Loader

Samochody kempingowe kwitną bez końca

Segment kamperów rozwija się od lat – Mercedes oferuje Marco Polo i Sprintera.

Dane dotyczące sprzedaży branży domów mobilnych w Europie od lat rosną. Mercedes oferuje tutaj Vito Marco Polo i dostarcza Sprintera producentom nadwozi. Nowy Sprinter jest szczególnie dobrze przyjmowany, ponieważ jako napęd na przednie koła jest dostępny tylko jako podwozie z kabiną kierowcy.

 

Rynek kamperów kwitnie – także w firmie Mercedes-Benz. Silny wiatr w plecy zapewnia w szczególności ikona dużego furgonetki Sprinter. Tylko tego lata konstruktorzy kamperów zaprezentowali ponad dziesięć nowych modeli opartych na trzeciej generacji Mercedes-Benz Sprinter. Aby klienci byli w pełni informowani o nowych produktach i aktualizacjach, nawet w obecnych czasach, Mercedes-Benz otwiera nowe możliwości i zaprasza ich na „Digital Camper Special”, który można znaleźć na stronie  http://mercedes-benz.camper-special.de.

„Gwiazdy” cyfrowej oferty specjalnej obejmują nowe kampery ze Sprinterem, takie jak Elegance I 910 G firmy Bürstner, c-tourer T 143 LE z Carthago, Klasa B MasterLine T 780 firmy Hymer i Nova M firmy La Strada . Z okazji 25-lecia Sprintera Mercedes-Benz podsumowuje również historię sukcesu ikony dużego vana. Ponadto cyfrowe wydanie specjalne przedstawia najnowsze aktualizacje rodziny kompaktowych kamperów i pojazdów rekreacyjnych Marco Polo z domu z gwiazdą. Masz teraz system multimedialny MBUX i innowacyjny moduł interfejsu MBAC, który zamienia Marco Polo w inteligentny dom na kółkach. 

 

Steffen Lucas, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans Europe: „Rynek kamperów staje się dla nas coraz ważniejszy. W związku z tym nie tylko konsekwentnie rozwijamy naszą pozycję i pozycjonujemy się jako siła napędowa innowacji – zarówno z naszą własną rodziną Marco Polo, jak i we współpracy z konstruktorami kamperów. Nieustannie rozwijamy również nasze platformy i formaty, aby uczynić świat Mercedes-Benz vanlife bardziej namacalnym dla naszych klientów; także w obecnie bardzo dynamicznym czasie ze względu na Covid-19. Dlatego cieszę się, że po raz pierwszy uruchamiamy nasz własny cyfrowy pokaz kamperów na świeżym powietrzu – ‚Digital Camper Special from Mercedes-Benz’ ”. 

 

Nowości od rodziny Marco Polo 

Rodzina Marco Polo firmy Mercedes-Benz – składająca się z w pełni wyposażonego kampera Marco Polo oraz pojazdów rekreacyjnych Marco Polo HORIZON i ACTIVITY z łóżkiem dachowym i kanapą – ma nowe funkcje. 

Modernizacja świętowana dopiero w zeszłym rokupremiery Marco Polo i Marco Polo HORIZON – z nowymi akcentami stylistycznymi we wnętrzu i na zewnątrz, rozszerzoną gamą systemów bezpieczeństwa i wspomagania, a także z dynamicznie wydajnym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM 654 i nową automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC. W 2020 roku kolejne aktualizacje produktów zapewnią jeszcze więcej przyjemności z podróżowania przed i za kierownicą. Marco Polo i Marco Polo HORIZON od tego roku standardowo mają w kokpicie MBUX. Podobnie jak Sprinter w kamperach, Marco Polo ma również moduł interfejsu MBAC, który zapewnia jeszcze lepsze wrażenia z biwakowania – od scentralizowanego sterowania oświetleniem wnętrza i obsługą systemu dźwiękowego po sprawdzanie poziomu napełnienia zbiorników wody lub poziomu naładowania dodatkowego akumulatora. A to tylko kilka wybranych przykładów. Oba modele będą również dostępne po raz pierwszy z AIRMATIC tej jesieni. Zawieszenie pneumatyczne zwiększa komfort jazdy w każdym terenie, optymalizuje komfort akustyczny w całym wnętrzu, a także zmniejsza zużycie paliwa przy dużych prędkościach. Korzystając z przełącznika DYNAMIC SELECT na konsoli środkowej, kierowca może szybko i łatwo wybierać spośród różnych programów jazdy: Comfort, Sport, Lift i Manual. 

 

25 lat Sprintera: ćwierć wieku niezawodny partner dla producentów kamperów 

Mercedes-Benz Sprinter stał się prawdziwym modelem sukcesu w branży kamperów od 1995 roku – z trzema generacjami pojazdów i nadwoziami kamperów, które wykorzystują go jako pojazd podstawowy na całym świecie. Jednak marka z gwiazdą udowodniła swoje doświadczenie w dziedzinie samochodów dostawczych na długo przed pierwszą generacją Sprintera. W 1955 roku L 319 świętował swój debiut jako pierwszy van Mercedes-Benz. W 1967 roku seria T2, znana jako „Düsseldorfer Transporter” i produkowana przez prawie 30 lat, zrewolucjonizowała rynek samochodów dostawczych. Model, pieszczotliwie nazywany na scenie „DüDo”, zyskał uznanie, zwłaszcza wśród globtroterów, jako niezniszczalny i niezawodny towarzysz wycieczek w najbardziej odległe rejony wszystkich kontynentów. Do dziś wielu globtroterów przysięga na własną konstrukcję opartą na byłych transporterach Post, THW lub Bundeswehr. W 1977 roku pojawił się T1, który stał się znany jako „Bremer Transporter” i jest bezpośrednim prekursorem Sprintera Mercedes-Benz. 

Pierwszy Sprinter pojawił się na rynku w 1995 roku i od tego czasu ukształtował tak zwany „segment dużych samochodów dostawczych” od 3,0 do 5,5 tony. Wyznaczał standardy dzięki hamulcom tarczowym na przednich i tylnych kołach, układowi przeciwblokującemu ABS, w tym automatycznemu mechanizmowi różnicowemu ABD i wielu innym innowacjom. Jednocześnie od razu przekonał się jako prawdziwie wszechstronny. Pierwsza generacja Sprintera była opcjonalnie dostępna jako podwozie, ciężarówka z platformą lub wywrotka, każda z podwójną lub pojedynczą kabiną. Do wyboru były furgony i kombi z płaskim lub wysokim dachem. Rozstaw osi wahał się od 3000 do 4025 milimetrów. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosiła początkowo 2,59, 2,8 lub 3,5 tony. Dzięki tej wszechstronności pierwszy Sprinter oferował najlepsze warunki w wielu obszarach zastosowań – także jako baza dla kampera. Pierwsi konstruktorzy kamperów to Westfalia, Hymer, Rapido, Dethleffs, Wochner, Frankia i Carthago. Do dziś produkują kampery na bazie Sprintera. 

Jedenaście lat i kilka liftingów później, w 2006 roku Mercedes-Benz zaprezentował drugą generację Sprintera, która poszła dalej pod względem różnorodności wariantów – z innowacjami, takimi jak super wysoki dach lub czwarta długość nadwozia. Nie zabrakło również ulepszonego układu hamulcowego, ADAPTIVE ESP z rozszerzonymi funkcjami dla wszystkich pojemności, poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową kierowcy i pasażera z przodu, reflektory biksenonowe ze statycznymi światłami doświetlania zakrętów i zakrętów oraz system PARKTRONIC, który ułatwiał parkowanie. Podczas liftingu z 2013 roku skupiono się w szczególności na bezpieczeństwie. Sprinter był pierwszą furgonetką na świecie, która została wyposażona w asystenta bocznego wiatru – również jako model otwarty. 

 

Źródło: jesmb.de

Tagi:

Aby kontynuować zaakceptuj pliki cookies (ciasteczka), które obsługuje ta witryna Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij