posiada własny wyświetlacz i obszar roboczy.

MBUX (Mercedes-Benz User Experience) radykalnie uprościł obsługę Mercedesa. Wprowadzona w obecnej Klasie A w 2018 roku, na całym świecie jeździ obecnie ponad 1,8 miliona samochodów Mercedes-Benz, a segment samochodów dostawczych również polega na MBUX. Kilka miesięcy temu w nowej Klasie S. pojawiła się druga generacja tego adaptacyjnego systemu. Wraz z nowym EQS i opcjonalnie dostępnym MBUX Hyperscreen następuje kolejny duży krok.

„Dzięki naszemu MBUX Hyperscreen wizja projektu staje się rzeczywistością” – mówi Gorden Wagener, dyrektor ds. Projektowania w Daimler Group. „W fascynujący sposób łączymy technologię z designem. Daje to klientowi niezrównaną łatwość obsługi. Kochamy prostotę, w MBUX osiągnęliśmy nowy poziom ”.

„MBUX Hyperscreen jest zarówno mózgiem, jak i układem nerwowym samochodu” – mówi Sajjad Khan, Członek Zarządu Mercedes-Benz AG i CTO. „MBUX Hyperscreen coraz lepiej poznaje klienta i dostarcza skrojoną na miarę, spersonalizowaną ofertę informacyjno-rozrywkową i kontrolę, zanim pasażer będzie musiał kliknąć lub przewinąć w dowolnym miejscu”.

Elektryzujący wygląd z emocjonalną wizualizacją

MBUX Hyperscreen jest przykładem połączenia projektowania cyfrowego i analogowego: kilka wyświetlaczy wydaje się płynnie łączyć, tworząc imponujące, zakrzywione pasmo ekranu. W tym dużym obszarze cyfrowym zintegrowane są analogowe dysze wentylacyjne jako łącznik między światem cyfrowym i fizycznym.

MBUX Hyperscreen jest otoczony ciągłą ramą przednią wykonaną z tworzywa sztucznego. Widoczna część jest malowana w złożonym trójwarstwowym procesie „Silver Shadow”. Ten system lakierów zapewnia szczególnie wysokiej jakości wrażenie powierzchni dzięki wyjątkowo cienkim warstwom pośrednim. Zintegrowane oświetlenie otoczenia w dolnej części MBUX Hyperscreen sprawia, że ​​wyświetlacz wydaje się unosić na desce rozdzielczej.

Pasażer z przodu ma również własny wyświetlacz i obszar sterowania, co sprawia, że ​​podróżowanie jest przyjemniejsze i przyjemniejsze. Zawartość można dostosować za pomocą maksymalnie siedmiu profili. Funkcje rozrywkowe na wyświetlaczu pasażera z przodu są dostępne tylko podczas jazdy, jednak w ramach przepisów prawnych obowiązujących w danym kraju. Jeśli przednie siedzenie pasażera nie jest zajęte, ekran staje się cyfrową częścią dekoracyjną . W tym przypadku wyświetlane są animowane gwiazdy, czyli wzór Mercedes-Benz.

Technologia OLED jest wykorzystywana na środkowych i przednich wyświetlaczach pasażera, aby zapewnić szczególnie doskonały obraz. Tam poszczególne piksele świecą się samodzielnie; Nieaktywne piksele obrazu pozostają wyłączone i przez to mają głęboki czarny kolor. Z kolei aktywne piksele OLED świecą wysokim blaskiem kolorów, co skutkuje wysokimi wartościami kontrastu – niezależnie od kąta patrzenia i warunków oświetlenia.

Elektryzującemu wyglądowi wyświetlacza towarzyszy emocjonalna wizualizacja: wszystkie grafiki zostały zaprojektowane w zupełnie nowej kolorystyce niebiesko-pomarańczowej. Klasyczny wyświetlacz kokpitu z dwoma okrągłymi przyrządami został ponownie zinterpretowany za pomocą cyfrowego miecza laserowego w szklanej soczewce.

Ciekawe liczby, dane, fakty dotyczące MBUX Hyperscreen

Dzięki MBUX Hyperscreen kilka wyświetlaczy wydaje się płynnie łączyć, tworząc imponujący, zakrzywiony pasek o szerokości ponad 141 centymetrów . Powierzchnia, którą mogą doświadczyć pasażerowie, to 2432,11 cm².

Duże szkło osłonowe jest wyginane trójwymiarowo w procesie formowania w temperaturze ok. 650 ° C. Proces ten zapewnia niezakłócony widok wyświetlacza na całej szerokości pojazdu, niezależnie od promienia szyby osłonowej.

Aby dostać się do najważniejszych aplikacji, użytkownik musi przejść przez 0 poziomów menu. Dlatego Mercedes-Benz nazywa to warstwą zerową.

W sumie 12 siłowników jest umieszczonych pod powierzchniami ekranu dotykowego, które zapewniają dotykowe sprzężenie zwrotne podczas pracy. Jeśli palec dotknie tam określonych punktów, wywołują one zauważalną wibrację tarczy okładki.

Dwie powłoki na szybie nakrywkowej redukują refleksy i ułatwiają czyszczenie. Samo zakrzywione szkło składa się ze szczególnie odpornego na zarysowania krzemianu glinu.

Środki bezpieczeństwa obejmują z góry określone punkty zerwania obok bocznych otworów wentylacyjnych, a także pięć wsporników, które dzięki swojej strukturze plastra miodu mogą ustąpić w ukierunkowany sposób w przypadku zderzenia.

8 rdzeni procesora, 24 gigabajty pamięci RAM i 46,4 GB na sekundę przepustowości pamięci RAM należą do specyfikacji technicznych MBUX.

Jasność ekranu dostosowywana jest do warunków otoczenia na podstawie danych pomiarowych z 1 kamery wielofunkcyjnej i 1 dodatkowego czujnika światła.

Obszar wyświetlania dla pasażera z przodu można dostosować do siedmiu profili.

Źródło:  jesmb / daimler.media

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij